سئو محلی چیست

سئو محلی چیست و چگونه انجام می شود

آیا در مورد سئو محلی اطلاعاتی دارید و می دانید چگونه در بیشتر دیده شدن وب سایت شما تأثیر می گذارد؟ اگر به تازگی فعالیت در زمینه سئو را شروع کرده اید و یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، باید بدانید این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار دار است. با مطالعه این مطلب می توانید نحوه برخورد گوگل با سایت های محلی را یاد بگیرید و وب سایت خود یا مشتری احتمالی را، برای نتایج جستجوی محلی و توسعه کسب و کار الکترونیک بهینه کنید.

قبل از هر چیزی باید بدانید سئو محلی چیست؟ برای جواب به این سؤال باید بگوییم سئو محلی یا لوکال سئو یک استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو بوده که به کسب و کارهای آنلاین کمک می کند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. همچنین به جستجوگران محلی نیز اجازه می دهد شما را، راحت تر پیدا کنند.

هر تجارتی که علاوه بر فعالیت مجازی، یک مکان فیزیکی داشته باشد یا به یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات دهد، می تواند از این ویژگی گوگل برای توسعه کسب و کار خود استفاده کند. اما قبل از هر چیزی باید بدانید گوگل چگونه کار می کند. در ادامه مقاله به صورت مختصر پیرامون این موضوع صحبت می کنیم.

سئو محلی چیست

 موتورهای جستجو چگونه تکامل یافتند؟

در ابتدای ظهور اینترنت، وب سایت های نسبتاً کمی وجود داشت، بنابراین دیده شدن در آن آسان بود و این موضوع که سئو محلی چیست و چگونه کار می کند اهمیت چندانی نداشت. اما بعد از گسترش اینترنت و به وجود آمدن موتورهای جستجو که به کاربران کمک می کردند سایت های مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند، این موضوع اهمیت پیدا کرد.

گوگل صدها فاکتور داخلی و خارجی وب سایت شما را بررسی می کند، تا تصمیم بگیرد آن را به عنوان یک نتیجه جستجو به کاربر نشان دهد یا نه. فاکتورها “ردپای دیجیتال” شما را تشکیل می دهند و هر فاکتور دارای وزن یا ارزش متفاوت است که موتور جستجو برای بازگرداندن نتایج، آن ها را ترکیب می کند. رد پای دیجیتالی شما تعیین می کند که آیا سایت شما برای جستجوی کاربران گوگل بهترین نتیجه است یا خیر.

 موتورهای جستجو چگونه تکامل یافتند؟

گوگل چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بخواهیم بدانیم سئو محلی چیست، باید نحوه کارکرد گوگل را درک کنیم. زمانی که کاربری مطلبی را جستجو می کند، گوگل عوامل رتبه بندی مانند میزان مرتبط بودن سایت ها با مطلب مورد نظر را بررسی کرده و لیستی از صفحات منطبق با جستجوی انجام شده را به کاربر نمایش می دهد.

جالب است بدانید هر بار که شما موردی را در اینترنت سرچ می کنید، گوگل کل سایت های موجود را بررسی نمی کند، بلکه یک نسخه ذخیره شده از صفحاتی با سئو بالا به نام Google Index و یا “فهرست گوگل” را بررسی می کند.

برای تولید این فهرست، گوگل از اسکریپت ها یا ربات های نرم افزاری به نام عنکبوت برای خزیدن در وب سایت ها استفاده می کند. هر کدام از این عنکبوت ها عملکرد متفاوتی دارند. آن ها از یک صفحه شروع کرده، پیوندهای آن را دنبال می کنند و به محتویات صفحه دسترسی پیدا کرده و مطالب را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که محتوا از استاندارد کافی برخوردار باشد آن صفحه وارد فهرست گوگل می شود. به کمک این ربات ها و سرعت بالای آن ها، ایندکس می شود.

گوگل چگونه کار می کند؟

الگوی سئو محلی چیست ؟

پس از تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در طول میلیون ها جستجو، گوگل متوجه شد افرادی که به دنبال انواع خاصی از مشاغل هستند، ترجیح می دهند نتایج به دست‌آمده به منطقه آن ها نزدیک تر باشد. به همین دلیل الگوریتم جستجوی محلی گوگل شامل یک فاکتور مجاورت است، که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی محلی (پرسشی با هدف محلی) موقعیت مکانی شما را در نظر می گیرد.

حتی زمانی که کاربران نام شهر و یا کلمه “نزدیک من” را در عبارت مورد جستجو استفاده نکنند، باز هم نتیجه براساس منطقه نزدیک آن‌ها ارائه می شود.

جواب این سؤال که سئو محلی چیست را با یک مثال ساده تر توضیح می دهیم. اگر در محل کار خود هستید و قصد سفارش دادن پیتزا را دارید گوگل نزدیک ترین فست فودها به منطقه مکانی شما را پیشنهاد می کند و اگر همین کار را در منزل خود انجام دهید نتیجه پیشنهادات با توجه به مکان شما متفاوت خواهد بود.

جستجوی محلی سالهاست که انجام می شود، ولی به دلیل استفاده افراد از کامپیوترهای رومیزی محدود بود. امروزه با پیشرفت گوشی های همراه و دسترسی آن ها به اینترنت، بیشتر جستجوها با استفاده از موبایل انجام شده و نتایج براساس موقعیت مکانی آن نشان داده می شود. بنابراین این نوع سئو برای موفقیت هر شغلی که محصولات یا خدمات محلی ارائه می دهد، بسیار مهم شده است.

الگوی سئو محلی چیست ؟

عوامل مهم در سئو محلی چیست؟

اگر در بازاریابی آنلاین تازه کار هستید، یکی از چالش های اصلی شما حضور در نقشه های محلی است. اما عوامل تأثیر گذار در سئو محلی چیست ؟ محتواها و پیوند های محلی فاکتورهای مهمی در گوگل هستند. بنابراین اگر در کسب و کار خود چند شعبه در مکان های مختلف دارید، ایجاد صفحات محلی برای هر کدام اهمیت ویژه ای دارد. ارائه جزئیات منطقه کاری و بهینه سازی عنوان ها، توضیحات متا و… باید در استراتژی های بازاریابی محتوا و ایجاد لینک مورد توجه قرار گیرد. جالب است بدانید حتی نظر دهی مشتریان محدوده کاری شما باعث بالا رفتن رتبه وب سایت در جستجوهای محلی می شود. استفاده از ابزارهای سئو متمرکز بر “لوکال سرچ” موجب رونق کسب و کار شما خواهد شد.

عوامل مهم در سئو محلی چیست؟

سخن آخر

حالا که متوجه شدید سئو محلی چیست و تا چه اندازه برای تجارت شما اهمیت دارد، می توانید بر روی سیگنال هایی تمرکز کنید که موجب دیده شدن بهتر کسب و کار شما در نقشه های محلی شود. به این ترتیب سایت شما در صفحات اول سرچ گوگل نمایش داده شده و منجر به یافتن مشتریان بالقوه بیشتر می شود.

جستجوها تحت تأثیر عوامل زیادی انجام می شود، اما به خاطر داشته باشید که جستجوی محلی همچنان در حال رشد و تغییر است.

نظرات کاربران