سئو سایت های خبری

راهکارهای بهینه سازی سئو سایت های خبری

بهینه سازی سئو سایت های خبری با سئو سایت های معمولی و فروشگاهی اندکی متفاوت است. اگر یک سایت خبری دارید و نگران رتبه ی آن در موتورهای جستجو هستید بهتر است با این مطلب و راهکارهای بهینه سازی سئو سایت های خبری با ما همراه باشید.

1. برای سئو سایت های خبری ، مرور سایت خود را آسان کنید.

سایت های خبری اطلاعات مربوط به هر رویداد جالب در جهان را به شما می دهند و برای انجام این کار آنها در نهایت به هزاران صفحه می رسند که همه آنها باید سازماندهی شوند. چه اتفاقی می افتد اگر صفحات مختلف سایت های خبری سازماندهی نشده باشند؟ بازدید کنندگان در میان انبوه اطلاعات نامنظم گم می شوند، گوگل سایت رتبه بندی نمی کند. بنابراین اولین نقطه عطف برای بهینه سازی سئو سایت های خبری این است که از ایجاد اخلال در سایت خود خودداری کنید. با اطمینان از اینکه سایت دارای موارد زیر است می توانید این کار را انجام دهید:

نوار جستجو: این مورد در هر سایتی که تعداد صفحات آن بسیار زیاد است ضروری است. به کاربران کمک کنید به سرعت مقالاتی را درباره موضوعات مورد علاقه خود پیدا کنند.

صفحه بندی یا پیمایش بی نهایت: هرکدام به روش خود بهتر از دیگری است اما بدون یکی از این دو نمی توانید یک سایت خبری را اداره کنید.

دسته ها و برچسب ها:

باید از ویژگی دسته بندی و برچسب ها برای گروه بندی مقالات خود در مورد موضوعات مرتبط استفاده کنید. این کار نقش بسزایی در سئو سایت های خبری دارد. با انجام این کارها بازدید کنندگان شما می توانند به سرعت محتوای مورد نظر خود را پیدا کرده و در بین صفحات سایت گشت و گذار کنند.

نقشه سایت ایجاد کنید.

همه مقالات خبری شما باید توسط گوگل فهرست بندی شوند در غیر این صورت در نتایج جستجوی آن نشان داده نمی شوند.

مقالات خود را به یکدیگر پیوند دهید.

اگر کاربران پیوندی را مشاهده کنند که توجه آنها را به خود جلب می کند روی آن کلیک کرده و زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کنند در نتیجه برای بهبود سئو سایت های خبری باید لینک سازی داخلی را جدی بگیرید.

سئو سایت های خبری

سئو سایت های خبری

2.سایت خبری خود را بهینه کنید.

بهبود سئو سایت های خبری کاملا ساده است. تنها چیزی که شما نیاز دارید مقالات با کیفیت بالا است که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد.

کلمات کلیدی را پیدا کنید.

مهم است که از کلمات کلیدی خاص و مرتبط در محتوا و مقالات خود استفاده کنید. کلمات کلیدی همان کلمات و عباراتی هستند که کاربران موتورهای جستجو از آنها برای جستجوی موضوعات مورد نظر خود استفاده می کنند. اگر برای سایت خبری به کلمات کلیدی نیاز دارید از نظر سرعت و کیفیت ابزار WebCEO’s Keyword Suggestions یک انتخاب عالی است. برای بهینه سازی سئو سایت های خبری باید از کلمات کلیدی در قسمت های مختلف متن استفاده کنید، این قسمت ها عبارتند از:

عنوان صفحه

توضیحات متا

URL های صفحه

برچسب های H1-H4

ام فایل تصاویر و ویژگی های ALT

متن شما باید با تصاویر مرتبط و جذاب ترکیب شود، برای استفاده از تصاویر در محتوا بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

از تصاویر قابل اشتراک استفاده کنید.

آنها را در قالب مناسب ذخیره کنید.

عرض و طول آنها را متناسب با صفحه تنظیم کنید.

در صورت لزوم تصاویر متوالی را ادغام کنید.

آنها را فشرده کنید.

علاوه بر این در نظر داشته باشید که انتشار مطالب تکراری و کپی شده برای سئو سایت های خبری بسیار بد و تخریب کننده است. موتورهای جستجو مطالب تکراری را تشخیص داده در نتیجه شما به عنوان یک سایت غیر معتبر شناسایی شده و رتبه ی خود را در موتورهای جستجو از دست خواهید داد.

سئو سایت های خبری

سئو سایت های خبری

3.سایت خود را بروز نگه دارید.

اگر می خواهید خوانندگان خود را در مورد داغترین رویدادهای جهان به روز نگه دارید سایت شما باید مانند ساعت کار کند. هر اشکال و هر خطایی از یک تجربه کاربری بد برای مخاطب می سازد و باعث می شود خوانندگان اشتیاق کمتری برای مطالعه ی سایت شما داشته باشند. برای ارتقا سئو سایت های خبری از این منظر بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود ببخشید.

تصاویر خود را بهینه کنید.

کدهای موجود در صفحه خود را به حداقل برسانید.

کمتر از هدایت استفاده کنید، یا بهتر است به هیچ وجه از آنها استفاده نکنید.

سایت خبری خود را در یک سرور خوب و سریع میزبانی کنید.

سایت خود را برای مرورگرهای موبایلی ریسپانسیو کنید.

به طور مرتب عیب یابی انجام دهید.

4.بک لینک و پیوندهای داخلی را جدی بگیرید.

برای اینکه سئو سایت های خبری ارتقا پیدا کند و موتورهای جستجو شما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی کنند باید سایت های معتبر دیگر به سایت شما لینک دهند که به این فرآیند بک لینک می گویند. برای گرفتن بک لینک می توانید در سایت های مرتبط و معتبر مطالب خود را منتشر کنید و یا از آنها بخواهید لینک سایت شما را با لینک های قدیمی و معیوب سایت خود جایگزین کنند.

البته اعتبار سایتی که لینک شما در آن منتشر می شود بسیار برای موتورهای جستجو مهم است. در واقع اگر لینک سایت شما در سایت های غیر مرتبط و نامعتبر منتشر شود گوگل آن را به عنوان اسپم و سایت شما را به عنوان فضایی برای انتشار مطالب نامناسب شناسایی می کند.

5.از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی روشی هستند که شما می توانید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و مخاطبان جدید جذب نمایید. در واقع فعالیت در شبکه های اجتماعی یک راه موثر برای بهینه سازی سئو سایت های خبری است. برای اینکه فعالیت در شبکه های اجتماعی بیشترین بازدهی را داشته باشد نکات زیر را رعایت کنید:

تعاملات شبکه های اجتماعی سایت خبری خود را پیگیری کنید.

با استفاده از ابزارهای جستجوگرها فعالیت های اجتماعی رقبا را کنترل کنید.

بهترین زمان ها را برای ارسال پست پیدا کنید.

از سایت خود به صفحات اجتماعی خود پیوند دهید.

از لوگو سایت خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

مطالب قابل اشتراک گذاری منتشر کنید.

مقالات مرتبط:

چطور سایت را سئو کنیم

چرا سئو مهم است ؟

نظرات کاربران