تامبلر یا وردپرس

تامبلر یا وردپرس ، کدام یک را انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم به راه اندازی یک وب سایت برای انتشار محتوا هایتان گرفته اید اما مطمئن نیستید از چه پلتفرمی استفاده کنید، بررسی تامبلر یا وردپرس را از دست ندهید. تامبلر و وردپرس با وجود داشتن چندین شباهت، تفاوت های زیادی با هم دارند. با دانستن این تفاوت ها و در نظر گرفتن نیاز ها، شما می توانید بهترین پلتفرم را برای وب سایتتان انتخاب کنید.

تامبلر یا وردپرس

با تامبلر نیازی به نگرانی درمورد نگهداری، سرعت، امنیت یا عملکرد سایت نیست. علاوه بر این، لازم نیست یک ارائه دهنده هاست را پیدا کنید یا مجموعه ای از تنظیمات را پیکربندی کنید. اگر نمی خواهید، حتی نیازی به خرید و ثبت نام دامنه سفارشی هم ندارید. تامبلر برای راه اندازی سریع سایت و انتشار و تولید محتوا با بودجه کم عالی است.

این مورد را هم در نظر داشته باشید که در ازای این سرعت و سهولت استفاده، نباید توقع داشتن کنترل زیاد روی ظاهر و عملکرد سایت را داشته باشید. در واقع، شما حتی از نظر فنی مالک سایتتان نخواهید بود. این بدان معناست که اگر تامبلر متوجه شود شما در حال نقض دستورالعمل هایش هستید، وب سایتتان را به حالت تعلیق در می آورد.

از طرف دیگر، وردپرس انعطاف پذیری بیشتری را برای شما فراهم می کند. شما باید نرم افزار را دانلود و نصب کنید. برای یک سرویس میزبانی ثبت نام کنید و هر افزونه ای را که برای مدیریت امنیت و عملکرد سایت خود نیاز دارید نیز نصب کنید. اگرچه این کار ها به زمان، تلاش و بودجه بیشتری نیاز دارند؛ اما به شما کمک می کنند همان سایتی را که می خواهید بسازید.

حالا که این دو پلتفرم را معرفی کرده ایم، وقتش رسیده است که آن ها را از نظر قیمت و وبلاگ نویسی مقایسه کنیم.

تامبلر یا وردپرس، هزینه کدام کمتر است؟

تامبلر یا وردپرس

هنگام انتخاب یک پلتفرم انتشار محتوا، باید به دنبال گزینه ای باشید که با نیاز ها و بودجه شما همخوانی داشته باشد. در ادامه، ما هزینه های مربوط به ایجاد و اجرای یک وبلاگ در Tumblr و WordPress را با هم مقایسه می کنیم تا بتوانید با دید باز انتخاب کنید.

  • هزینه تامبلر

تامبلر یک پلتفرم انتشار رایگان است که بیش از 450 میلیون کاربر دارد. برای انتشار محتوا در تامبلر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

به صورت پیش فرض، شما به موارد زیر برخورد خواهید کرد:

  1. https://mywebsite.tumblr.com.
  2. اگر ترجیح می دهید یک دامنۀ سفارشی داشته باشید، می توانید آن را از یک ثبت کنندۀ شخص ثالث مانند Domainr خریداری کنید و آن را به حساب تامبلرتان متصل کنید. هزینۀ خرید یک دامنۀ سفارشی بین 10 تا 40 دلار در هر سال است.

علاوه بر این، لازم است هزینۀ یک تم پریمیوم را هم در نظر بگیرید. اگرچه تم های رایگان زیادی در Tumblr’s official repository وجود دارد، ممکن است برای داشتن ظاهر دلخواه وب سایتتان، مجبور به انتخاب یک تم پریمیوم شوید. هزینۀ تم های پریمیوم بین 9 تا 49 دلار است.

  • هزینه وردپرس

هزینه وردپرس

نرم افزار منبع باز وردپرس، دانلود و نصب رایگانی دارد؛ اما باید هزینه های مربوط به اجرای یک سایت در این پلتفرم را بپردازید. برای راه اندازی سایت خود باید هزینه های مربوط به دامنه و هاست را بپردازید. برای ثبت دامنه، باید سالیانه بین 10 تا 40 دلار پرداخت کنید. خرید هاست بسته به ارائه دهنده و نوع هاستی که در آن ثبت نام می کنید ماهیانه بین 3 تا 300 دلار متغیر است.

هزینۀ دیگری هم که باید بپردازید، مرتبط با طراحی سایت است. اگر یک تم رایگان پیدا نکردید که با نیاز هایتان همخوانی داشته باشد، ممکن است نیاز باشد تم پریمیوم بخرید که بین 60 تا 200 دلار هزینه دارد. همچنین ممکن است نیاز به خرید افزونه های پریمیوم داشته باشید که برای خرید برخی از آن ها تنها باید یک بار هزینه کنید؛ در حالی که برخی دیگر اشتراک سالانه دارند. به دلیل این متغیر ها، ساخت و مدیریت یک سایت وردپرس می تواند از چند دلار تا چند هزار دلار هزینه داشته باشد.

تامبلر یا وردپرس، کدام یک برای وبلاگ نویسی مناسب است؟

تامبلر یا وردپرس، کدام یک برای وبلاگ نویسی مناسب است؟

وبلاگ نویسی بخش مهم هر استراتژی محتوایی است. وبلاگ نویسی می تواند به شما در ایجاد اعتبار موضوع، ایجاد اعتماد بین خوانندگان و بهبود شانس رتبه بندی خود در موتور های جست و جو کمک کند.

تامبلر و وردپرس هر دو برای وبلاگ نویسی طراحی شده اند؛ اما رویکرد های بسیار متفاوتی را ارائه می دهند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • وبلاگ نویسی تامبلر

در تامبلر ایجاد پست های چند رسانه ای که متن، عکس، گیف، لینک، فایل های صوتی یا ویدئو دارند آسان است. این پلتفرم برای ایجاد محتوای کوچک مانند اینفوگرافیک ها، نقل قول ها و عکس ها به جای محتوای طولانی ایده آل است.

  • وبلاگ نویسی وردپرس

وردپرس برای وبلاگ نویسی بسیار متنوع تر است. اگرچه برخی از وبلاگ نویسان شخصی یا مشاغل کوچک به تمام تنظیمات و گزینه های سفارشی سازی که وردپرس ارائه می دهد نیاز ندارند، دیگران برای ایجاد انواع پست های سفارشی و جذب بازدیدکنندگان از طریق جلوه های انیمیشن، پس زمینه های ویدئویی و موارد دیگر به آن ها نیاز دارند.

جمع بندی

به طور کلی چنین می توان گفت که تامبلر یک پلتفرم انتشار رایگان است که ویژگی های وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی را در یک مکان ارائه می دهد. تامبلر برای انتشار محتوای چند رسانه ای برای جذب خواننده ایده آل است. از طرف دیگر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای چند منظوره است که هزاران ویجت، افزونه و تم را برای ایجاد سایت هایی با عملکرد پیشرفته تر ارائه می دهد. شما کدام را ترجیح می دهید؛ تامبلر یا وردپرس؟

نظرات کاربران