تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه

تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه و چرا باید از آن استفاده کنید؟

امروزه تمام شرکت ها و سازمان های کوچک یا بزرگ مسئولیت جدیدی را بر عهده دارند. منظور ما از این مسئولیت جدید، کنترل و مدیریت محتوای وبسایت است. همه انسان ها به اینترنت دسترسی دارند و حتی گاهی اوقات ممکن است برای خود لباس یا غذا نخرند؛ اما نگذارند حجم اینترنشان کاهش پیدا کند. در نتیجه لازم است مدیران کسب و کارهای مختلف از این فرصت استفاده کنند و با تولید محتوای الکترونیکی در فضا های آنلاین، خدمات یا محصولات خود را به مشتریان هدف معرفی کنند. اگر برایتان سوال پیش آمده است که تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه، می توانید ادامه مطلب را با دقت بالا مطالعه کنید تا علاوه بر توضیح محتوای دیجیتال، با انواع کاربردی آن نیز آشنا شوید.

تولید محتوای الکترونیکی چیست؟

تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه و چرا باید از آن استفاده کنید؟

به طور کلی برای پاسخ به سوال تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه، لازم به ذکر است که تمام اطلاعات آنلاین توزیع شده جهت دانلود یا جذب مخاطب در فضا های الکترونیکی مثل کتاب الکترونیکی، فضا های مجازی و غیره محتوای الکترونیکی نامیده می شود. انسان ها هیچ راه فراری از مشاهده این محتوا ها ندارند. زیرا تنها با یک کلیک، هزاران تبلیغ، فایل و سایر موارد این چنینی برای دانلود نمایان می شوند. درواقع هر کسی که به اینترنت متصل است و به اصطلاح آنلاین است، با این گونه محتوا ها رو به رو خواهد شد.

ویژگی های محتوای دیجیتال موفق

ویژگی های محتوای دیجیتال موفق

نکات و مراحل مختلفی وجود دارد که می تواند بر روی یک محتوای دیجیتال تاثیر بسزایی بگذارد. در ادامه مطلب به چند مورد از مراحل پر اهمیت در زمینه تولید محتوای دیجیتال عالی اشاره خواهیم کرد. اگرچه لازم به ذکر است که تمام مراحل برای همه نوع محتوای دیجیتال کاربردی نیستند، اما به طور کلی بسیاری از آن ها می توانند موثر واقع شوند:

  • تعیین هدف: اولین و مهم ترین راه حل برای شروع تولید یک محتوا تعیین هدف مورد نظر شما است. آیا هدف شما تنها با معرفی یک محصول، سازمان و خدمات است، یا قصد دارید محصول و خدمات جدیدی را که به تازگی به وجود آورده اید به دیگران معرفی کنید. با توجه به هدف مورد نظر، نوع محتوای شما مشخص می شود و با دید باز تری می توانید تولید محتوا کنید.
  • تولید محتوای کاربردی: محتوای دیجیتال باید برای مخاطب مورد هدف بسیار کاربردی باشد و هر جمله از آن چیز جدیدی را به خواننده اضافه کند. همچنین محتوای شما به هیچ وجه نباید از نوشته های دیگر کپی شود و باید برای عموم مردم قابل فهم باشد. محتوایی که پر از کلمات دشوار و غیر قابل فهم باشد، به هیچ عنوان نتیجه مطلوبی را برای شما به ارمغان نمی آورد و محصول یا خدماتتان را به بهترین شکل ارائه نخواهد کرد.
  • استفاده از تصاویر و ویدیو های جالب: در ادامه پاسخ به سوال تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه، لازم به ذکر است که یکی از راه های بسیار ساده برای جذب مخاطب، استفاده از تصاویر جالب و ویدیو های مختلف به همراه محتوا های متنی شماست. تحقیقات نشان داده است که حدود ۶۷ درصد مصرف کنندگان تنها با دیدن تصاویر مختلف جذب محصول شما می شوند و بیشتر افراد حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند. در نتیجه محتوای متنی خود را بسیار کوتاه، مختصر و مفید نگه دارید. در عوض از عکس های مختلف، ویدیو ها، گیف ها و سایر محتواهای بصری بیشتری استفاده کنید.
  • استفاده از کمپین سئو حرفه ای: سئو سایت قوی به شما این امکان را می دهد که مخاطبان بیشتری را جذب کنید و محتوای خود را در زمینه های مختلف به افراد بیشتری نشان دهید. به جای تمرکز بر روی کلمات کلیدی و استفاده بیش از اندازه از آن ها، سعی کنید متن خود را به هم نریزید و انسجام آن را حفظ کنید. در نهایت نیز با استفاده مناسب از کلمه کلیدی، استراتژی های رسمی و کمک گرفتن از ابزارهای مختلف گوگل، برای پیشرفت و رشد خود تلاش کنید.

مزایای تولید محتوای دیجیتال

مزایای تولید محتوای دیجیتال
  • هزینه مقرون به صرفه: معمولا تبلیغ محصول برند شما در فضاهای سنتی مانند تلویزیون و روزنامه با هزینه های بالایی همراه خواهند شد؛ اما تبلیغ محصولاتی که برای خدمات ارائه می کنید، در فضاهای مجازی می تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد. از این طریق می توانید با هزینه بسیار پایین در چند فضای مختلف با مخاطبان متفاوت آشنا شوید و آن ها را به سمت محصول خود هدایت کنید. همچنین لازم است بدانید که امروزه کلید موفقیت، تعامل مناسب با مخاطبان است. با استفاده از محتوای دیجیتالی یا الکترونیکی قادر به برقراری تعامل مناسب و دو طرفه با مردم مختلف با سلیقه های متفاوت خواهد بود.
  • افزایش تعامل میان خریدار و فروشنده: در ادامه بررسی سوال تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه، باید بگوییم که محتوای الکترونیکی علاوه بر هزینه مقرون به صرفه ای که دارد، موجب ایجاد تعامل موثر میان خریدار و فروشنده نیز می شود. معمولا شکل های تبلیغاتی سنتی مانند تلویزیون یا حتی رادیو هیچکدام فرصت تعامل به خریدار و فروشنده را نمی دهد؛ اما با ایجاد محتوا های الکترونیکی در فضاهای مختلف می توانید با خریداران خود به سادگی تعامل داشته باشید و از نیازهای آن ها باخبر شوید تا در آینده محصولاتی کارآمد با توجه به نیاز های مشتریان خود تولید کنید.

جمع بندی

در مطالب بالا سعی کردیم به سوال تولید محتوای الکترونیکی یعنی چه، به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم. اما به طور خلاصه، هر محتوایی که در فضای آنلاین به صورت متن، تصویر یا حتی فیلم به مخاطبان نشان داده شود، محتوای الکترونیکی نامیده می شود. تولید محتوای الکترونیکی کار ساده ای است؛ اما شما باید با خلاقیت بالا محتوایی جذاب و منحصر به فرد را برای مخاطبانتان تولید کنید تا در نهایت با نتیجه قابل قبولی رو به رو شوید. طبق تحقیقات شکل گرفته امروزه تبلیغات مجازی بیشتر از تبلیغات سنتی جوابگو هستند و محتوای الکترونیکی نقشی کلیدی در معرفی محصولات ایفا کرده است.

نظرات کاربران