سئوی بین المللی

صفر تا صد آشنایی با سئوی بین المللی

به دلیل اینکه تعداد بازدیدکننده های گوگل در روز بیش از سه و نیم میلیارد نفر است، فرصت زیادی برای دیده شدن برند ها و جذب مشتریان جدید وجود دارد. برای اینکه برند شما بتواند به صفحه اول نتایج جست و جو برسد و به 5 وب سایت اول صعود کند، به کمک سئو (SEO) نیاز دارید؛ اما زمانی که می خواهید از وب سایت های محلی فرا تر بروید چه اتفاقی می افتد؟ به عنوان مثال وقتی که یک وب سایت انگلیسی دارید و می خواهید آن را به طور تخصصی از داخل ایران سئو کنید. به عنوان یک قاعده کلی، سئوی وب سایت انگلیسی مانند فارسی نیست و نباید طبق اصول فارسی زبانان این کار را انجام دهید. اینجاست که نقش سئوی بین المللی پررنگ می شود؛ اما اینکه این سئو چیست و چه عواملی بر آن مؤثر هستند، مواردی است که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

سئوی بین المللی چیست؟

سئوی بین المللی ترکیبی از سیاست ها، فرآیندها و شیوه هایی است که برند شما برای بهینه سازی محتوای جست و جو برای کشور های دیگر از آن استفاده می کند. هدف سئوی بین المللی آسان تر کردن تشخیص جایگاه کسب و کار شما و زبانی است که شما استفاده می کنید. سئوی بین المللی قوی به شرکت ها کمک می کند تا به بازار های جدید دست پیدا کنند و درآمدشان چندین برابر شود.

سئوی بین المللی برای وب سایت های شرکت چه کاری انجام می دهد؟

سئوی بین المللی

این سئو روی ایجاد محتوایی تمرکز می کند که برای بازار های محلی قابل اجرا است. علاوه بر این، برای اینکه وب سایت شما توسط موتور های جست و جو راحت تر پیدا شود، ساختار وب سایت را توسعه می دهد.

فرض کنید شرکتی دارید که در آمریکا سایه بان پنجره می فروشد و قصد دارید آن را به کانادا هم گسترش دهید. اول باید مطمئن شوید که مشتریان کانادایی به صفحات مناسبی از وب سایت شما فرستاده می شوند، صفحاتی که اطلاعاتی را در مورد لوکیشن فروشگاه و شرکت شما در کانادا و هزینه ها و قیمت ها به دلار کانادا ارائه می دهند.

دوم اینکه ساختار وب سایت شما باید به گونه ای باشد که هم صفحات آمریکا و هم کانادا را شامل شود و کاربران را متناسب با موقعیتشان به صفحه مناسب هدایت کند.

آیا کسب و کار من به سئوی بین المللی نیاز دارد؟

بستگی دارد. اگر قصد ندارید فرا تر از بازار های محلی پیش بروید، این نوع سئو مناسب شما نیست. در واقع، اگر کسب و کار شما محلی است، سئوی بین المللی ممکن است نتیجه معکوسی را به دنبال داشته باشد. مشتریانی که وارد صفحات بین المللی می شوند، وقتی متوجه شوند شما در یک منطقه جغرافیایی خیلی کوچک خدمات ارائه می دهید، خیلی سریع صفحه شما را ترک خواهند کرد.

از طرف دیگر، اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود هستید و می خواهید آن را از مرز های محلی فرا تر ببرید، توصیه می شود برای این نوع سئو هزینه کنید. با توجه به اینکه شرکت های زیادی در صحنه جهانی با هم در حال رقابت هستند، داشتن یک استراتژی جامع بسیار مهم است.

تفاوت سئوی بین المللی و سئوی محلی

بزرگ ترین تفاوت بین آن ها در مقیاس است. سئوی محلی روی کلمات کلیدی و مخاطبان هدفی که در یک منطقه جغرافیایی کوچک هستند تمرکز دارد، در حالی که SEO بین المللی مخاطبانی را که در مناطق جغرافیایی مختلف هستند هدف قرار می دهد.

4 تفاوت اصلی بین این دو نوع سئو شامل موارد زیر می شود:

  1. هزینه: SEO بین المللی به دلیل مقیاس و گستردگی اش، هزینه های بیشتری دارد.
  2. محتوا: در SEO بین المللی برای اطمینان از دسترسی بین المللی، باید باید تولید محتوای بیشتری انجام شود.
  3. بازار هدف: سئوی بین المللی بازار هدفی را که می خواهید به دست آورید، گسترش می دهد. به همین دلیل نیاز به تحقیقات عمیقی دارد تا اطمینان حاصل شود که برند شما با انتظارات مشتری همسو می شود.
  4. رقابت: رقابت برای کلمات کلیدی و مشتریان در سئو بین المللی بیشتر است.

عوامل موثر بر سئوی بین المللی

عوامل موثر

عوامل متعددی روی SEO بین المللی تأثیر می گذارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظرات مشتریان

نظراتی که مشتریان روی وب سایت یا سایت های بررسی محلی شما می دهند، می تواند تأثیرات مثبت یا منفی ای روی تلاش های سئوی شما داشته باشد. نظرات بهتر به معنای ارتباط بهتر با کلیدواژه اصلی شماست.

  • ریسپانسیو بودن موبایل

ریسپانسیو بودن وب سایت روی موبایل یکی دیگر از عوامل مهم برای رتبه بندی جست و جو است. به همین دلیل پیدا کردن یک شبکه تحویل محتوا که بتواند بدون توجه به اینکه کاربران در کجای جهان هستند، یک وب سایت درجه یک ارائه دهد بسیار مهم است.

  • Google My Business Account

Google My Business Account نیز می تواند به تقویت تلاش های سئوی شما کمک کند. این حساب در واقع نقطه شروعی برای گوگل است تا به دنبال داده های جغرافیایی و زبانی در سایت شما باشد.

  • لینک بیلدینگ

هرچه تعداد لینک هایی که از منابع بین المللی به وب سایت شما برمی گردد بیشتر باشد بهتر است.

چگونه سئوی بین المللی را توسعه دهیم؟

چگونه را توسعه دهیم؟

برای توسعه استراتژی سئوی بین المللی خود آماده اید؟ از اینجا شروع کنید.

  • تصمیم بگیرید که کجا و چه کسی را هدف قرار دهید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بازار و مخاطبان هدف خودتان را مشخص کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بازار بزرگ برزیل را هدف قرار دهید و زیرمجموعه ای از بازار را که ابزار ها و انگیزه خرید محصولتان را دارد انتخاب کنید. هر چه تصمیمات شما در مورد «کجا» و «چه کسی» متمرکز تر باشد، به نتایج بهتری دست خواهید یافت.

  • مشخص کنید آیا نیاز به استخدام آژانس seo بین المللی دارید یا خیر.

آیا می خواهید کار های سنگین سئوی بین المللی را خودتان انجام دهید یا آن را برون سپاری کنید؟ درون سپاری و برون سپاری هر دو مزایایی را به همراه دارند. شما بهتر از هر کس دیگری برندتان را می شناسید، اما کارشناسان سئو در درک مشتریان محلی و ترجیحات آن ها و ایجاد استراتژی مناسب مهارت دارند.

جمع بندی

استراتژی سئوی مناسب، برند شما را از بقیه جدا می کند. در حالی که این استراتژی در بازار های داخلی مهم است، اگر تصمیم به بین المللی شدن بگیرید مهم تر هم می شود. استراتژی سئوی بین المللی تضمین می کند که وب سایت شما برای پشتیبانی از محتوا و کلمات کلیدی در مناطق و کشور های مختلف بهینه شده است. با در نظر گرفتن مشتریان محلی، زبان و محتوا می توانید میزان تعامل مشتری را افزایش دهید، نتایج موتور های جست و جو را بهبود ببخشید و تأثیرات بین المللی خود را به حداکثر برسانید.

نظرات کاربران