ترافیک وب سایت چیست

ترافیک وب سایت چیست؟

یکی از وظایف بازاریابان وب سایت ها برای آن که بتوانند استراتژی مناسبی برای بازاریابی شرکتی که در آن کار می کنند ایجاد کنند، این است که متوجه شوند که ترافیکی که به وب سایتشان وارد می شود از کجا آمده است. بدیهی است که تنها دانستن تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند کافی نیست.

این که متوجه شوید که منبع ترافیک وب سایت چیست، به شما در بسیاری از موارد در استراتژی بازاریابی شما می تواند کمک کند. در واقع، زمانی که شما بدانید منبع ترافیک وب سایت چیست و ترافیک وب سایت شما از کجا آمده است، این امکان را برای خود فراهم می کنید که مخاطبان خود را تقسیم کنید و ببینید که کدام یک از استراتژی های شما بهترین شانس شما برای بازگشت سرمایه شما محسوب می شوند.

برای آن که بهتر بتوانید متوجه شوید که منبع ترافیک وب سایت چیست و ترافیک وب سایت شما از کجا آمده است، سعی کرده ایم در این مقاله انواع مختلف ترافیک وب سایت را به شما معرفی کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

انواع مختلف ترافیک وب سایت چیست؟

ترافیک وب سایت چیست

برای آن که بهتر بتوانید با منابع مختلف ترافیک وب سایت آشنا شوید، بهتر است ابتدا به طور کلی شما را با مفهوم ترافیک وب سایت آشنا کنیم. «ترافیک وب» به بازدید هایی گفته می شود که وب سایت شما در طول یک زمان معین دریافت می کند. بدیهی است که همه بازدید ها به طور یکسان ایجاد نمی شود. زمانی که شما بدانید که وب سایت شما از منابعی ترافیک دریافت می کند و از چه منابعی در زمینه دریافت ترافیک ضعیف است، بهتر می توانید نقاط ضعف خود را بهبود بخشید و نقاط قوت خود را تقویت کنید.

برای تجزیه و تحلیل صحیح ترافیک وب، باید بتوانید بین تعداد کل بازدیدها در یک دوره معین و تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد تمایز قائل شوید. دلیل این کار این است که بعضی اوقات ممکن است که یک شخص خاص چندین بار از وب سایت شما بازدید کند و همین مسئله موجب شود که آماری که از بازدید کنندگان خود و منابع ترافیک خود دارید دچار خطا شوند. این موضوع که باید بین تعداد کل بازدید ها در یک دوره خاص و تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد تمایز قائل شوید، مسئله ای است که بسیاری از بازاریابان تازه کار به آن دقت نمی کنند و همین موضوع موجب می شود که بسیاری از استراتژی های آن ها با شکست رو به رو شود.

علاوه بر این که باید بین تعداد کل بازدیدها در یک دوره معین و تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد تمایز قائل شوید، باید عوامل مرتبط با کیفیت بازدید مثل مدت زمان یا تعداد بازدید را نیز در نظر بگیرید. در ادامه مقاله شما سعی می کنیم که به شما توضیح دهیم که انواع ترافیک وب سایت چیست.

ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک

زمانی که شما عبارتی را در موتور جستجو گوگل جستجو می کنید، صفحه ای تحت عنوان صفحه نتایج جستجو گوگل یا همان SERP برای شما ظاهر می شود. به نتایجی که در این صفحه وجود دارند نتایج ارگانیک گفته می شود. تعداد بازدیدکنندگانی که بر روی یکی از این نتایج موجود در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل کلیک می کنند و وارد آن ها می شوند، ترافیک ارگانیک گفته می شود.

ترافیک ارگانیک می تواند در دراز مدت درصد چشمگیری از بازدید ها را به خود اختصاص دهد. به همین خاطر بسیاری از استراتژی های بازاریابی حول جذب ترافیک ارگانیک می چرخد. یکی از مسائلی که در افزایش ترافیک ارگانیک ضروری است، استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو است.

ترافیک مستقیم

ترافیک مستقیم

ترافیک مستقیم به ترافیکی گفته می شود که بازدید کنندگان آن از چندین منبع مختلف وارد وب سایت شما شوند. در زیر لیستی از این منابع را برای شما تهیه کرده ایم:

افرادی که مستقیما URL وب سایت شما را در نوار جستجوی خود تایپ کرده اند.

افرادی که URL وب سایت شما را در موارد دلخواه خود ذخیره کرده اند و با استفاده از وارد وب سایت شما شده اند.

افرادی که با استفاده از نرم افزار ایمیل روی پیوندی در یک سند غیر نمایه شده یا در یک ایمیل باز شده کلیک کرده اند.

برای آن که بتوانید ترافیک مستقیم را به وسایت خود جذب کنید، باید URL های ساده و مرتبط با موضوع وب سایت خود را انتخاب کنید تا کاربران اینترنتی بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند. همچنین می توانید از کاربران دعوت کنید تا سایت شما را برای بازدیدهای بعدی نشانک کنند.

ترافیک ارجاع

ترافیک ارجاع

ترافیک ارجاع یا Referral Traffic به ترافیکی گفته می شود که با کلیک بر روی پیوندی از وب سایت دیگری مثل وبلاگ یا انجمن وارد یک وب سایت می شوند. افزایش ترافیک ارجاع شامل شرکت در فعالیت های لینک سازی فعال، مانند وبلاگ نویسی مهمان یا ارسال سایت شما به دایرکتوری ها است. با این حال، برای جلوگیری از مجازات‌های احتمالی، مهم است که سیاست‌های گوگل در مورد پیوندها را در نظر بگیرید.

نظرات کاربران