سفیر برند

سفیر برند کیست و چه کاری انجام می دهد؟

brand ambassadors یا همان سفیر برند اگر با تجربه باشد، شخصیتی برونگرا و اجتماعی دارد که در رسانه های اجتماعی حضوری فعال دارد و می تواند به خوبی به جای یک برند صحبت کند و خود را به نحوی نماینده آن سازمان یا برند نشان می دهد. در واقع، اگر بخواهیم وظیفه اصلی یک سفیر برند حرفه ای را توضیح دهیم باید بگوییم که یک brand ambassadors حرفه ای موظف است که محصولات برند و شرکتی که به جای آن در شبکه ها و رسانه های اجتماعی صحبت می کند را به صورت تبلیغ آنلاین و آفلاین تبلیغ کند.

سفیر برند به تولید محتوا می پردازد و در رویداد های مختلف شرکت می کند و از این رویدادها در جهت تبلیغ محصولات برند مورد نظرش استفاده می کند. در واقع، brand ambassadors بازاریابی دهان به دهان را مدیریت می کند و محصولات برندی که به جای آن در شبکه ها و رسانه های اجتماعی صحبت می کند را با استفاده از پلتفرم های دیجیتال متفاوتی که امروزه می توانید پیدا کنید، تبلیغ می کند.

سفیر برند

همانطور که می دانید، جهان امروز به شدت به دنیای دیجیتال وابسته است و شما می توانید با استفاده از بازاریابی دیجیتال بر حجم زیادی از مردم در جهان تاثیر بگذراید. امروزه در جهان، نزدیک به 3.7 میلیارد نفر، کاربر رسانه های اجتماعی محسوب می شوند و اگر شما از رسانه ها و شبکه های اجتماعی در جهت معرفی و تبلیغ برند و شرکت خود و محصولاتتان استفاده نکنید، به میزان چشمگیری عقب می افتید. در واقع، لازمه قرار گرفتن در رقابت با دیگر برندها و شرکت ها، استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی است. همانطور که بیان کردیم، یکی از بهترین روش های استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ شرکت و برند خود، استفاده از brand ambassadors یا همان سفیر برند است.

به همین دلیل، شرکت ها به دنبال افراد حرفه ای هستند که بتوانند به خوبی نماینده آن ها شوند و به جای آن ها در شبکه ها و رسانه های اجتماعی صحبت کنند؛ زیرا اگر این افراد که تحت عنوان سفیر برند به وسیله شرکت ها و برند ها استخدام می شوند، تجربه لازمه را نداشته باشند، محصولات و خدمات برندی که این افراد را استخدام کرده است، به خوبی تبلیغ نمی شوند و این برند در رقابت با دیگر برندها عقب می افتد. در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا کسب و کارها و شرکت ها به دنبال سفیران برند هستند و همچنین سعی می کنیم که شما را با مسئولیت ها و حقوق سفیران برند آشنا کنیم.

 

دلیل استفاده کسب و کارها از سفیران برند چیست؟

دلیل استفاده کسب و کارها از سفیران چیست؟

هر شرکت و برندی که بخواهد بین مردم شناخته شود و مردم با محصولاتش آشنا شوند، به یک شخص به عنوان «چهره» ای برای آن شرکت نیاز دارد. یک brand ambassadors حرفه ای که تمامی ویژگی ها و صفت های لازم را داشته باشد می تواند به خوبی ارزش ها و اهداف و چشم اندازهای برند را با مردم و کاربران شبکه ها و رسانه های اجتماعی به خوبی به اشتراک بگذارد. برندها و شرکت ها به دنبال نماینده ها و نامزدهای عالی می گردند تا بتوانند به بهترین نحو به جای آن ها صحبت کنند.

سفیران برند وظیفه دارند که آگاهی کاملی نسبت به جزئیات محصول شما داشته باشند و به خوبی بدانند که چشم انداز و اهداف شرکت شما چیست تا بتوانند متناسب با مقاصد و اهداف شرکتی که به جای آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی صحبت می کنند، شرکت را معرفی کنند. همچنین علاوه بر این مسائل باید حساب های برندی که نماینده آن هستند را در شبکه های اجتماعی مدیریت کنند. یک سفیر برند حرفه ای باید تجربه بالایی در بازاریابی داشته باشد و یک سخنگوی عالی باشد و از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشد.

دلیل استفاده کسب و کارها از سفیران چیست؟

سفیران برند حرفه ای ابتدا محصول و خدماتی که قصد تبلیغ آن را دارند، مورد بررسی قرار می دهند و به آزمایش محصول می پردازند. بعد از آن که آزمایشات و بررسی های مورد نظر را انجام دادند، آن محصول را به مخاطبانی که شرکت از ابتدا مورد هدف قرار داده است، معرفی می کنند و همین مسئله موجب می شود که مخاطبان بیشتری به سمت محصول جذب شوند و تعداد کاربرانی که مشتری آن برند هستند، افزایش یابد؛ در نتیجه، سفیران برند به دستیابی و جذب مشتریان جدید و همچنین حفظ مشتریان و کاربران فعلی کمک می کنند. بدیهی است که سود هر شرکتی در نگه داشتن و حفظ مشتریان و کاربران قبلی و جذب مشتریان و کاربران جدید، نهفته است.

 

مزیت های استفاده از سفیر برند چیست؟

مزیت های استفاده از سفیران برند چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، استفاده از سفیران برند مزیت های زیادی برای شرکت ها و برند ها به همراه می آورد. سفیران برند موجب می شوند که محصولات برند ها و شرکت ها به خوبی تبلیغ شوند و مردم و کاربران رسانه ها و شبکه های اجتماعی به خوبی با آن ها آشنا شوند. حال، برای آن که بهتر با مزیت های استفاده از سفیران برند آشنا شوید، در زیر لیستی از مزیت های استفاده از سفیران برند تهیه کرده ایم.

  • بهبود آگاهی از برند
  • افزایش اعتماد مشتری
  • پیدا کردن مشتریان جدید و جذب کاربران مختلف به برند
  • افزایش وفاداری مشتریان قدیمی
  • کاهش هزینه های اضافی برای ایجاد محتوای داخلی
  • افزایش اثر بخشی یک شرکت در کانال های مختلف
  • ایجاد اعتبار
  • ایجاد و افزایش شهرت
  • افزایش فروش
  • بالا بردن ترافیک و رتبه وب سایت برند در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل

یک کارمند، یک طرفدار بزرگ شرکت شما یا فقط یک مشتری می تواند به راحتی نماینده برند شما شود و ناخواسته به عنوان سفیر برند یا brand ambassadors شرکت شما شناخته شود.

نظرات کاربران