تگ های HTML برای سئو

بررسی تگ های HTML برای سئو

استفاده از تگ های HTML باعث بهبود سئو یا بهینه سازی موتور جستجو در سایت می شود. کاربرد تگ های HTML برای بهینه سازی سئو و قرارگیری وب سایت ها در رتبه بندی موتورهای جستجو است. وجود تگ های HTML در هر وبسایتی ضروری است و هیچ وبسایتی با نادیده گرفتن HTML یا عدم استفاده درست از آن نمی تواند در مسیر رتبه بندی موتورهای جستجو با دیگر سایت ها رقابت کند.

تگ HTML  چیست؟

تگ های HTML مانند کلمات کلیدی هستند که تعیین می کنند چگونه مرورگر وب فرمت و محتوای وبسایت را برای موتورهای جستجو نمایش دهد. با کمک تگ های HTML، یک مرورگر وب می تواند محتوای HTML را از محتوای ساده تشخیص دهد. تگ های HTML دارای کاربردهای مختلفی هستند و از آن ها برای برجسته کردن بخش های مهم وبسایت استفاده می شود تا تصویر کلی آن برای موتورهای جستجو به درستی توصیف شود.

تگ های HTML برای سئو در واقع باعث می شوند تا صفحات ما در نتایج جستجو ظاهر شوند. کاربرد تگ های HTML برای سئو همچنین، پیشرفته تر شدن وبسایت برای قرار گرفتن در رتبه بندی موتورهای جستجو، محافظت از موقعیت های SERP و جذب ترافیک بیشتر است.

اهمیت تگ های HTML برای سئو

اهمیت تگ های HTML برای سئو

برخی می گویند که موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و با این وجود دیگر نیازی به استفاده از تگ های HTML برای سئو و بهینه سازی آن و قرار گرفتن در رتبه بندی نیست. این افراد می گویند موتورهای جستجو برای درک محتوای وبسایت ها، نیازی به کمک تگ های HTML ندارند. اما این کل ماجرا نیست.

اگرچه امروزه هوش مصنوعی در درک محتوا جهش یافته و پیشرفته شده است، اما هنوز کامل نیست. هنوز هم احتمال به وجود آمدن خطا در آن وجود دارد و ما به تگ های HTML برای سئو و توصیف وبسایت ها نیاز داریم.

کمک به درک محتوای وبسایت ها برای موتور جستجو، تنها عملکرد تگ های HTML نیست. آن ها تجربه کاربر را افزایش می دهند، فهرست مطالب را هنگام جستجو به صورت منظم ارائه می دهند، مسائل مربوط به محتوای تکراری را حل می کنند و قوانین خزنده یا  crawling rules را اجرا می کنند.

8 مورد از مهم ترین تگ های HTML برای سئو

  1. Title tag یا تگ عنوان

تگ های عنوان توسط موتورهای جستجو برای تعیین موضوع محتوای یک صفحه استفاده می شوند و آن را در SERP نمایش می دهند. عنوان صفحه موضوع اصلی محتوای سایت است، بنابراین گوگل با توجه به عنوان یک صفحه برای آن تصمیم می گیرد که آیا می تواند در رتبه بندی جستجو قرار بگیرد یا خیر.

  1. Meta description tag یا تگ توضیحات متا

عملکرد تگ توضیحات متا شبیه به عملکرد تگ عنوان است. تگ توضیحات متا جزئیات کمی درباره محتوای صفحه شما به اشتراک می گذارد و به کاربران کمک می کند تا در صورت نیاز از صفحه شما بازدید کنند.

  1. Headings یا سر تیتر

سر تیتر ها (H1 وH2 ) برای تقسیم محتوای صفحه به بخش ها یا فصل های مختلف استفاده می شود. عملکرد اولیه سر تیتر ها، بهبود تجربه کاربر است. هنگامی که صفحه به درستی با سرتیترها سازماندهی شده باشد، کاربران موارد مهم و مورد نیاز خود را در محتوای وبسایت ها به راحتی پیدا می کنند.

  1. Alt attribute یا ویژگی ALT تصویر

ویژگی Alt تصاویر در واقع همان تگ تصویر است که به تصاویر درون محتوای سایت اضافه می شود و توضیحات لازم برای یک تصویر را ارائه می دهد.

ALT TEXT نقش مهمی در بهینه سازی تصاویر دارد. وجود آن باعث می شود که تصاویر شما با توضیح جزئیات موجود به موتورهای جستجو و با نمایش یک متن جایگزین به کاربر در مسیر سئو کمک کند.

  1. Open Graph tags

Open Graph tags در قسمت بالای head>> یک صفحه قرار می گیرند و به هر صفحه وب اجازه می دهند تا به یک منبع ارزشمند در شبکه های اجتماعی تبدیل شوند.

Open Graph tags به شما اجازه می دهند چگونگی به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به صفحه شما که از طریق کانال های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند را کنترل کنید. استفاده از Open Graph tags به شما کمک می کند تا عملکرد لینک های خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید.

  1. Robots tag یا تگ ربات ها

تگ ربات یک عنصر در HTML صفحه است و به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که کدام صفحات در سایت شما باید نمایه شوند و بالعکس. با استفاده از آن شما می توانید برخی از صفحات را از نمایه سازی مسدود کنید.

Title tag یا تگ عنوان

  1. Canonical tag یا تگ کانونی

هنگامی که چند صفحه با محتوای یکسان دارید می توانید از تگ کانونی برای اولویت بندی این صفحات استفاده کنید. یک تگ کانونی برای سئو به دو صورت مهم است.

الف) شما را از داشتن محتوای تکراری بر حذر می دارد.

ب) چنانچه دو محتوای مشابه در وبسایت خود داشته باشید و هر دو آن صفحات شاخص را دریافت کنند، در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت می کنند. با استفاده از تگ کانونی شما از وجود صفحات مشابه در وبسایت خود آگاه می شوید.

  1. Schema markup

نشانه گذاری Schema در واقع کل سیستم تگ های HTML صفحه شما است. آن ها را می توانید به کدهای خود اضافه کنید تا موتورهای جستجو را از اطلاعات تماس، قیمت محصولات، دستور العمل ها و غیره مطلع کنند. Schema markup اطلاعات مورد نیاز و کلی را در یک صفحه به اشتراک می گذارد و موتورهای جستجو و گوگل می توانند در صورت نیاز از این اطلاعات استفاده کند.

 

امروزه بیش از پیش تگ های HTML برای سئو دارای اهمیت هستند. چنانچه مجبور شوید از میان تگ های HTML مهم ترین تگ را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب تگ عنوان و Schema markup است.

گوگل به سرعت در حال تغییر SERP است و هر روزه بیشتر به سمت برقراری تعامل با کاربر می رود. با آگاهی از اهمیت تگ های HTML برای سئو و جهت حفظ مسیرتان در رقابت رتبه بندی، تمرکز خود را در انتخاب عنوان های مناسب به کار گیرید. با رعایت نکات ذکر شده و استفاده بهینه از تگ های HTML، سئو سایت خود را بهبود بخشیده و در مسیر پیشرفت قدم بردارید.

نظرات کاربران