ریتارگتینگ چیست

ریتارگتینگ چیست ؟

اگر شما محصولات خود را به صورت آنلاین می فروشید، قطعا می دانید که تبلیغات، نقش اساسی در هدایت مشتری به سمت وبسایت شما دارد اما اگر مشتری در ابتدا قصد خرید نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ تحقیقات نشان داده است که 97% مردمی که برای اولین بار از وبسایت شما دیدن می کنند بدون هیچ خریدی سایت را ترک می کنند و برای همیشه ناپدید می شوند؛ مگر اینکه بتوانید آن ها را برگردانید !برای این منظور خوب است بدانید ریتارگتینگ چیست.

کمپین های ریتارگتینگ، به بازدیدکنندگان سایت، محصولات و خدمات شما را پس از اینکه سایت را ترک کردند و خریدی انجام ندادند، یادآوری می کنند و بعد از بازدید از صفحات مورد نظر، به شما این اجازه را می دهند که آن صفحات را هدف گیری مجدد (ریتارگت) کنید، و به بازدید کنندگان تبلیغات خودتان را هنگامی که از وبسایت های دیگر بازدید می کنند، نشان دهید.

کمپین های ریتارگتینگ از تبلیغات گوگل، فیسبوک، لینکدین و پایگاه های تبلیغاتی ریتارگتینگ دیگر کمک می گیرد. فروشندگان حرفه ای امروزه از ریتارگتینگ به عنوان یک ابزار اساسی برای جذب مشتری، افزایش فروش و اعتمادسازی استفاده می کنند.

قبل از اینکه کسی تصمیم بگیرد که محصولات شما را بخرد یا نه، نیاز دارد احساس کند که شما را می شناسد. یک بازاریابی قانونمند برای کمک به مشتریان، آن ها را از نظر ذهنی برای یک خرید آماده می کند و مطمئن می شود مخاطبان پیامی را که شما می خواهید منتقل کنید، دریافت کرده باشند.

ریتارگتینگ برای برند شما بازاریابی می کند و به شما این اجازه را می دهد که مشتریانی را که به محصولات شما علاقه مند هستند، جذب کنید. به علاوه از دیگر تبلیغات مقرون به صرفه تر است. در واقع ما هزاران تبلیغ به صورت خودکار تولید می کنیم که در زمان درست و در مکان درست بدون هیچ هزینه اضافی نمایش داده می شوند. حال خوب است بدانیم مهمترین نکات هنگام استفاده از ریتارگتینگ چیست.

ریتارگتینگ چیست

چه زمانی باید از کمپین ریتارگتینگ استفاده کنید؟

استفاده از ریتارگتینگ در زمان مناسب بازدهی بالایی برای شما به ارمغان خواهد آورد و ادامه پاسخ به پرسش ریتارگتینگ چیست مناسب ترین زمان ها برای استفاده از این کمپین را بررسی می کنیم.

بازدید سایت

ریتارگتینگ یک استراتژی بازاریابی بلند مدت برای مشاغلی است که از قبل مشتریان خود را دارند. اگر وب سایت شما حداقل 100 بازدید کننده ماهانه دارد، تبلیغات بازاریابی گوگل قطعاً برای شما مناسب است.

ترویج پر فروش ها

تبلیغات در ریتارگتینگ یک راه ساده و موثر برای نمایش محصولات پرفروش شما است. تبلیغ محصولاتی که مشتریان فعلی شما دوست دارند، می تواند به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، و افزایش روند بازگشت سرمایه در تبلیغات کمک بسیاری بکند.

معرفی مجموعه های جدید

افرادی که به نام تجاری شما علاقه مند هستند و از سایت شما دیدن می کنند، در هنگام راه اندازی مجموعه ای جدید از محصولات، مخاطبان خوبی خواهند بود. تبلیغات مجدد شما، هر کجا که آنلاین شوند توجه آن ها را به خود جلب می کند و راهی روشن برای بازگشت به فروشگاه شما ایجاد می کنند.

جابجایی موجودی

به عنوان یک فروشنده آنلاین، احتمالاً در زمان های مختلف با موجودی پایین سروکار داشته اید. تبلیغات ریتارگتینگ یک روش کم هزینه و کم زحمت برای نمایش محصولات مازاد، از فروشگاه شما به مشتریان بالقوه است.

ایجاد آگاهی از نام تجاری

در ادامه پاسخ به پرسش ریتارگتینگ چیست یادتان باشد، اکثر مردم قبل از تصمیم به خرید محصول یا خدمات شما، باید احساس کنند که شما را می شناسند و تبلیغات مجدد با هدف تجاری، نام تجاری شما را در ذهن مشتریان بالقوه ای قرار می دهد که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند و هنوز آماده خرید نیستند.

زمان استفاده از ریتارگتینگ چیست

تفاوت کمپین های بازاریابی مجدد و ریتارگتینگ چیست؟

حال که دانستید ریتارگتینگ چیست خوب است با تفاوت آن با بازاریابی مجدد آشنا شوید. “هدف گیری مجدد” و “بازاریابی مجدد” تقریباً مشابه یکدیگر هستند زیرا به معنای دستیابی به اهداف یکسان هستند. برای نمونه اهداف هر دو این است که مشتریانی را که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند و از برند شما مطلع هستند، هدف قرار دهید. افرادی را جذب کنید که بیشترین احتمال خرید را دارند. از طریق آگاهی و شناخت برند، به ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان کمک کنید.

تفاوت بین ریتارگتینگ و بازاریابی در تاکتیک هایی است که برای تحقق این اهداف استفاده می شود. ریتارگتینگ در درجه اول از تبلیغات پولی برای مخاطبانی که از وب سایت یا نمایه رسانه های اجتماعی شما بازدید می کنند، استفاده می کند. بازاریابی مجدد در ابتدا از ایمیل برای هدف قرار دادن افرادی که قبلاً با نام تجاری شما تجارت کرده اند، استفاده می کند. اینجاست که تبلیغات بازاریابی مجدد گوگل وارد می شود و به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان وب سایت را حتی پس از خروج از فروشگاه، به مشتری تبدیل کنید.

ریتارگتینگ چگونه کار می کند؟

تبلیغات ریتارگتینگ از Google Display Network برای دسترسی به بیش از 90% افراد در بیش از 2 میلیون سایت از طریق تبلیغات نمایشی استفاده می کند. هنگامی که یک بازدید کننده سایت شما را بررسی می کند، هنگام خواندن مقاله، گوش دادن به موسیقی یا بازدید از فروشگاه های دیگر آنلاین، تبلیغات شما را مشاهده می کند. تبلیغات شما تمام محصولات جالبی را که ارائه می دهید به آن ها یادآوری می کند و وقتی تصمیم به خرید گرفتند آن ها را به سایت شما باز می گرداند.

در ادامه پاسخ به پرسش ریتارگتینگ چیست،‌ لازم است بدانید جایی که ریتارگتینگ با استراتژی بازاریابی شما مطابقت دارد، شما به بیش از یک کانال بازاریابی احتیاج دارید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از مشتریان شما دچار هیچ مشکلی نمی شوند. به گفته گوگل، ترکیب مجدد تبلیغات با تبلیغات دیگری که قبلاً انجام داده اید، می تواند به شما کمک کند محصولات خود را 50  درصد بیشتر بفروشید.

با ایمیل، تبلیغات فیس بوک یا تبلیغات اینستاگرام، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. سپس، وقتی شخصی بدون خرید از سایت بیرون رفت، می توانید با یک تبلیغ، مجدداً او را هدف قرار دهید. به عنوان مثال هنگامی که آن ها خریدی انجام می دهند و شما آدرس ایمیل آن ها را در خواست و جمع آوری می کنید، یک پیام خودکار با تیتر هایی مانند “خوش آمدید” یا “اولین خرید” ارسال کنید تا آن ها را درگیر نام تجاری خود کنید.

ریتارگتینگ چگونه کار می کند؟

مزایای ریتارگتینگ چیست ؟

برای درک اینکه چگونه هدف گیری مجدد برای بازاریابان مفید است و مزیت های ریتارگتینگ چیست، در اینجا چند مثال مورد استفاده آورده شده است:

 

کاربران غیرفعال: تبلیغات جدید، برنامه ای را که قبلاً نصب کرده اند به کاربران یادآوری می کند که باعث افزایش تعامل بین فروشنده و خریدار می شود.

 

پر فروش ترین ها: به کاربران مزایای ارتقاء عضویت را نمایش دهید. همچنین می توان آن ها را با برنامه ها و به روزرسانی های جدید آشنا کرد.

 

تکمیل تعاملات: چه سبد خرید کاربر پر باشد یا رویداد ثبت نام را تکمیل نکرده باشد، بازاریابی مجدد می تواند به انتقال کاربران به مرحله بعدی قیف فروش کمک کند و آن ها را تشویق به خرید کند.

نظرات کاربران