تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس چیست؟

تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس چیست؟

وقتی صحبتی از پلاگین های سئو وردپرس می شود، همه به یاد افزونه های All in One SEO Pack، Yoast و Rank Math می افتیم. این سه افزونه جزو معروف ترین افزونه های سئو وردپرس به شمار می آیند. برای کسانی که به تازگی قصد کار با وردپرس را دارند و آشنایی پایینی با دنیای وب و سئو دارند، این مسئله که بین این سه افزونه باید یکی را انتخاب کنند، کمی دشوار است زیرا کار این سه افزونه یعنی All in One SEO Pack، Yoast و Rank Math تقریبا یکسان است. به دلیل این که محبوبیت دو افزونه Yoast و Rank Math بیشتر است و تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس موضوعی است که بسیاری از مبتدیان علاقه مندند که با آن آشنا شوند، ما در این مقاله، افزونه All in One SEO Pack را کنار می گذاریم و تنها به تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس می پردازیم.

افزونه Yoast در سئو وردپرس، سابقه زیادی دارد و برای مدت طولانی به صاحبان وب سایت ها کمک کرده است. همچنین در حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر از پلاگین Yoast استفاده می کنند. افزونه Yoast SEO از پایه و اساس قوی و مستحکمی ایجاد شده است که این مسئله باعث شده است که میلیون ها متخصص سئو و کاربری که از وردپرس در وب سایت خود استفاده می کنند، به این افزونه برای بهبود سئو وب سایت خود و افزایش رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل یا SERP اعتماد کنند. این مسئله اثبات می کند که پلاگین Yoast SEO یکی از بهترین افزونه ها و پلاگین های وردپرس به شمار می آید.

در طرف دیگر، افزونه Rank Math وجود دارد که به نوعی پلاگین جدیدی در وردپرس محسوب می شود و از قدمت و سابقه پلاگین ِYoast SEO برخوردار نیست اما جدید بودن و کم سابقه بودن افزونه Rank Math به معنی بی کیفیت بودن این افزونه نیست. این افزونه از وقتی که وارد وردپرس شده است، نظرات و بازخوردهای مثبتی از طرف کاربران دریافت کرده است و با وجود این که ویژگی های خوبش انگشت شمار است اما محبوبیت آن در بین مردم روز به روز در حال افزایش است.

همانطور که می بینید، تصمیم گیری بین دو پلاگین Yoast SEO و Rank Math حتی برای متخصصانی که تجربه زیادی هم دارند، کار سختی است چون هر دو پلاگین از ویژگی های مثبت زیادی برخوردارند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم که به تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس بپردازیم پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

چگونه پلاگین به یک وب سایت وردپرس کمک می کند؟

چگونه پلاگین به یک وب سایت وردپرس کمک می کند؟

برای این که بتوانیم تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس را به شما به بهترین نحو توضیح دهیم، ابتدا باید با تاثیر افزونه های سئو وردپرس و کاری که انجام می دهند، آشنا شوید. افزونه های سئو وردپرس به تنهایی برای حفظ استراتژی کلی سئو یک وب سایت کافی نیستند. تنها کاری که این پلاگین ها انجام می دهند و تنها کمکی که به شما می کنند این است که تولید کننده محتوا را هنگام ایجاد محتوا راهنمایی می کند تا محتوایی که تولید می کند به بهترین نحو باشد و به سئو وب سایت لطمه ای وارد نکند. راهنمایی هایی که پلاگین های سئو وردپرس مثل Yoast SEO یا Rank Math به تولید کنندگان محتوا می دهند، مسائلی ابتدایی و پایه است. به طور مثال این پلاگین ها، تولید کنندگان محتوا را راجع به مفاهیمی مثل عنوان متن، توضیحات متا، چگالی کلمه کلیدی، خوانایی متن، متن جایگزین تصویر، طول محتوا و بسیاری موارد دیگر راهنمایی می کنند.

به طور کلی، افزونه های سئو وردپرس به شما کمک می کنند تا محتوا را برای موتورهای جستجو مانند Yandes، Bing و Google بهینه کنید تا وب سایت شما رتبه قابل قبولی در SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو به دست آورد. مورد دیگری که این افزونه ها به شما در ایندکس شدن مطالب و صفحات وب سایتتان کمک می کنند، این است که این پلاگین ها مثل ِYoast SEO و Rank Math به شما کمک می کنند تا فایل های ضروری مثل sitemap.xml یا robots.txt را ایجاد کنید.

معرفی پلاگین Yoast SEO

معرفی پلاگین Yoast SEO

افزونه Yoast SEO یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های وردپرس تا کنون است. این افزونه سئو وردپرس به شما کمک می کند تا سئو وب سایت خود را بهینه کنید تا رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بالا رود. پلاگین Yoast SEO در سال 2008 راه اندازی شد و از آن زمان تا الان، کاربران زیادی از آن برای بهبود سئو وب سایت خود استفاده کرده اند.

پلاگین Yoast SEO هم در راضی نگه داشتن بازدید کنندگان و هم عنکبوت های موتورهای جستجو، به شما کمک می کند. یک تیم بسیار حرفه ای از توسعه دهندگان، آزمایش کنندگان، معماران و کارشناسان سئو، هر روز کنار هم کار می کنند تا هر نسخه از پلاگین Yoast SEO که معرفی می شود، از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. برای آن که بتوانید بین پلاگین Yoast SEO و Rank Math به خوبی انتخاب کنید و با تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس آشنا شوید، بهتر است با ویژگی های اصلی هر دو پلاگین آشنا شوید. در زیر لیستی از ویژگی های اصلی افزونه Yoast SEO تهیه کرده ایم.

  • تجزیه و تحلیل سئو
  • تجزیه و تحلیل خوانایی
  • پیش نمایش قطعه برای نسخه دسکتاپ و موبایل
  • پیشرفته ترین قابلیت XML Sitemaps با فشار دادن یک دکمه
  • URL متعارف برای جلوگیری از محتوای تکراری
  • ویژگی Indexxables از نسخه 14.0 به بعد

معرفی پلاگین Rank Math

معرفی پلاگین Rank Math

طبیعتا برای آن که بهتر بتوانید بین دو پلاگین Rank Math و Yoast SEO تصمیم بگیرید و بتوانید به خوبی با تفاوت Rank Math و Yoast در سئو وردپرس آشنا شوید، بهتر است به طور کلی با دو پلاگین Yoast SEO و Rank Math آشنا شوید. در بخش بالا شما را با پلاگین Yoast SEO آشنا کردیم. در این قسمت می خواهیم به افزونه Rank Math بپردازیم.

افزونه Rank Math یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های وردپرس است که برای بهینه سازی سئو وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه دهنده پلاگین ادعا می کند که پلاگین Rank Math، چاقوی ارتش سوئیسی ابزارهای سئو برای وردپرس است. این ادعا هم به دلیل ابزارهای متفاوت این پلاگین و تنوع مختلف کارهایی که پلاگین Rank Math می تواند انجام دهد، می باشد. در زیر لیستی از ویژگی های اصلی افزونه Rank Math تهیه کرده ایم.

  • نصب راحت
  • رابط کاربری ساده
  • چارچوب مدولار
  • سرعت بالا
  • پشتیبانی عالی
  • می توانید عناوین و توضیحات همه محتواهای خود را ویرایش انبوه کنید.

نظرات کاربران