توضیحات متا

نحوه نوشتن توضیحات متا : طوری که باعث ایجاد ترافیک شود

همه کسب و کارها سخت در تلاش هستند تا محصول و خدمات خود را به بازار عرضه کنند. اگر کسب و کاری دارید که در حیطه آنلاین مشغول به فعالیت هستید، موتورهای جست و جو درگاه فروش شما به حساب می آیند. به همین دلیل باید در ارتقای سئو سایت و توضیحات متا فعال باشید و حواستان به رتبه بندی و نحوه نمایش سایت خود در موتورهای جست و جو باشید. مخاطب شما قرار است از این دریچه به شما دست پیدا کند.

یکی از جنبه های سئو که می تواند برای شما دردسر ایجاد کند، توضیحات متا است.

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا یک برچسبی است که به عنوان خلاصه ای چندین کاراکتری عمل می کند که محتوای یک صفحه وب را توصیف می کند.

موتورهای جستجو وقتی نتایجی شامل کلمات کلیدی شما در حال جستجو است، توضیحات متا را به عنوان توصیف مطلبتان نشان می دهد. برخلاف عنوان صفحه، توضیحات متا یک عامل رتبه بندی سایت نیست، اما باعث ترغیب کاربران می شود تا با خواندن این توضیحات روی لینک شما کلیک کنند و یک بخش موثر بر سئو به حساب می آید.

هنگامی که یک عبارت را در نوار منوی گوگل تایپ می کنید تا سرچ کنید، نتیجه جست و جوها در یک لیست بلند بالا و عموما چند صفحه ای به شما نمایش داده می شود. یک توضیحات کوچکی که به رنگ آبی زیر لینک عنوان سایت قرار می گیرد، همان توضیحات متا است.

توضیحات متا

شرح توضیحات متا صفحه اصلی

خواندن توضیحات متای دیگران باعث می شود مطلب در نظر مخاطب جذاب به نظر بیاید، اما همین جذب مخاطب نوشتن توضیحات متا را سخت می کند.

توضیحات متای خوب به طور مختصر در مورد کل متن توضیحی می دهد و همچنین دلیل قانع کننده ای برای کلیک بر روی برچسب عنوان به شما ارائه می دهد. همه چیز خیلی سریع باید اتفاق بیفتد، بسیاری از جستجوگران حتی خودشان متوجه دلیل تصمیمشان برای کلیک نمی شوند.

 

کالبد شکافی توضیحات متا صفحه محصول

نوشتن متا برای صفحات محصول شما کمی آسان تر از نوشتن متا برای صفحه اصلی شما است ، چرا که قرار نیست صفحات محصول شما در کل در مورد کسب و کار شما صحبت کند.

در عوض در مورد چیزی صحبت می کنند که یک مزیت محسوس برای خریداران دارد:

 

کاردک می فروشید؟ به خواننده اطلاع دهید که این کاردک آشپزی را بسیار آسان می کند.

ماشین های چمن زنی می فروشید؟ از خواننده بخواهید قدم زدنی سریع و آسان را در میان چمن ها تصور کند.

 

چگونه می توان یک توضیح متای خوب نوشت

حالا که فهمیدیم توضیحات متا چیست و به چه دردی می خورد، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده است: بهترین روش ها برای استفاده از این دانش در کسب و کار شما چیست؟

 

اول از همه نیت مخاطب را سعی کنید درک کنید و بعد به این دو سوال جواب قانع کننده ای بدهید:

  • شما چه پیشنهادی دارید؟
  • مخاطب چرا باید از شما خرید کند و چرا باید صفحه شما برایش جذاب باشد؟

به خوانندگان اطلاع دهید که شما چه کاری انجام می دهید ، در مورد پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود به آنها بگویید و این اطلاعات را چندین بار منتقل کنید. اگر قرار است مخاطب را به یک صفحه از بلاگ بکشانید یک شمای کلی به او تحویل دهید.

در مورد کسب و کار خود با مردم صحبت کنید ، توضیحات لازم را برای اعتماد مشتری داخل همین متا بگنجانید.

 

زمان نوشتن توضیحات متا

حواستان باشد تمام صفحات شما دارای توضیحات متا باشد چرا که اگر متا را برای صفحات سایتتان تعریف نکنید، خود گوگل تکه هایی از متن شما را به هم می چسباند و به مشتری نشان می دهد. اگر خودتان حواستان به ایجاد یک متن منسجم نباشد کار را به گوگل سپردید و شاید نتیجه همانی نشود که انتظارش را دارید. به عبارتی توضیحات متا یک سرنخ دادن به مخاطب است که کنجکاو شود و بیاید ببیند در ادامه نوشته شما چه چیزی عایدش می شود.

اگر نمی خواهید برای همه صفحات متا تنطیم کنید، بهتر است بر روی صفحاتی تمرکز کنید که بیشترین بازدید ارگانیک را از موتورهای جستجو دریافت می کنند. ده بیست صفحه برتر خود را بردارید و سوال های اساسی در مورد کیفیت متا را خودتان بپرسید ببینید چه چیزی بنویسید تا مخاطب قانع شود همراهتان بیاید و احتمالا از شما خرید کند.

توضیحات متا

توضیحات متا بهترین فروشندگان شما هستند

در نهایت ، توضیحات متا قولی است که شما به جستجوگران می دهید. در میان دریایی از صفحات وب رقیب ، توضیحات متا دست مخاطب شما را می گیرد و به او می گوید: “این همان صفحه ای است که شما به دنبال آن هستید.”

 

هنگام نوشتن توضیحات متا ، حتماً سه نکته اساسی را که در این مقاله درباره آنها صحبت کردیم به خاطر بسپارید.

  1. توضیحات شما نمی تواند بیش از 200 گزاره باشد

حواستان باشد جمله هایتان را جوری بنویسید که به متن اصلی و منظورتان لطمه ای وارد نشود. از کلمات غیر ضروری بزنید و جمله ها را طوری انتخاب کنید که در عین کوتاهی، جان مطلب شما باشد.

  1. روی مشتری تمرکز کنید

توضیحات مربوط به صفحات محصول شما باید بر این باشد که چگونه این محصول می تواند زندگی مشتری را بهتر کند. توضیحات صفحات بلاگ هم باید همان چیزی باشد که جوهره اصلی مطلب را تشکیل می دهد و راه حل مشکلی باشد که احیانا مخاطب شما دنبالش می گردد و به همین دلیل به گوگل پناه آورده است.

  1. تکرار ، تکرار ، تکرار

شما وقت زیادی برای ایجاد احساس و توضیحات اضافه ندارید. پس باید هر کلمه را با وسواس انتخاب کنید تا علاوه بر درک درستی که به مخازب می دهد، بار معنایی خوبی هم داشته باشد. حس کنجکاوی و برآورده شدن نیاز همان چیزی است که مخاطب به دنبالش است و همین توصیف ها را در توضیحات متا بگنجانید. با داشتن یک توضیحات متای خوب و مفید دیگر با نرخ کلیلک پایین باید خداحافظی کنید و منتظر مشتری های خود باشید.

 

 

اگر برای داشتن توضیحات متا و تولید محتوای متنی دچار سردرگمی هستید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران