خواب کافی / خواب کسب و کار

برای ادامه کسب و کار به خواب کافی احتیاج دارید

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک ، احتمالا حسابی کم خواب شده اید. کمی زودتر خوابیدن می تواند به رشد کسب و کار کوچک شما کمک کند. اصولا در بیشتر مقالاتی که برای پیشرفت وجود دارد جار می زنند که کمتر بخوابید و بیشتر کار کنید. اما اگر خواب کافی و مناسبی نداشته باشید به سرعت فرسوده می شوید و توانایی ادامه دادن راه را از دست می دهید. اول از هر چیزی باید با جسم خودتان آشتی کنید و خودتان را بشناسید که چه شیوه استراحتی برای شما شادابی بیشتری در پی خواهد داشت.

خواب کافی

خواب کافی این مزایا را در بر دارد:

بهره وری شما را افزایش می دهد – وقتی خواب کافی ندارید، نمی توانید تمرکز کنید، بنابراین احتمال دارد که تصمیمات ضعیفی در مورد کسب و کار بگیرید. نداشتن تمرکز، ریسک خطاهای انسانی را افزایش می دهد. قطعا اگر در شرایط بی خوابی مشکلی در روند کار پیش بیاید بهتر مدیریتش می کند تا وقتی که پای چشمتان از کم خوابیدن گود رفته است و سرتان در حد انفجار درد می کند.

به شما کمک می کند روابط بهتری برقرار کنید – وقتی خوب و به اندازه نخوابیده باشید عبوس و کج حوصله اید و رفتارهای تندی از خودتان نشان خواهید داد. این بدخلقی باعث می شود که اگر صاحب یک کسب و کار هستید کارمندان شما به فکر ترک کار بیفتند و روابط خوبی با همکاران نخواهید داشت.

می تواند سلامتی را بهبود ببخشد – نه فقط برای ادامه کسب و کارتان، بلکه برای زندگی خودتان هم لازم است اول بدن سالمی داشته باشید. یکی از ارکان مهم سلامت، خوب خوابیدن است. این موضوع خطر بیماری قلبی ، سکته مغزی و چاقی را کاهش می دهد. خواب کافی هم در کسب و کار و هم در داشتن زندگی سالم نفشی اساسی دارد.

می تواند شما را شادتر کند – شادابی و سرزندگی کاملا مسری است و وقتی شما خندان و پر انرژی باشید، یک محیط کار و همکاران شادتری خواهید داشت و با این روند، مسیر کاری بهتری را هم طی خواهید کرد.

پذیرفتن اینکه شما به خواب بیشتری احتیاج دارید قسمت ساده ماجرا است. اما داشتن خواب کافی ، سخت و پر چالش است. بنابراین، این هشت نکته را برای تحقق تنظیم خواب امتحان کنید.

خواب کافی

نکاتی برای داشتن خواب کافی و خوب

  1. تختخواب مناسبی را انتخاب کنید

اطمینان از داشتن تشک مناسب اولین قدم در خواب کافی است. اگر راحت نمی خوابید، مهم نیست که چقدر زود بخوابید یا دیر بیدار شوید. با یک تخت خواب نامناسب هم سلامتی خودتان را به خطر می اندازید، هم خواب کافی و مناسبی نخواهید داشت.

 

  1. از مصرف کافئین در اواخر روز خودداری کنید

قهوه ممکن است به شما کمک کند تا صبح ها سرحال باشید و تمرکز خوبی روی کار داشته باشید، اما همچنین می تواند شما را در طول شب بیدار نگه دارد. سعی کنید چهار تا شش ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید تا خیالتان راحت باشد که خواب کافی و خوبی خواهید داشت. می توانید دم نوش گیاهی یا نوشیدنی های آرام بخش را جایگزین قهوه و چای بکنید.

 

  1. از وعده های غذایی سنگین قبل از خواب خودداری کنید

اگر قبل از شام غذای چرب و سنگینی بخورید، انرژی مورد استفاده برای هضم غذای شما ممکن است شما را بیدار نگه دارد. سعی کنید وعده های غذایی سنگین را حداقل دو ساعت قبل از خواب به پایان برسانید، ساعت 11 شب زمان مناسبی برای آبگوشت بزباش نیست. یک شام سبک بخورید و اگر آخر شب دلتان یک میان وعده خواست ، با چیزی غنی از پروتئین – مانند میوه یا کره بادام – خودتان را سیر کنید.

خواب کافی

  1. یک برنامه خواب تنظیم کنید

سعی کنید هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید. این برنامه را حتی برای روزهای تعطیل و آخر هفته های خود رعایت کنید. با این روند ساعت بیولوژیکی شما ثابت می ماند، بنابراین وقت خوابتان که برسد خسته و آماده خواب هستید. هنگامی که برای اولین بار یک برنامه خواب تنظیم می کنید، زنگ ساعت خود را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که وقت خوابیدن رسیده است.

 

  1. صفحه های نمایش خود را خاموش کنید

استفاده از گوشی، رایانه یا تماشای تلویزیون خیلی نزدیک به زمان خوابتان بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد. نور این وسایل  به مغز شما علامت می دهد که بیدار و هوشیار بماند و باعث می شود ساعت خواب خود را از دست دهید. به جای گشتن در اینترنت یا تماشای تلویزیون برای استراحت قبل از خواب ، فعالیت دیگری جایگزین کنید. فعالیت هایی مثل یوگا، کتاب خواندن و حرکات کششی به شما کمک می کند که یک خواب خوب و کافی داشته باشید.

 

  1. در رختخواب کار نکنید

حواستان باشد که از تخت خود فقط برای خواب استفاده می کنید. اگر دورکاری می کنید، کارتان را پشت میز کار یا میز غذاخوری انجام دهید، نه تختخواب. به این ترتیب، بدن شما عادت می کند که وقتی داخل تخت خوابتان رفتید، زمان خوابیدن فرا رسیده است.

 

  1. بیشتر اوقات ورزش کنید

ورزش به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید. ورزش نیازی به زمان زیادی ندارد. می توانید یک پیاده روی کوتاه وقت ناهار داشته باشید یا عصرها برای چند دقیقه ای در پارک نزدیکی بدوید.

 

 

  1. از نور آفتاب بهره بگیرید

نور خورشید به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن شما کمک می کند، بنابراین بهتر می خوابید. ناهارتان را یا کنار پنجره ای که رو به بیرون است بخورید یا در طول روز پیاده روی کنید تا نور خورشید بیشتر به شما برسد.

 

نظرات کاربران