جذب مشتری

5 نکته برای جذب مشتری جدید

حضور مشتری است که باعث می شود کسب و کار کوچک شما زنده بماند و رشد کند. البته یکی از مهم ترین نکته ها رضایت مشتری و نگه داشتن مشتری های حال حاضر است، اگر مشتری مداری را رعایت کنید باعث ایجاد وفاداری مشتری می شود و خریدش از شما پابرجا می ماند. در کنار اهمیت حفظ مشتری قدیمی، جذب مشتری جدید هم از نکات مهم است که به واسطه آن بتوانید کسب و کارتان را رشد دهید. همچنین بسیار مهم است که شما همچنان به خرید خریداران جدید ادامه دهید تا بتوانید به رشد شرکت خود ادامه دهید.

حتی اگر یک مشتری اصلی وفادار ایجاد کرده باشید، جذب مشتری جدید کلیدی در مقیاس گذاری طولانی مدت کسب و کار شما است. واقعیت این است که مشتریان تکراری می توانند از دور خرید خارج شوند و هزینه های اختیاری کمتری انجام دهند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما همیشه مرتبط و مورد توجه مشتریان جدید است. جذب مشتری مختلف به شما کمک می کند خدمات مشتری را ثابت نگه دارید و کسب و کار و محصولات خود را نوآورانه نگه دارید. جذب مشتری جدید، منابع جدیدی برای درآمد کسب و کار به همراه می آورند.

اگر درآمد شما شروع به کم شدن کرد یا کسب و کارتان راکد ماند، وقت آن است که شما چند روش جدید و خلاقانه برای بازاریابی کسب و کار خود به مشتریان جدید ارائه دهید. اما قبل از اینکه ما در مورد مراحل دقیق جذب مشتری صحبت کنیم، لازم است ابتدا این موارد را در مسیر کار بررسی کنیم

جذب مشتری

مراحل جذب مشتری:
  • مشخص کنید که به دنبال جذب چه افرادی هستید
  • روند خرید مشتری ایده آل خود را درک کنید و استراتژی فروش داشته باشید
  • اهداف سه ماهه و سالانه را برای تعداد مشتریان جدید مورد نیاز خود تعیین کنید
  • مشخص کنید که چه میزان منابع (بودجه ، زمان و غیره) را می توانید برای جذب مشتری جدید اختصاص دهید
  • با افراد در بازار هدف خود در شبکه های اجتماعی و وبلاگ سایت به طور فعال درگیر شوید.

 

مطمئناً ، اگرچه انجام دقیق دقت در موارد بالا برای موفقیت استراتژی جذب مشتری شما بسیار مهم است، اما به طور واضح نمی گوید که چطور جذب مشتری داشته باشید.

این پنج نکته را برای جذب مشتری جدید به فروشگاه خود امتحان کنید:

جذب مشتری جدید

پنج نکته برای جذب مشتری جدید

  1. به مشتریان بار اول تخفیف دهید

در نظر بگیرید به خریداران اولین بار 10٪ تخفیف در خرید اول خود بدهید. اگر آنها به چیزی نگاه کرده باشند، پیشنهاد شما ممکن است آنها را برای خرید وسوسه کند. همچنین ممکن است این کار آنها را تشویق کند که بیشتر از چیزی که از اول مد نظرشان بود، هزینه کنند.

 

  1. به جذب مشتری از طرف خریداران، امتیاز دهید

به خریداران فعلی خود که دوست خود را معرفی می کنند یک نوع تخفیف ارائه دهید. یک کد تخفیف یا یک خدمات رایگانی را در نظر بگیرید و به مشتری های فعلی خود این اطمینان را بدهید که اگر مشتری جدیدی سمت شما بیاورند، مثلا بعد از خرید مشتری یک درصدی به آنها هدیه می دهید یا امتیازی می دهید که بعدا به دردش بخورد. همینطور می توانید بازاریابی دهان به دهان را افزایش دهید.

جذب مشتری

  1. یک فروش ویژه و حراج برگزار کنید

فروش ویژه احساس اضطرار و فوریت را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. شاید آنها مدتهاست که در فروشگاه شما به مواردی نگاه می کنند اما تمایلی به خرید ندارند – یک فروش ویژه می تواند آنها را به انجام اولین خرید ترغیب کند و برای شما جذب مشتری داشته باشد

 

  1. با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید

درباره مشتری ایده آل و بازار هدف خود تحقیق کنید تا بفهمید مشتری شما  طرفدار چه فعالیت هایی است و وقت خود را کجا سپری می کند. درست در همین فضاهایی که تشخیص دادید منتظر مشتری بمانید. به عنوان مثال ، اگر آنها زمان زیادی را در اینستاگرام سپری می کنند، این یعنی باید حتما در این رسانه یک حساب کاربری فعال داشته باشید و بازاریابی اینستاگرام را جدی بگیرید.

یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود و جذب مشتری جدید، به اشتراک گذاشتن یک نگاه پشت صحنه از کسب و کار شما است. از نحوه فعالیت روزانه کارمندان می توانید پست به اشتراک بگذارید. این کار جنبه ای مردمی تر به کسب و کارتان می دهد. می توانید از بازخورد کسانی که محصولات شما را دوست داشته اند استفاده کنید تا بتوانید مشتری های جدیدی را جذب کنید.

جذب مشتری

 

  1. هدیه و اشانتیون بدهید

با دادن امتیازی رایگان و یک گیفت یا اشانتیون، مردم را تشویق کنید که از فروشگاه شما دیدن کنند. یکی از مثال ها این است که یک گلدان رایگان به 10 خریدار اول روز بدهید. یا ممکن است یک مسابقه را با یک جایزه خارق العاده در رسانه های اجتماعی خود برگزار کنید. به این ترتیب اطرافیان را دعوت می کنید که در این مسابقه شرکت کنند و شانس خودشان برای برنده شدن را امتحان کنند. از این طریق افراد زیادی در این مسابقه شرکت می کنند و در جذب مشتری جدید و رضایت مشتری تاثیر زیادی دارد. حواستان باشد به وعده های مسابقه خودتان عمل کنید.

 

 

نظرات کاربران