تولید محتوا در فضای مجازی

معرفی راهکار هایی خلاقانه برای تولید محتوا در فضای مجازی

حضور موثر در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در فضای مجازی می تواند کلید موفقیت شما باشد. از آن جایی که تمام تکنیک های بازاریابی با توجه به گسترش موثر فضا های مجازی در کل دنیا تغییر کرده است، اگر شما نیز قصد دارید برند پر فروش و مشهوری داشته باشید، لازم است از این فضا به خوبی استفاده کنید. یکی از اصلی ترین چالش ها برای جذب مخاطبان بیشتر در انواع شبکه های مجازی، داشتن محتوای کارآمد و جذاب است.

از این طریق قادر به جذب مخاطبان بیشتری خواهید بود و می توانید ارتباط موثر تری با آن ها برقرار کنید تا با گذر زمان شناخت بهتری بر روی مخاطبان پیدا کنید و در نهایت محصولاتی با توجه به نیازشان تولید کنید. از طرف دیگر اگر محتوایی که به اشتراک می گذارید کپی باشد و یا کاربرد یا جذابیت لازم را نداشته باشد، ممکن است به کاهش مخاطبان منجر شود. به همین دلیل است که در ادامه مطلب قصد داریم چند راه مختلف برای تولید محتوا در فضای مجازی را برایتان بررسی کنیم تا از این فضای فراهم شده به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

  1. به اشتراک گذاشتن اخبار مثبت

طبق تحقیقاتی که در سال های اخیر شکل گرفته است مردم در سراسر جهان از اخبار بد فراری هستند و به سمت خبر یا آمار های مثبت جذب می شوند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم اخبار های مثبت و آمار های خوشحال کننده را به محصول خود نسبت دهید و به صورت روزانه با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. اگر این کار را به طور روزانه انجام دهید، مخاطبان با ذوق و خوشحالی محتوایتان را بررسی خواهند کرد.

سعی کنید به تمام اتفاقات از جنبه مثبت آن ها نگاه کنید و به دنبال مسائلی باشید که احساسات مخاطبان شما را در جهت مثبت تحریک خواهد کرد. هنگامی که متوجه شوید که مخاطبانتان به چه نوع اخبار هایی توجه می کنند و علاقه نشان می دهند، در واقع نصف راه موفقیت را رفته اید. برای تولید محتوا در فضای مجازی، لازم است همه چیز را از دیدگاهی جدید ببینید. از این طریق، هم مخاطبان بیشتری جذب می کنید و هم شادی را در میان مردم گسترش خواهید داد.

تولید محتوا در فضای مجازی
  1. استفاده از محتوا و نظرات مخاطبان

تمام برند هایی که در سراسر دنیا وجود دارند، طرفداران مختص به خود را در فضای مجازی جذب کرده اند. از آن جایی که مردم در فضا های آنلاین خیلی راحت تر حرف های خود را می زنند و نظراتی را که دارند در رابطه با برند یا خدمات شما بیان می کنند، یک راه موثر برای تولید محتوا در فضای مجازی، استفاده از نظرات صادقانه آن هاست. طبق تحقیقات جدید، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد مخاطبان خیلی راحت نظرات خود را درباره محصولات خدمات یا برند شما می نویسند.

 با استفاده از این دیدگاه ها به سادگی می توانید محتوایی جدید و قابل اعتماد تولید کنید. سایر مخاطبان نیز به چنین محتواهایی اعتماد می کنند؛ زیرا بر این باور هستند که افرادی مانند خودشان آن ها را نوشته اند و تقریبا نظراتی یکسان دارند. پیشنهاد ما این است که نظرات مرتبط با همدیگر را در یک قسمت قرار دهید و با ترکیب آن ها یک محتوای عالی به وجود بیاورید. همچنین می توانید از این نظرات برای بهبود کیفیت محصول خود استفاده کنید تا رضایت مشتریان را جلب کنید.

  1. کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسر های بسیاری در شبکه های اجتماعی هستند که تمام زمان خود را صرف جذب مخاطب و اینفلوئنسر مارکتینگ می کنند. شما می توانید از آن ها کمک بگیرید و محصولات خود را برایشان ارسال کنید. در صورتی که با یکدیگر به توافق رسیدید، آن ها محصولات شما را تبلیغ می کنند و به جذب مخاطبان بیشتر کمک خواهند کرد. پیشنهاد ما این است که یک محتوای مخصوص برای تبلیغات خود تولید کنید و آن را در پیج خودتان به اشتراک نگذارید؛ بلکه با روش خلاقانه تنها بر روی جذب مخاطبان از پیج اینفلوئنسر ها تمرکز کنید.

همچنین بهتر است شخصی را پیدا کنید که سبک محتوایش با محصول یا خدمات شما مشترک باشد. برای مثال اگر یک اینفلوئنسر در زمینه معرفی انواع لباس های مختلف فعالیت می کند، برای مشاغل مرتبط با لباس می تواند بسیار مفید واقع شود و مخاطبان بیشتری جذب کند. اما اگر کسب و کاری مرتبط با لوازم تحریر، کتاب یا سایر موارد غیر مرتبط با لباس با او همکاری کنند، نتیجه خوشایندی دریافت نخواهند گرفت و دنبال کننده های فعالی جذب نخواهند کرد.

کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها
  1. شخصی سازی محصولات

یکی از کاربردی ترین روش ها برای تولید محتوا در فضای مجازی، شخصی سازی محصولات خدمات و برند شما است. برای این کار ابتدا باید مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید، در ادامه با بررسی داده هایی مانند سن، مذهب، درآمد، جنسیت، سطح تحصیلات و غیره محصولات یا خدماتی را ارائه دهید که زندگی را برای آن ها آسان تر می سازد. همچنین می توانید شخصی سازی را با کمی خلاقیت همراه سازید.

به عنوان مثال شرکت کوکاکولا که از شهرت بسیار زیادی در سراسر دنیا برخوردار است، در سال های اولیه فعالیت خود کمپین تبلیغاتی کوکاکولا را راه اندازی کرد در این کمپین نام ۲۵۰ فرد معروف را در هر کشور بر روی بطری هایش چاپ می کرد. از این طریق تمام افراد معروف در کشور های مختلف به دنبال نام خود بر روی بطری های گوناگون بودند و زمانی که آن ها را پیدا می کردند، به سرعت پستی از خود به همراه اسمشان را بر روی بطری کوکاکولا بر روی فضاهای مجازی منتشر می کردند. کوکاکولا با انجام چنین کار هوشمندانه ای، نظر افراد معروف را به سمت برند خود جذب کرد و تبلیغات رایگان زیادی را برای محصولش ایجاد کرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به جای سخت کار کردن هوشمندانه کار کنید و با ترکیب شخصی سازی و خلاقیت، محتوای باکیفیت و کارآمدی تولید کنید.

جمع بندی

برای تولید محتوا در فضای مجازی ابتدا باید مخاطبان خود را به درستی شناسایی کنید. سپس به دنبال نیاز های آن ها باشید و با خلاقیت بالا بهترین محتوا را برایشان ایجاد کنید. مطمئن باشید با خوشحال کردن مخاطبان و بررسی تمام اتفاقات از دیدگاه های متفاوت می توانید رضایت آن ها را جلب کنید.

نظرات کاربران