8 نکته برای بهبود سئو ویدیو در سایت

این روزها تولید محتوا در قالب ویدیو طرفداران بسیاری دارد و ممکن است شما نیز اقدام به تولید ویدیوهای آموزشی مختلف کرده باشید اما باید بدانید سئو ویدیو با سئو معمولی یکسان نیست. اما واقعا برای بهبود سئو ویدیو چه باید کرد؟

سئو ویدیو چیست؟

در چند سال گذشته بازاریابی ویدئویی محبوبیت بیشتری در میان کسب و کارها کسب کرده است. هنگامی که بازاریان در اواخر سال 2000 شروع به کار با دوربین های DSLR کردند تولید فیلم بیشتر شد و دریافت آنلاین آن به لطف YouTube بدون نیاز به داشتن هیچگونه تخصصی بسیار آسان تر شد. در واقع اکنون نمی توانیم بدون دیدن یک ویدیو در اینترنت گشت و گذار کنیم.

سئو ویدیو به سادگی ویدیوی شما را برای فهرست بندی و رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو قرارمیدهد و برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط بهینه می کند. استراتژی های بهینه سازی بسیاری وجود دارد که به ویدیو های شما شانس بالاتری برای رتبه بندی می دهد. ما در این مقاله سعی داریم به طور خلاصه نکاتی برای بهبود سئو ویدیو به شما آموزش دهیم.

سئو ویدیو

سئو ویدیو

1.بستر مناسب برای میزبانی ویدئو خود انتخاب کنید

برای بهبود سئو ویدیو هنگام انتخاب بستر میزبانی ویدیوی خود باید دلایلی را که می خواهید موتورهای جستجو ویدیوهای شما رتبه بندی کنند در نظر داشته باشید. آیا برای به دست آوردن بازدید سایت و مخاطبان جدید ویدیوهای خود را بهینه می کنید؟ یا هدف شما هدایت افکار عمومی و یا بازاریابی برای یک برند است؟

اگر با مفهوم میزبانی ویدیوی سئو آشنا نیستید ادامه ی این مطلب می تواند اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهد. اگر کمتر به فکر جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت خود هستید و بیشتر روی بازاریابی برای برند عمومی تمرکز دارید YouTube و Vimeo ممکن است گزینه های مناسبی برای انتشار ویدیوهای شما باشند. با فعالیت در این سیستم عامل ها به محض ایندکس شدن ویدیوی شما بیشترین میزان بازدید به شما اختصاص می یابد. البته فراموش نکنید این فرآیند می تواند بازدید کنندگان احتمالی سایت شما را در دریایی از محتوای رقابتی مانند فیلم های پیشنهادی که بعد از شما در YouTube نشان داده می شوند، گم کند.

سئو ویدیو

سئو ویدیو

2.از متن در سئو ویدئو خود استفاده کنید

برای بهبود سئو ویدیو می توانید از متن در ویدئو خود استفاده کنید. این کار باعث می شود ویدئوهای سایت شما برای مخاطبان بیشتری قابل دسترسی باشند و از آنجا که متن در صفحه وجود دارد به راحتی توسط ربات های جستجوگر قابل بررسی هستند.

سئو ویدیو

سئو ویدیو

3. مطمئن شوید کاور ویدئو شما جذاب است

کاور ویدئو در سایت همان چیزی است که موتورهای جستجو هنگام ایندکس شدن ویدیوی شما مشاهده خواهند کرد. در نتیجه نقش مهمی در بهبود سئو ویدیو و جذب افراد دارد. بهتر است بدانید کاور ویدئو کارکردی همانند جلد کتاب یا صفحه اصلی سایت دارد و باید جذاب، مرتبط و زیبا باشد. با انتخاب یک کاور هوشمندانه می توانید تا 40 درصد بیشتر افراد را برای مشاهده ی سایت شما ترغیب کند.

4.به عنوان و توضیحات ویدیو توجه کنید

درست مثل کاری که برای یک پست وبلاگ انجام می دهید باید بدانید عنوان و توضیحات متا در بهبود سئو ویدیو سایت شما و رتبه بندی آن نقش دارد. برای ساخت یک عنوان و توضیحات جذاب وقت صرف کنید. برای اطمینان از هدف قرار دادن کلمات کلیدی که افراد در زمان جستجو آنها را استفاده می کنند یک تحقیق کامل در مورد کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری خود انجام دهید. اطمینان از بهینه سازی عناوین و توضیحات ویدئوها یکی از موثرترین راه ها برای بهبود سئو ویدیو می باشد و باعث دیده شدن هرچه بهتر در نتایج جستجو می شود.

مقاله پیشنهادی : متا چیست؟

5.سایر محتویات صفحه باید با ویدیو شما مرتبط باشد

اطمینان حاصل کنید که سایر محتویات و اطلاعات سایت شما با ویدیو مرتبط و برای سئو بهینه شده است. در واقع برای دریافت رتبه در نتیجه سرچ موتورهای جستجو نمی توانید فقط به بهینه سازی سئو ویدیوی خود اعتماد کنید. مهم است که خود صفحه نیز برای سئو بهینه شده باشد در غیر این صورت موتورهای جستجو از ابتدا به خود زحمت بررسی آن را نمی دهند.

6.یک ویدیو برای صفحه ی اول انتخاب کنید

گوگل معمولا فقط یک ویدیو را در هر صفحه ایندکس می کند در نتیجه اگر می خواهید چندین ویدیو را در یک صفحه قرار داده اید بهتر است مطمئن شوید که اولین ویدیو همان ویدیو مهم و در اولویت شما است. در واقع ربات های موتور جستجو معمولا پس از اولین ویدیو جستجو و بررسی برای ویدیوهای دیگر را متوقف می کنند. به طور کلی اگر می خواهید سئو ویدیو سایت خود را بهبود ببخشید بهتر است روی یک ویدیو در هر صفحه تمرکز کنید.

7.ویدیو را در مرکز صفحه قرار دهید

بارها و بارها سایت هایی را دیده ام که ویدئو در آن پنهان است یا در پایین صفحه قرار دارد بنابراین کاربران برای مشاهده ی آن باید پیمایش کنند و پیمایش کنند و پیمایش کنند تا در نهایت به ویدیو برسند. این کار به طور طبیعی به سئو ویدیو آسیب می زند و منجر به کم شدن میزان پخش آن می شود زیرا افراد مایل نیستند زمان زیادی را برای پیدا کردن و رسیدن به یک ویدیو صرف کنند. همچنین به احتمال زیاد با گذاشتن ویدیو در قسمت های پرت سایت ربات های جستجوگر نمیتوانند آن را پیدا و فهرست بندی کنند.

8.یک ویدیو را در قسمت های مختلف سایت خود قرار ندهید

این کار به حدی غیرمنطقی است که صحبت درباره ی آن بی مورد به نظر می رسد. قرار دادن یک ویدیوی تکراری در قسمت های مختلف سایت باعث آسیب رسیدن به سئو ویدیو خواهد شد. به علاوه شما قصد دارید در سایت خود با چه کسی رقابت کنید؟ در نتیجه اگر این عادت را داشتید بهتر است برای ترک آن اقدام کنید.

نظرات کاربران