شاپیفای و وردپرس

شاپیفای و وردپرس؛ کدام بهتر است؟

اگر شما هم تا به حال به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین فکر کرده اید، به احتمال زیاد نام شاپیفای و وردپرس را شنیده اید. در حالی که هزاران ابزار مختلف برای این کار داریم، همچنان شاپیفای و وردپرس محبوبیت بالایی دارند و برجسته ترین ابزار های این حوزه هستند.

اگر شما از قبل یک وب سایت آماده بر روی وردپرس داشته اید، بهتر است که برای کسب و کار آنلاین جدید خود نیز از وردپرس استفاده کنید که کار بسیار راحت تری برای شماست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که WooCommerce را نصب کنید و بخش جدید را به وب سایت قدیمی خود اضافه کنید؛ اما اگر تا به امروز وب سایتی نداشته اید بهتر است که به سراغ شاپیفای بروید تا بتوانید آسان تر با محیط کار ارتباط برقرار کنید. شاپیفای برخی ویژگی های پیشرفته ای دارد که کار شما را بسیار راحت می کند. از شاپیفای به مدت 14 روز می توانید رایگان استفاده کنید و لذت ببرید.

همان طور که گفتیم، شاپیفای و وردپرس دو تا از بهترین ابزار های این حوزه هستند؛ اما ابزار هایی با قابلیت های خاص و متفاوت هستند که ما در زیر چند مورد از آن ها را بررسی می کنیم.

  • Zyro برای راه اندازی فروشگاه شما تنها در چند دقیقه بهترین است.
  • WIX در انعطاف پذیری و شخصی سازی بهترین است.
  • OpenCart برای فروش محصولات دیجیتالی بهترین است.
  • Ecwid برای ادغام با پلتفرم فعلی شما بهترین است.
  • Bluehost برای راه اندازی فروشگاه آنلاین شما بهترین است.

شاپیفای و وردپرس؛ کدام گزینه بهتری است؟

شاپیفای و وردپرس

شاپیفای با عملکرد فوق العادۀ خود تبدیل به یک سازندۀ همه کاره شده است که تنها در عرض چند دقیقه به بهترین شکل یک وب سایت بی نظیر را در اختیار شما می گذارد. اگر تازه کار هستید و تجربۀ کار زیادی ندارید مشکلی نیست، سرویس 24 ساعتۀ پشتیبانی شاپیفای به شما در امور فنی کمک می کند. اگر امکانات شاپیفای برای شما مناسب به نظر می رسد، در نسخۀ آزمایشی آن ثبت نام کنید تا بتوانید به صورت رایگان 14 روز از امکانات آن بهره مند شوید. پس از ثبت نام یک دامنۀ سفارشی دریافت خواهید کرد که به بیشتر نشان دادن کسب و کار شما قطعاً کمک بزرگی خواهد کرد. پس حتماً در انتخاب نام مناسب دقت کنید. همچنین قابلیت این را به شما می دهد تا دامنۀ خود را بتوانید تغییر دهید و آن را مدیریت کنید. در انتخاب بین شاپیفای و وردپرس رابطۀ کاربری آسان بسیار مهم است.

همان طور که می دانید برای استفاده از WooCommerce شما نیاز به داشتن یک وب سایت بر روی وردپرس دارید؛ اما ووکامرس این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بسیاری از بخش های سایت را مانند برنامه ها و تم ها، مدیریت محتوا و سئو سایت را به طور کامل تغییر دهید و شخصی سازی کنید. اگر دانش فنی خوبی دارید ووکامرس انتخاب بهتری است.

وردپرس برنده این بازی است!

وردپرس برندۀ این بازی است!

در مقایسه میان شاپیفای و وردپرس هزینه مهم است. ووکامرس کاملاً رایگان است و این برای افرادی که می خواهند استارت آپ کوچکی را تاسیس کنند بسیار کارآمد است. ووکامرس به خوبی با وردپرس ادغام می شود و هر طراح و یا برنامه نویسی می تواند به راحتی محیط آن را تغییر دهد و شخصی سازی کند. می توانید از دیگر سایت ها الهام بگیرید و ایده های جدیدی برای تولید و شخصی سازی وب سایت خود ایجاد کنید. ویژگی های افزودنی ووکامرس را نیز می توانید به راحتی اضافه کنید و دیگر نگران آن ها نباشید.

شما آزاد هستید که تم مورد نظر خودتان را از میان هزاران تم مختلفی که هست انتخاب کنید و به سلیقۀ خودتان شخصی سازی را انجام دهید. به راحتی می توانید بخش های مختلف وب سایت خود را مانند هدر، پاورقی و یا صفحات محصولات خود را تغییر دهید تا آن طور که می خواهید به نظر برسند آن ها را چینش کنید. اگر توانایی کار با زبان های برنامه نویسی را دارید این محیط برای شما بسیار راحت تر است. علاوه بر تمام این ها افزونه ها نیز کاملاً قابل تنظیم هستند که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

در وردپرس افزونه ها بسیار مفید هستند و می توانند کار های بسیار پیچیده ای را به راحتی انجام دهند. ووکامرس نیز یک افزونۀ بسیار مفید است که یک وب سایت ساده را به یک فروشگاه دیجیتال تغییر می دهد. قطعاً همچنان باید محصولات خود را آپلود کنید؛ اما روند کلی برای شما ده برابر آسان تر می شود. افزونه های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت و تولید محتوا هستند که توانایی انجام کار های متفاوتی را به شما می دهند.

جمع بندی

نمی توان به سادگی میان شاپیفای و وردپرس یکی را انتخاب کرد؛ زیرا هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند. در حالی که شاپیفای پشتیبانی بی نظیری دارد و برای افراد تازه کار بسیار مناسب است، ووکامرس انتخاب بهتری برای کسانی است که وب سایتی بر روی وردپرس دارند؛ اما در پایان همه چیز به نیاز های شما بستگی دارد. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا مزایا و معایب هر پلتفرم را با جزئیات به شما توضیح دهیم. امیدواریم این مقاله دید واضح تری از هر پلتفرم به شما بدهد و بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

نظرات کاربران