جذب کامنت در اینستاگرام

هشت راهکار مفید برای جذب کامنت در اینستاگرام

اگر به اینستاگرام اعتیاد ندارید، ممکن است یک یا دو روز به سمت این اپلیکیشن نروید و بعد از این مدت وقتی به این برنامه سر می زنید، پست های قدیمی و جدیدی را که دوستانتان به اشتراک گذاشته اند همه را با هم در فید خواهید دید. چرا چنین اتفاقی می افتد؟ چرا فید اینستاگرام پست های فالووینگ هایتان را به ترتیب زمانی نشان نمی دهد؟ شبیه به بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر، الگوریتم اینستاگرام نیز تغییر کرده است. در این پست ما خلاصه ای از این الگوریتم جدید را توضیح می دهیم و نکاتی را ارائه می کنیم که بتوانید جذاب ترین پست هایی را به اشتراک بگذارید که منجر به جذب کامنت در اینستاگرام شود.

راهنمای الگوریتم فید اینستاگرام

در ژوئن سال 2016 اینستاگرام اعلام کرد که به کاربران محتوا هایی را نشان می دهد که برایشان مهم است؛ بدون توجه به اینکه آن محتواها چه زمانی پست شده اند. با این کار دسترسی به پست های ارگانیک اینستاگرام سخت شد؛ زیرا اکثر کاربران 70 درصد از محتوا های جدید فید خود را از دست می دادند.

کمی بعد از اینکه فیس بوک در سال 2018 شروع به اولویت بندی پست های دوستان و خانواده کاربران کرد، اینستاگرام هم از این کار او پیروی کرد. الگوریتم های اینستاگرام شروع به اولویت بندی برند ها کردند.

چندین عامل بر پست رتبه یک در فید اینستاگرام و جذب کامنت در اینستاگرام تأثیر می گذارند که یکی از مهم ترین آن ها لایک ها و کامنت های هر پست است. وقتی نوبت به رتبه بندی پست ها در فید اینستاگرام شما می شود، موارد زیر حائز اهمیت هستند:

  • تعداد لایک ها و کامنت های هر پست.
  • تعاملاتی که شما در گذشته با محتوای هر پیج داشته اید.
  • اینکه هر پیج چند وقت پیش پست گذاشته است.

بهترین روش های جذب کامنت در اینستاگرام

جذب کامنت در اینستاگرام

از بهترین روش هایی که به کمک آن ها می توانید در اینستاگرام کامنت های بیشتری داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- یک جایزه یا مسابقه را میزبانی کنید

یکی از روش های آسان و سرگرم کننده برای اینکه فالوور ها را تشویق کنید زیر پست هایتان کامنت بگذارند این است که یک جایزه یا مسابقه را میزبانی کنید. می توانید برای تبلیغ یک مسابقه در اینستاگرام پست بگذارید و سپس از فالوور هایتان بخواهید با کامنت گذاشتن زیر پست شما وارد مسابقه شوند. همچنین می توانید مسابقه را به یک کمپین هفتگی تبدیل کنید و از کاربران بخواهید در این مدت هر روز کامنت بگذارند. حتی می توانید از کاربران بخواهید برای شرکت در مسابقه عکس هایی را از چیدمان وسایلی که از شما خریده اند پست کنند و در پست شما را تگ کنند.

2-از کاربران بخواهید در کامنت ها مشارکت کنند

یکی از ساده ترین روش ها برای جذب کامنت در اینستاگرام، درخواست کردن از آن هاست. محتوایی را در اینستاگرام ارسال کنید که کاربران به آن علاقمند باشند و آن را به اشتراک بگذارند. سپس در پایین هر پست از آن ها بخواهید به یک سؤال پاسخ دهند یا دوستان و آشنایانشان را در کامنت ها منشن کنند. این یک روش سرگرم کننده و آسان برای تعامل با مخاطبان است و کمک می کند کامنت های بیشتری جذب کنید.

3-یک پست سرگرم کننده، سورپرایز کننده یا تحریک آمیز به اشتراک بگذارید

از کاربران بخواهید در کامنت ها مشارکت کنند

ازجمله ویروسی ترین پست هایی که در اینستاگرام منتشر می شوند آن هایی هستند که سرگرم کننده، سورپرایز کننده یا تحریک آمیز هستند. پست هایی که باعث احساس شادی می شوند نیز جزء پست های ویروسی هستند. پست هایی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید که احساسات مردم را برمی انگیزند و کاری می کنند که درمورد پست شما نظر بدهند.

محتوا هایی را پست کنید که درمورد یک واقعیت شگفت انگیز، یک لحظۀ شاد یا یک روند صنعتی جذاب هستند. لازم نیست محتوا ها حتما درمورد برند شما باشند. محتوایی که برای مخاطبان لذت بخش و جالب است، جذب کامنت بالایی در اینستاگرام دارد.

4-ویدئو پست کنید

از سال 2016 زمانی که کاربران صرف تماشای ویدئو می کردند 40 درصد افزایش پیدا کرد و در حال حاضر بیشتر ویدئو های پست شده در اینستاگرام، ویدئو های یک دقیقه ای هستند. مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی بیشتر به دنبال محتوا های ویدئویی هستند؛ به همین دلیل اگر چیز جالبی را به اشتراک بگذارید و از مخاطبان بخواهید درموردش برایتان کامنت بگذارند، حتماً این کار را انجام خواهند داد.

5-از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

وقتی که شما محتوا هایتان را با هشتگ های مرتبط پست می کنید، پست های شما برای کسانی که آن هشتگ ها را جستجو کرده اند، در تب کاوش (explore tab) ظاهر می شوند. در واقع پست هایی با حداقل یک هشتگ، معمولاً 12 درصد تعامل بیشتری را کسب می کنند وقدرت زیادی در جذب کامنت در اینستاگرام دارند. اینفلوئنسر ها و سایر کاربران علاقه مند، وقتی می بینند شما درمورد چیزی حرف می زنید که مورد علاقۀ آن هاست، برایتان کامنت می گذارند.

6-پست را در زمان مناسبی از روز به اشتراک بگذارید

پست را در زمان مناسبی از روز به اشتراک بگذارید

بحث های زیادی درمورد اینکه بهترین زمان های ارسال پست در طول روز چه مواقعی هستند وجود دارد و بهترین زمان برای هر پیج بسته به فالوور ها و نوع محتوای پست شده متفاوت خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود برای مدت یک هفته در زمان های مختلفی پست بگذارید و نرخ تعامل اینستاگرام را بررسی کنید تا ببینید در کدام زمان ها بازدهی بیشتر است.

7-عکس هایی از حیوانات پست کنید

حیوانات در رسانه های اجتماعی بسیار جذاب هستند و قدرت زیادی برای جذب کامنت در اینستاگرام دارند. حیوانات برای مدتی طولانی است که در صفحات وب محبوب شده اند و در حال حاضر اینفلوئنسر های حیوانات به اندازه اینفلوئنسر های انسان در اینستاگرام کسب درآمد می کنند.

فرقی نمی کند خودتان در منزل یا محل کارتان یک حیوان خانگی دارید یا عکسی از حیوان خانگی جذاب همکارتان در گوشی شماست؛ آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا ببینید آیا مخاطبان شما هم دوست دارند درمورد حیوانات نظر بدهند یا خیر.

8-به کامنت هایی که برایتان گذاشته شده است پاسخ بدهید

دقیقا مانند بقیه پلتفرم های اجتماعی، جواب دادن به کامنت ها می تواند به مخاطبان بفهماند که نظرات آن ها برای شما ارزشمند و مفید است. وقتی کاربران پاسخ کامنت هایشان را دریافت کنند، ترغیب می شوند در آینده کامنت های بیشتری بگذارند.

جمع بندی

لایک ها، کامنت ها و تعداد ویو های هر ویدئو برای اینستاگرام بسیار مهم هستند؛ زیرا می توانند جایگاه پست های شما را در فید تغییر دهند. از این گذشته، هرچه تعداد کاربرانی که با محتوای اینستاگرام شما تعامل می کنند بیشتر باشد، پست شما بیشتر در تب کاوش دیده خواهد شد و از این طریق جذب کامنت در اینستاگرام شما بیشتر می شود.

نظرات کاربران