رپورتاژ چیست

رپورتاژ چیست و چطور رپورتاژ خوبی داشته باشیم

کسانی که برای رتبه بندی سایت خود تلاش می کنند حتما به کلمه رپورتاژ برخورده اند. اگر می خواهید بدانید رپورتاژ چیست و به چه دردی می خورد در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

رپورتاژ نوع خاصی از تبلیغات با تولید محتوا است که در اشکال مختلف رسانه استفاده می شود و به صورت مقاله برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به مخاطبان خاص طراحی می شود. بازاریابان محتوا از رپورتاژ به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود برای بازاریابی محصول یا خدمات کسب و کار برای مشتریان احتمالی و آموزش آنها در مورد محصول و ویژگی های آن استفاده می کنند. رپورتاژها اطلاعات دقیقی در مورد یک محصول یا خدمات خاص را ارائه می دهد و در مقایسه با تبلیغات معمولی این تفاوت را دارند که بیشتر شامل تولید محتوای متنی محصول است.

رپورتاژ یا همان تولید محتوای تبلیغاتی  advertorial، یعنی متن آگهی شما در سایت دیگری به عنوان مقاله ای مستقل منتشر می شود و مرتبط با یک کلید واژه اساسی در کلمات کلیدی مرتبط به سایت شما لینک می دهد.

تبلیغات رپورتاژ آگهی یکی از تکنیک های قدرتمند در کنار سئو سایت برای رتبه بندی سایت شما در گوگل است. برای گوگل مهم است که سایتهای دیگر به سایت شما و مقالات لینک و پیوند دهند. به این موارد پیوندهای متنی گفته می شود. این پیوندها مهمترین نوع بک لینک هستند که می توانند تأثیر بسزایی در رتبه بندی سایت ها داشته باشند.

اما موضوعی که در رپورتاژ مورد بحث قرار گرفته کیفیت سایتی است که مطلب شما در آن قرار داده شده است. اساساً ، سایتی که رپورتاژ در آن قرار داده می شود و به سایت شما لینک می دهد باید قوی و مقتدر باشد و نشانی اینترنتی با درجه اعتبار بالا داشته باشد.

در ادامه جواب به سوال رپورتاژ چیست باید بگوییم که رپورتاژها دقیقاً مانند تبلیغات معمولی کار می کنند اما جزئیات و ارزش معنایی بیشتری دارند. رپورتاژ عموما جزئیات عمیق مربوط به ویژگی های خاص یک محصول را ارائه می دهد و در فضای تبلیغاتی با پرداخت هزینه روی رسانه ای که در آن منتشر می شود قرار می گیرد. این همان چیزی است که تبلیغات را بسیار موثرتر از تبلیغات عادی می کند.

البته گوگل خیلی موافق رپورتاژ نیست و برای رعایت مساوات تا جایی که امکان دارد رپورتاژها را به عنوان بک لینک قوی قبول نمی کند ولی با این حال همچنان روش موثری شناخته می شود.

 

نحوه نوشتن رپورتاژ چیست

بعد از اینکه دیدیم رپورتاژ چیست باید با اصول ایجاد رپورتاژ موثر آشنا شویم. تولید محتوای رپورتاژ باید جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد تا بتواند توجه خواننده را به خود جلب کند.

رپورتاژ چیست

تیتر عنوان

رپورتاژ ، برخلاف تبلیغات عادی ، فقط برای جذب مخاطب و فروش محصول فقط به متن متکی نیست. به همین دلیل است که عنوان شما ، که اولین چیزی است که خواننده شما می بیند ، باید یک عنوان خوب باشد. باید جذاب ، سرگرم کننده و جذاب باشد. این عنوان باید خوانندگان را کنجکاو کند و به آنها دلیل دهد که چرا باید مقاله را بخوانند یا درباره محصول بیشتر بدانند.

یک عنوان عالی می تواند رپورتاژ شما را منحصر به فرد کند.به همین دلیل اول بر روی تیتر خود تمرکز کنید و بعد ادامه متن را دنبال کنید.

 

بدانید بستر مورد نظرتان برای رپورتاژ چیست

رپورتاژ شما در نشریه ای منتشر می شود که از قبل دارای لحن ، قالب و سبک تعیین شده ای است. به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که یک قطعه تبلیغاتی متناسب با لحن ، مارک ، سبک و قالب نشریه داشته باشید. اگر رپورتاژ شما با محتوای نشریه ای که در آن منتشر می شود ترکیب نشود ، خوانندگان بلافاصله می فهمند که این محتوا یک تبلیغ کسب و کار است، نه مقاله.

نشریه ای که مقاله تبلیغاتی شما در آن منتشر خواهد شد را بخوانید و رصد کنید. با محتوا و قالب این سایت آشنا شوید و تبلیغات خود را متناسب و مطابق با سبک سایت و نشریه مورد نظر بنویسید.

 

رپورتاژ را مثل یک داستان بنویسید

رپورتاژ کاملاً متفاوت از تبلیغات آنلاین معمولی است. در حالی که از تبلیغات عادی برای فروش ساده یک محصول استفاده می شود در حالی که از نظر بصری برای مصرف کننده جذاب است ، یک تبلیغات داستان یک محصول را تعریف می کند و جزئیات و ویژگی های خاصی را در مورد آن ارائه می دهد که می تواند به نفع مشتری احتمالی باشد.

رپورتاژی که می نویسید باید احساس معتبر بودن برند شما را در مخاطب ایجاد کند. برای اینکه بدانید نقطه تاثیر رپورتاژ چیست باید حواستان باشد که ارتباط معنی داری با مشتری برقرار کنید و اثربخشی تبلیغ را افزایش دهید و داستانی را بیان کنید که فقط قصدتان افزایش فروش نباشد و اطلاعات مفیدی بدهید.

رپورتاژ چیست

محصول را بشناسید

در حال نوشتن رپورتاژ آگهی چه برای محصول خود یا محصول مشتری باشید، بسیار مهم است که کاملا محصول را بشناسید. شما باید در معرفی این محصول خبره باشید تا بتوانید داستانی اصیل و واقعی را تعریف کنید. شما باید بتوانید به خوانندگان نشان دهید که چگونه یک محصول می تواند برای آنها و زندگی آنها ارزش ایجاد کند و چگونه می تواند برای آنها مفید باشد. این شناخت، اعتبار نوشتن شما را افزایش می دهد و به تبلیغات اصالت می بخشد.

 

برای رپورتاژ فقط به فروش فکر نکنید

رپورتاژ آگهی شما باید داستانی را بیان کند و احساسات خواننده را به خود جلب کند. به همین دلیل است که باید از داشتن لحن فروش، خودداری کنید. رپورتاژ فرصتی را برای شما فراهم می کند تا از محدودیت های یک تبلیغ معمولی فراتر بروید. این فرصتی است تا ضمن فروش و تبلیغ یک سرویس ، اطلاعات ارزشمند و محتوای ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

 

 

فراخوان یا افدام به عمل داشته باشید

همانطور که باید تبلیغات موثر خود را با یک عنوان عالی ، جذاب و جالب شروع کنید ، باید با یک دکمه فراخوان و اقدام به عمل پایان دهید تا خواننده را به سمت قیف فروش ببرید.

 

 

نظرات کاربران