دیزاین سایت چیست؟

طراحی وب یا همان دیزاین سایت ظاهری از وب سایت است که یک حس خاص و منحصر به فرد را در کاربری که از آن وب سایت استفاده می کند، ایجاد می کند. طراحی وب شامل موارد مختلفی می شود. فرآیند طراحی وب شامل برنامه ریزی و ساختن عناصر وب سایت از جمله ساختار و چیدمان گرفته تا تصاویر، رنگ ها، فونت ها و گرافیک می شود. در این مقاله سعی داریم که به شما توضیح دهیم که دیزاین سایت چیست و چگونه می توان از آن برای بهبود سئو و رتبه یک وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل استفاده کرد.

برای آن که دیزاین سایت با موفقیت انجام شود و حس منحصر به فردی که مورد نظر طراح بوده است، به کاربر القا شود، باید اجزای متعدد و مختلفی در کنار هم کار کنند تا یک تجربه عالی برای کاربر رقم بخورد و یک وب سایت با طراحی خوب ایجاد شود. اگر بخواهیم اجزای مختلف و متعددی که در طراحی یک وب سایت نقشی اساسی ایفا می کنند را نام ببریم، می توانیم به طراحی گرافیک،طراحی رابط کاربری، طراحی تجربه کاربر، تولید محتوا و بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو وب سایت بپردازیم. این عناصر تعیین کننده این مسئله هستند که یک وب سایت باید چگونه طراحی شود و در دستگاه های مختلف چگونه کار کند.

تفاوت توسعه وب و دیزاین سایت چیست؟

دیزاین سایت چیست

اشتباهی که بسیاری از افراد تازه کار در این حوزه می کنند این است که طراحی وب سایت را با توسعه وب سایت یکی فرض می کنند در حالی که این دو مفهوم به طور کل با هم فرق می کنند. توسعه وب عملیاتی است که با کد نویسی انجام می شود. البته هم طراحی سایت و توسعه سایت برای ساخت یک وب سایت موفق مورد نیاز است. زمانی که در حال ساخت یک وب سایت هستید، هم به دیزاین سایت و هم به توسعه وب نیاز دارید. اگرچه طراحان وب سایتی وجود دارند که مهارت هایی در زمینه توسعه دهندگی وب و UX داشته باشند.

کسانی که مسئولیت دیزاین یک وب سایت را بر عهده دارند، ایده های شما را می گیرند و آن ها را به مدلی تبدیل می کنند که نشان دهنده آینده وب سایت شما خواهد بود. طراحان وب بخش خلاقانه طراحی یک وب سایت را انجام می دهند.

اما از طرفی دیگر، توسعه دهندگان وب که بعضی اوقات مهندسان یا کد نویس ها نیز به آن ها گفته می شود، مدلی را که طراح وب شما طراحی کرده اند را می گیرند و آن را با استفاده از یک زبان برنامه نویسی در وب سایت به نمایش در می آورند. در واقع، توسعه دهندگان وب سایت ها مسئول کاربردی کردن وب سایت هستند. معمولا منظور از کاربردی کردن وب سایت ها استفاده از ویجت های کد گذاری سفارشی و ابزارهای دیگر است.

یک توسعه دهنده تجربه کاربری که به عنوان توسعه دهنده UX نیز شناخته می شود، کسی است که وب سایت شما را کاربرپسند می کند. در واقع، این توسعه دهندگان علاوه بر مهارت های فنی در زمینه کدنویسی، مهارت هایی در زمینه طراحی و دیزاین سایت نیز دارند.

دلیل اهمیت دیزاین سایت چیست؟

دلیل اهمیت

یک مسئله ای که خیلی از برندها و کسب و کارها به آن دقت نمی کنند، طراحی وب است. در واقع بسیاری از برندها و کسب و کارها نمی توانند درک کنند که دلیل اهمیت دیزاین سایت چیست. اولین مسئله ای که تمامی برندها و کسب و کارها باید به آن دقت کنند این است که در این عصر که دنیای اینترنت و وب بر همه چیره شده است، اگر برند و کسب و کاری حضوری قوی در دنیای اینترنت و وب نداشته باشد، در رقابت با دیگر برندها و کسب و کارها به طرز چشمگیری عقب می افتد. حال یکی از اصلی ترین عنصر های حضور قوی در دنیای اینترنت و وب، توجه به طراحی وب سایت است.

مشتریان بالقوه ای که در وب برای برند شما جستجو می کنند و چیزی پیدا نمی کنند، ممکن است فکر کنند که شما از کار افتاده اید. طراحی وب این امکان را به صاحبان برندها و کسب و کارها می دهند که هر رابطه ای که در وب سایت خود شروع می کنند را با طراحی درست وب سایت خود به رابطه ای عالی تبدیل کنند و مشتریان بالقوه جدیدی را جذب کنند.

عناصر دیزاین کدامند؟

عناصر دیزاین سایت کدامند؟

هنگامی که به طراحی یک وب سایت می پردازید، بسیار مهم است که متناسب با حوزه ای که وب سایت شما قصد فعالیت در آن را دارد، ظاهر وب سایت خود را در نظر بگیرید و همچنین سعی کنید در کنار زیبایی ظاهر وب سایت، به سادگی کار در وب سایت برای کاربرانتان نیز توجه کنید.

اگر ظاهر یک وب سایت به خوبی طراحی شده باشد و از نظر ظاهری زیبا باشد، اما کاربر نتواند چیزهایی که می خواهد را به سادگی پیدا کند، آن وب سایت از نظر سئو با مشکل رو به رو خواهد شد. در این بخش از مقاله سعی کرده ایم تا به بررسی عناصر اصلی دیزاین سایت بپردازیم.

نظرات کاربران