ریچ ریزالت

فواید استفاده از ریچ ریزالت چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

مدتی است که موتور های جستجو امکانات زیادی را فراهم کرده اند تا یافتن پاسخ ها برای شما راحت تر باشد. احتمالا در هنگام جستجو متوجه شده اید که یک کادر در بالای صحفه ظاهر می شود و حاوی عکس، لوکیشن، محصول، ویدیو و … است و تجربه کاربری شما را در هنگام استفاده از گوگل بهبود می دهد. ما در این مقاله می خواهیم درمورد ریچ ریزالت و فواید استفاده از آن صحبت کنیم.

ریچ ریزالت چیست؟

ریچ ریزالت

یک صفحه وب و ساختار آن هزاران کاربرد دارد و در این وضعیت خزنده های وب برای خزیدن و ایندکس کردن سایت دچار مشکل می شوند. ریچ ریزالت (rich result) اطلاعات کلیدی را برجسته می کند و به موتور های جستجو کمک می کند تا به طور دقیق تر هدف یک صفحه را درک کنند. در نتیجه گوگل کمتر برای حدس زدن محتوای صفحه تلاش می کند و نتایج مرتبط تری برای کاربران نمایش می دهد. ریچ ریزالت ها انواع زیادی دارند و شامل ریچ اسنیپت (rich snippet ) و ریچ کارد (rich card) می شوند.

برای استفاده از ریچ ریزالت باید این نوع برچسب گذاری ها را در سایت خود در نظر بگیرید و از rich result test استفاده کنید:

  • ناوبری برد کرامب (breadcrumb navigation)
  • اطلاعات تماس شرکت و آرم آن
  • جعبه های جستجو
  • اطلاعات شبکه های اجتماعی

همچنین انواع محتوای فردی را می توان براساس تولید محتوا انجام شده برچسب گذاری کرد:

  • اخبار و مقالات وبلاگ
  • کتاب ها
  • دوره های آموزشی
  • مناسبت ها
  • مشاغل
  • اطلاعات محصول
  • موسیقی، پادکست، ویدیو و برنامه های تلویزیونی
  • و ….

چرا باید از ریچ ریزالت استفاده کنید؟

چرا باید از ریچ ریزالت استفاده کنید؟

ریچ ریزالت ها در بالای صفحه نتایج جستجو نشان داده می شوند و اغلب در موقعیت صفر گوگل قرار دارند. به همین دلیل با ایجاد ریچ ریزالت، جزء اولین نتایجی خواهید بود که کاربران می بینند. ریچ ریزالت ها اغلب با یک تصویر همراه می شوند تا نظر مخاطب جلب شود. ریچ ریزالت چشم انداز جذاب تری دارد و جزئیات بیشتری ارائه می دهد؛ به همین دلیل کاربران علاقه پیدا می کنند که بر روی آدرس سایت شما کلیک کنند. الگوریتم های گوگل عاشق نرخ کلیک بالا هستند و در این صورت رتبه بندی سایت شما بهتر می شود.

شاید در هنگام جستجوی صوتی هم با ریچ ریزالت ها برخورد داشته باشید. ریچ اسنیپت اغلب در موقعیت صفر گوگل و Google Home ظاهر می شود. افراد اغلب زمانی که در حرکت هستند یا دستشان پر است از قابلیت جستجوی صوتی استفاده می کنند و قصد دارند زودتر به نتیجه برسند. به همین دلیل روی اولین نتیجه به دست آمده کلیک می کنند. با استفاده از ریچ ریزالت، شانس شما برای قرار گرفتن در اولین نتایج بسیار بیشتر می شود.

ریچ ریزالت مزایای فنی نیز دارد. برچسب گذاری محتوا کار خزنده های وب را آسان تر می کند و باعث می شود موتور جستجو نتایج مرتبط تری را نشان دهد. کاربران در هنگام ارائه ریچ ریزالت بر روی صفحه شما کلیک می کنند. پاسخ دقیق شما به کاربر، باعث می شود که آن ها محصول یا اطلاعاتی را که انتظار داشتند دریافت کنند و نرخ پرش سایت شما به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند.

چگونه از ریچ ریزالت استفاده کنیم؟

چگونه از ریچ ریزالت استفاده کنیم؟

بهینه سازی سئو سایت برای نمایش در ریچ ریزالت باعث بهبود رتبه بندی و افزایش ترافیک شما می شود. در این جا به چند نکته برای استفاده از ریچ ریزالت اشاره می کنیم:

  1. پاسخ های جزئی یا اطلاعات اضافی ارائه کنید تا افراد به صفحه شما هدایت شوند.

پاسخ های خیلی فوری باعث می شود که کلیک های سایت شما کمتر شود. شما باید در مقاله خود درمورد موضوع توضیحات کافی بدهید تا کاربر انگیزه ای برای ماندن در صفحه شما داشته باشد و نرخ پرش کم شود.

  1. محتوایی بگذارید که موتور های جستجو دوست دارند.

برای رتبه بندی به خاطر یک ریچ اسنیپت خاص، باید محتوایی ایجاد کنید که با موضوع همخوانی داشته باشد. آن محتوا می تواند یک مقاله بلاگ طولانی، فهرست مطالب، سوالات متداول، نمایش اسلاید و … باشد.

  1. تجربه کاربری سایت را ارتقا دهید.

تجربه کاربری سایت شما باعث می شود که کاربر بیشتر در سایت شما بماند. برای مثال اگر سرعت سایت کم باشد، کاربر ترجیح می دهد از سایت شما بیرون برود. محتوای باکیفیت، اطلاعات به روز محصولات، ناوبری و تجربه کاربری بصری صحیح به ریچ ریزالت کمک می کند.

  1. سئو سایت را بهبود ببخشید.

محتوا به صورت خودکار و فقط با ریچ ریزالت رتبه بندی نمی شود. شما باید از دستورالعمل های سئو سایت پیروی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  1. کاربران را تشویق کنید که نظرات خود را ثبت کنند.

نظرات و ستاره دادن باعث می شود که کاربران دیگر به محصولات و کسب و کار شما اعتماد کنند. بسیاری از ریچ ریزالت ها از طریق نظرات و ستاره دادن به صفحات جستجو می رسند. نظرات باید واقعی و مثبت باشند تا رضایت مشتریان را با آن ها جلب کنید.

  1. طبیعی بنویسید.

اسنیپت ها بر داده های ساختاریافته، محتوای ساختاریافته و مفید استوار هستند. این موضوع در جستجوی صوتی نیز مهم است؛ بنابراین مطمئن شوید محتوای شما به روز است.

جمع بندی

برای استفاده از ریچ ریزالت باید از ابزار هایی مانند schema و google markup بهره ببرید. همچنین ابزار ریچ ریزالت تست گوگل، داده های ساختاریافته را برجسته می کند و به شما نشان می دهد که ریچ ریزالت چگونه در تلفن همراه و دسکتاپ نمایش داده می شود. باید توجه کنید که ریچ ریزالت و داده های ساختاریافته با یکدیگر تفاوت دارند. ما در این مقاله شما را با ریچ ریزالت، فواید آن و نحوه استفاده از ریچ ریزالت آشنا کردیم.

نظرات کاربران