سئو در یوتیوب

سئو در یوتیوب

یوتیوب، دومین سایت پر بازدید جهان بعد از گوگل به شما می رود. از هر 10 جست و جویی که در مورد ویدیو ها می شود، هشت مورد آن به یوتیوب ختم می شود. همچنین در این پلتفرم در هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدیو آپلود می شود. همین اعداد بزرگ باعث می شود تا فکر کنید که چگونه می توان در دریای بزرگی از ویدیو ها، محتوای خود را به عموم مردم نشان دهید. خوشخبتانه باید گفت اگر از نکاتی که در سئو یوتیوب وجود دارد استفاده کنید، می توانید به راحتی ویدیو خود را به صدر نتایج برسانید و بازدید خود را بالا ببرید. ما در این مقاله به طور کامل در مورد سئو در یوتیوب توضیح داده ایم.

 

استراتژی سئو یوتیوب چیست؟

سئو در یوتیوب

به طور کلی بهینه سازی موتور های جست و جو یا همان سئو، روشی است که در طی آن سایت های طبق عوامل خاصی که همیشه در حال تغییر هستند، رتبه بندی می شوند. جست و جو های کاربران، اولین و مهم ترین موردی است که می تواند برای شما مخاطب و ترافیک ارگانیک جذب کند.

اما در یوتیوب بر خلاف گوگل، از عوامل دیگری استفاده می شود. سئو در یوتیوب بستگی به مواردی مانند بهینه سازی کانال، لیست های پخش، ابر داده ها، توضیحات و محتوای ویدیو های شما است. شما می توانید ویدیو های خود را هم برای جست و جو های داخل یوتیوب و هم خارج از آن بهینه کنید.

شاید برخی از شما اصول ابتدایی سئو برای ویدیو های یوتیوب را بدانید. برای مثال قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان ویدیو، افزودن توضیحات متا و برچسب های دیگر. اما باید این را بدانید همیشه راه های دیگر هستند که می توانید با رعایت آن ها ویدیو خود را به افراد بیشتری نشان دهید و میزان بازدید ویدیو های خود را بالا ببرید.

از آن جایی که سئو در یوتیوب به عهده ربات ها است و ربات ها نیز قادر به تماشای ویدیو ها و تعیین کیفیت آن ها نیستند، به داده های متنی که شما برای ویدیو ارائه داده اید توجه می کنند. یکی از مهم مولفه های برای دستیابی به سئو بهتر در یوتیوب، استفاده از رونوشت و زیرنویس در ویدیو است که باعث می شود تاثیر مثبتی در تعامل کاربر و ربات با ویدیو شما ایجاد شود. همین باعث می شود تا بتوانید سئو خود را یوتیوب بهینه کنید.

ما در ادامه به روش های بهینه سازی سئو در یوتیوب اشاره کرده ایم و در مورد آن توضیح داده ایم.

 

روش های بهینه سازی سئو در یوتیوب

  1. استفاده از کلمات کلیدی عالی

سئو در یوتیوب

قبل از انجام هر کاری، برای اینکه بتوانید سئوی خوبی داشته باشید باید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید که اغلب افراد آن را جست و جو می کنند. در ضمن اگر از کلمه کلیدی در زیر نویس ویدیو خود استفاده کنید نیز سئو شما باز هم بهبود می یابد.

انتخاب کلمه کلیدی برای عنوان ویدیو دو شرط دارد. اول این که کلمه کلیدی باید محتوای ویدیو شما را به خوبی و با دقت توصیف کند. شرط دوم نیز این است که محتوای شما با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد و مخاطب بعد از دیدن محتوای شما جواب خود را دریافت کند.

بهبود سئو در یوتیوب کار ساده ای است. شما می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی در نوار جست و جوی یوتیوب کلیک کنید و عبارتی که مد نظر دارید را وارد کنید. احتمالا با نتایج پیشنهادی از سمت خود یوتیوب مواجه خواهید شد. این کلمات پیشنهادی خودشان کلمه کلیدی حساب می شوند که می توانید برای عنوان ویدیو خود آن ها را انتخاب کنید.

  1. درج زیرنویس های دقیق

درج زیرنویس های دقیق

خود یوتیوب به طور خودکار می تواند برای ویدیو های شما زیر نویس قرار دهد. اما این زیرنویس ها زیاد دقیق نیستند و در اکثر اوقات نیز معنی و مفهوم نادرستی را به کاربر ارائه می دهند.

سئو در یوتیوب به گونه ای است که محتوا های مفید پاداش دریافت می کنند و در صدر نتایج قرار می گیرند. و برعکس آن نیز محتوا هایی که از آن ها استقبال زیادی نشده است، هرزنامه محسوب می شوند و تنزل رتبه پیدا می کنند.

یکی از راه هایی که می توانید برای جلوگیری از تنزل رتبه ویدیو خود انجام دهید، این است که خودتان یک زیرنویس دقیق را برای ویدیوی خود تهیه کنید و از طریق یک فایل SRT آن را به ویدیو اضافه کنید. همان طور که گفته شد، سئو در یوتیوب به دست ربات ها اداره می شود. ربات ها نیز فقط می توانند نوشته ها را بررسی کنند. اگر محتوای شما دارای زیرنویسی خوبی باشد که در آن به اندازه کافی از کلمه کلیدی استفاده شده باشد، به عنوان یک تولید محتوا مفید حساب می شود و ارتقا رتبه پیدا می کند.

  1. ارائه کردن زیرنویس به چند زبان

روش های بهینه سازی سئو در یوتیوب

زیرنویس های انگلیسی می توانند ویدیو های شما را برای قشر بیشتری از مردم قابل فهم کند. اما اگر باز هم می خواهید تا رتبه خود را افزایش دهید، باید بیشتر تلاش کنید. طبق آمار برای بهبود سئو در یوتیوب، باید محتوای خود را با زیرنویس های مختلف با زبان های مختلف در اختیار عموم قرار دهید. طبق آخرین آمار میزان ترافیک ورودی در ایالات متحده تنها 16.4 درصد بوده است و مابقی آن از کشور های دیگر است.

داشتن زیرنویس به زبان های مختلف به افرادی که با زبان هایی به غیر از انگلیسی و فارسی صحبت می کنند اجازه می دهد تا از ویدیو های شما لذت ببرند. در ضمن در صورتی که زیرنویس هایی به زبان های مختلف برای ویدیو خود قرار دهید، ربات به صورت خودکار متوجه می شود و آن را به کاربران اطلاع می دهد. در این روش به علت وجود رقبای کمتر، شانس بیشتری برای پیروزی دارید و می توانید به راحتی رتبه خود را افزایش دهید.

البته دقت داشته باشید که برای بهبود سئو در یوتیوب در این روش نیاز است تا ترجمه ها و زیرنویس های دقیق و هماهنگی داشته باشید. برای این که بتوانید زیرنویس های دقیق و خوبی داشته باشید، می توانید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

ارائه کردن زیرنویس به چند زبان

جمع بندی

در این مقاله در مورد سئو در یوتیوب توضیح دادیم. متوجه شدیم که اصلی ترین عاملی که می تواند در سئو یوتیوب شما تاثیر بگذارد، نوشته ها و توضیحاتی هستند که برای ویدیو های خود ارائه می کنید. به همین خاطر در ادامه روش هایی که می تواند بر سئوی شما تاثیر مثبت بگذارد را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

نظرات کاربران