تست سرعت سایت

به اجرا در آوردن تست سرعت سایت و میزان اهمیت آن

تمام سئو کاران و صاحبان مشاغل اینترنتی بر میزان اهمیت سرعت سایت در کار خود کاملا واقف هستند. دلایل بسیاری هم برای این امر ذکر می کنند؛ برای مثال سرعت سایت وردپرس اهمیت زیادی دارد؛ زیرا عامل مهمی در الگوریتم گوگل محسوب می شود. بنابراین اکثر این افراد تمایل دارند ابزاری را بیابند تا بتوانند سرعت سایت خود را آزمایش کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم درباره تست سرعت سایت، میزان اهمیت آن و چگونه به اجرا درآوردن آن مطالبی ذکر کنیم. امیدواریم که خواندن این مقاله در بالا بردن سرعت سایت برای شما مفید واقع شود.

تست سرعت سایت چه اهمیتی دارد؟

تست سرعت سایت برای توسعه و نگهداری از آن اهمیت زیادی دارد. این کار، توسعه دهندگان را در پیدا کردن دارایی ها و منابع خاصی که موجب می شوند عملکرد سایت کند شود یاری می دهد. زمانی که خودرو سازان خودرو جدیدی تولید می کنند، ممکن است بسیار سریع تر از ورژن قبلی حرکت کند؛ اما تا زمانی که راننده ای آن را به پیست نبرد و سرعت آن را در محیطی حقیقی تست نکند، کسی به درستی متوجه سرعت آن نخواهد شد. به همین صورت اگر یک سایت در محیطی آزمایشی سرعت خوبی داشته باشد، به این معنا نیست که در محیط اینترنتی گسترده هم همانقدر سریع است.

هدف نهایی آزمایش سرعت وب سایت این است که موقعیت دنیای حقیقی را شبیه سازی کند و اطلاعاتی درباره عملکرد واقعی یک وبسایت به دست دهد. این آزمایش به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که سرعت سایت و برنامه آن را بفهمند. اما این تنها وظیفه این تست نیست، این تست در پیدا کردن اینکه کدام عامل باعث کم شدن سرعت سایت می شود به توسعه دهندگان کمک می کند.

وب سایت هایی که با سرعت پایینی بارگذاری می شوند، موجب خسته شدن کاربران می شوند و آن ها را به سمت خود جذب نمی کنند. از این مهم تر، عملکرد آهسته باعث می شود رتبه سایت پایین بیاید و بر تجربه کلی کاربران از مشاهده سایت اثر منفی داشته باشد.

توسعه دهندگان چگونه سرعت وبسایت هایشان را آزمایش می کنند؟

تست سرعت سایت

برخی از شرکت ها به این آزمایش می پردازند. بسیاری از تست های سرعت فقط معیار های سرعت عملکرد را ارائه نمی دهند، بلکه عوامل و عناصری را که موجب کاهش سرعت سایت می شوند نیز بررسی می کنند.

Cloudflare خدمات CDN را به صورت رایگان در اختیار صاحبان سایت قرار می دهد تا سرعت عملکرد سایت های خود را بالا ببرند و تاخیر در آن ها را نیز کم کنند. برخی از ارائه دهندگان آنلاین نیز تست سرعت را انجام می دهند. اولین قدم این است که URL را در فیلد ارائه شده بچسبانند.

پیش از تست سرعت سایت اقدامات زیر را انجام دهید.

پیش از اینکه شروع به تست سرعت سایت کنید از این موارد مطمئن شوید. ارزیابی کنید و بفهمید که آیا موارد زیر را در سایت وردپرس خود اجرا کرده اید؟ :

  • ذخیره سازی
  • شبکه تحویل محتوا

اگر مطمئن نیستید از کسی که به شما هاست ارائه کرده است بپرسید. و در صورتی که می خواهید از ابتدا یک سایت را ایجاد کنید، اول این موارد را بررسی کنید.

چگونگی به اجرا در آوردن تست سرعت وب

چگونگی به اجرا در آوردن تست سرعت وب

برای تست سرعت سایت ابزار های زیادی در انواع مختلف در دسترس هستند. Pingdom یکی از این ابزار هاست که بسیار مشهور و پر کاربرد است. برای به اجرا در آوردن این آزمایش بهتر است که نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. مکان تست سرعت سایت مهم است

شما می توانید از بین محل های آزمایشی مختلف در همه نقاط جهان، محل مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. ابزار های تست این امکان را برای شما فراهم می کنند. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا سرعت شما نسبت به مرکز داده ای که سایت وردپرس شما از آن میزبانی می کند، متغیر است. به همین دلیل بهتر است که سرعت سایت را هم با فاصله کم از مرکز داده آزمایش کنید و هم با فاصله زیاد. این امر به شما در فهمیدن میزان تاثیر گذاری CDN بر سایت وردپرس کمک می کند. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که CDN خود را برای چند لحظه خاموش کنید و بدون آن تست کنید تا متوجه تفاوت واقعی بشوید.

  1. تست سرعت سایت را چند مرتبه تکرار کنید
تست سرعت سایت را چند مرتبه تکرار کنید

یکی از مواردی که در تست سرعت سایت بسیار موثر است، ذخیره سازی (caching) است. فرقی نمی کند که این کار را به وسیله میزبان، افزونه وردپرس یا  CDN انجام می دهید. در هر صورت ذخیره سازی به شما کمک می کند تا سایت وردپرس خود را با سرعت خیلی بیشتری بارگذاری کنید.

فقط یک بار انجام دادن این تست باعث نمی شود که شما سرعت سایت خود را به طور دقیق و واقعی تخمین بزنید. خسته نشوید، این آزمایش را چند بار تکرار کنید؛ زیرا در این مورد ذخیره سازی در میزبان وردپرس یا CDN به طور کامل انجام نگرفته و ممکن است احساس کنید که سرعت سایت کمتر است. زمانی احتمال رخ دادن این واقعه بیشتر می شود که به تازگی سایت وردپرس، کَش یا CDN خود را پاک کرده باشید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، با در نظر گرفتن برخی از نکات و اعمال کردن آن ها می توانید به راحتی به تست سرعت سایت خود بپردازید و آن را بالا ببرید. ما در این مقاله این نکات را برای شما شرح دادیم و اقداماتی را که لازم است پیش از این آزمایش صورت دهید، بررسی کردیم.

نظرات کاربران