ترفیع محتوا

ترفیع محتوا چیست؟ چرا مهم است و چگونه آن را انجام دهیم؟

ترفیع محتوا یکی از بهترین راه ها برای تقویت محتوا و افزایش مخاطبان است. اما این سوال نیز پیش می آید که چگونه باید این کار را انجام داد و از کجا شروع کرد؟

در این مقاله راهنما سعی شده تا به برخی سوالاتی که در مورد مبحث ترفیع محتوا که رایج تر است پاسخ دهیم تا شما بتوانید از این طریق بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

در این مقاله به مباحث زیر پرداخته خواهد شد:

  • ترفیع محتوا چگونه انجام می شود؟
  • اصلا چرا این موضوع این قدر اهمیت دارد و مهم است؟
  • چگونه یک استراتژی مناسب برای این کار داشته باشید و طبق آن عمل کنید؟
  • هنگام این کار به چه نکاتی باید توجه کرد و بیشتر بر روی آن ها وقت گذاشت؟

ما در این مقاله حرف های زیادی در مورد ترفیع محتوا خواهیم داشت. پس بیاید بدون مقدمه مقاله را شروع کنیم:

ترفیع محتوا چگونه انجام می شود؟

ترفیع محتوا چگونه انجام می شود؟

شما یک مقاله بسیار بزرگ ایجاد کرده اید که از هزاران کلمه تشکیل شده و برای آن زحمت بسیاری کشیده اید. همچنین از کیفیت بالای مقاله خود اطمینان دارید و آن را قبلا چک کرده اید. حال پس از این کار مرحله بعدی چیست؟

باید آن را منتشر کنید و منتظر بمانید تا مخاطبان محتوای شما را پیدا کنند و از آن استفاده کنند.

اما این سوال پیش می آید که چرا باید برای یک مقاله که با کیفیت است و در اینترنت همانندی ندارد ترفیع محتوا را انجام دهیم؟ اگر با این تفکر که برای مقاله های با کیفیت نیازی  به این کار ندارید پیش بروید، بخش مهمی از معادله را از دست داده اید.

از دیدگاه Campaign monitor در مورد ترفیع محتوا این است که:

(( ترویج محتوا به فرآیند توزیع محتوای یک کانال برای تبلیغ در کانال های پولی و ارگانیک به ازای هر کلیک که از طریق رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی یا لینک باشد گفته می شود. ))

دیدگاه Campaign monitor

به زبان ساده تر بخواهیم بگوییم این یعنی محتوای های شبیه بسیار دیگری نیز شبیه به محتوای ما هستند که قصد رقابت با ما را دارند.

به عبارت دیگر برای این که ما نیز بتوانیم در برابر آن ها حرفی داشته باشیم و بتوانیم محتوای خود به دست مخاطب برسانیم و به هدف خود برسیم باید بتوانیم محتوا را تبلیغ کنیم.

حتی اگر به محتوای خود اطمینان دارید که با کیفیت است و برای آن بسیار تلاش کرده اید باید برای آن تبلیغ انجام دهید. برای تبلیغ می توانید آن را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید تا بتوانید افراد بیشتری که ممکن است به مقاله های شما علاقه مند باشند را پیدا کنید و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهید.

البته با این حال هم باید گفت که تبلیغ هم برای تمام کردن کار کافی نیست. اینجا است که ترفیع محتوا اهمیت پیدا می کند. برای این که بتوانید اهمیت تبلیغ و ترفیع محتوا را بیشتر درک کنید کافی است یک مثال برای شما بزنیم:

Ahrefs یک نرم افزار SEO است. از این نرم افزار در اکثر مواقع برای این استفاده می شود تا بتوانید رقبای خود را پیدا کنید و متوجه شوید چه جایگاه و رتبه ای در بین آن ها دارید تا از این طریق به مرور رتبه خود را نسبت به آن ها بهبود دهید. اگر دامنه رقبا را در اکسپلورر ashrefs.com وارد کنید خواهد دید که خود این سایت در ماه تعداد بسیار زیادی بازدید کننده دارد. بنابراین به طور طبیعی فکر می کنید که چنین سایتی دیگر نیازی به ترفیع محتوا و تبلیغ آن نیازی نخواهد داشت و لازم نیست دیگر برای آن هزینه ای کند و زحمت بکشد.

پس چرا هنوز چنین سایتی که بازدید بسیار بالایی هم دارد در شبکه های اجتماعی بزرگی مانند فیس بوک همچنان برای تبلیغ سایت خود استفاده می کند؟

ترفیع محتوا

پاسخ بسیار ساده است.

شما برای این که بتوانید رتبه فعلی خود را حفظ کنید و یا حتی آن را ارتقا دهید در هر حالی  نباید تبلیغ و ترفیع محتوا را فراموش کنید. حتی اگر بازدید بالا و مخاطبان زیادی داشته باشید.

راه های بسیار زیادی برای تبلیغ وجود دارد. در اینجا چند تا از بهترین روش های تبلیغ را به شما معرفی می کنیم:

  • استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی (برای مثال فیس بوک) که نسبت به بقیه روش ها بهترین نتیجه را دارد.
  • استفاده از تبلیغات گوگل(گوگل ادوردز سابق) برای تبلیغ بهترین محتوای خود. سعی کنید این راه را برای بهترین محتوا های خود انتخاب کنید تا بهترین محتوا های شانس بیشتر دیده شدن را پیدا کنند.
  • اشتراک گذاری محتوای سایت خود در کانال های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر
  • استفاده از گروه های موجود در شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال گروه های موجود در لینکدین)
  • استفاده از سایت های مانند slideshare
  • ارتباط با وبلاگ نویسان محبوب و استفاده از تجارب آن ها برای داشتن نتیجه ای بهتر در تبلیغات
  • استفاده از جامعه کاربری شبکه اجتماعی Reddit برای تبلیغ و دادن بازخورد کاربران نسبت به محتوای شما

تا اینجا سعی شد مشخص شد که روش های بسیار زیادی برای ترفیع محتوا وجود دارد که می توانید از آن ها برای کسب و کار خود استفاده کنید.

اما شما نیز باید پس خواندن مقاله تا اینجا باید درک کنید تا بتوانید متوجه شوید که کدام یک از این راه ها برای شما مفید تر و کاربردی تر خواهد بود تا از آن نتیجه بهتری دریافت کنید.

حال پس از خواندن موارد گفته شده تقریبا باید متوجه شده باشید که ترفیع محتوا چیست. از این جا به بعد سعی می کنیم مبحث را عمیق تر کنیم و به طور دقیق تر بررسی کنیم که چرا اصلا این موضوع اهمیت دارد و انجام آن ضروری است.

چرا ترفیع محتوا مهم است و باید آن را انجام داد؟

چرا این موضوع مهم است و باید آن را انجام داد؟

طبق چیزی که قبلا گفته شد ترفیع مهم است اما همان طور که قبلا ذکر شد این ترفیع خود به خود انجام نخواهد شد. بلکه شما هستید که باید برای ترفیع محتوای خود تلاش کنید.

البته شما نباید محتوای ارزشمند خود را به راحتی در هر جایی به اشتراک بگذارید و باید بهترین موارد را انتخاب کنید تا بهترین نتایج را دریافت کنید.

نظرات کاربران