شغل تولید محتوا

7 نکات مهم شغل تولید محتوا

کسب و کار ها از بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی بسیار مهم برای شناسایی مشتری بالقوه و تبدیل آن به مشتری ثابت استفاده می کنند؛ از این رو یکی از مشاغل محبوبی که امروزه بازار کار بسیار خوبی نیز دارد، شغل تولید محتوا است. کسانی که قصد دارند در این حوزه مشغول به کار شوند، بهتر است برخی از نکات را در نظر بگیرند تا کار با کیفیتی تحویل دهند. در این مقاله درمورد نکاتی که هر تولید کننده محتوا باید آن ها را رعایت کند، توضیح داده شده است.

نکات مهم در تولید محتوا

نکات مهمی که باید آن ها را در تولید محتوا به خاطر داشته باشید، عبارت اند از:

1. داشتن مهارت در تولید محتوا

تقریبا تعداد کمی از بازاریاب ها قادر اند محتوایی ایجاد کنند که نتایج عالی برای کسب و کارشان در پی داشته باشد. فردی که تولید محتوا برای وبلاگ ها و صفحات مهم انجام می دهد باید مهارت های لازم در این زمینه را داشته باشد.

برای بهبود مهارت های نوشتن و به حداقل رساندن اشتباهات، تولید کننده محتوا باید درمورد دستور زبان و نحوه درست نوشتن اطلاعاتی داشته باشد. همچنین بازاریابی که در شغل تولید محتوا مشغول به کار است باید در تولید محتوای چند رسانه تخصص داشته باشد. تولید محتوا تنها به متن محدود نیست؛ بلکه شامل تصاویر، ویدیو و یا حتی پادکست نیز می شود.

شغل تولید محتوا

2. مهارت های ویرایشی

فرقی نمی کند که مهارت فرد مورد نظر در تولید محتوا چقدر است؛ در هر صورت هر محتوا بعد از تولید باید حداقل یک بار ویرایش شود؛ زیرا حتی نویسندگانی که در این زمینه تجربه کافی دارند، نمی توانند تنها با یک بار نوشتن متن بی نقصی را ارائه دهند. در نتیجه فردی که قرار است شغل تولید محتوا را انتخاب کند باید مهارت های خوبی در حوزه ویرایش محتوا داشته باشد.

برای مثال فردی که محتوا را ویرایش می کند باید به خوبی بتواند اشتباهات دستوری محتوا را تشخیص دهد. علاوه بر این، ویرایش محتوا کمک می کند تا فرد مطمئن شود که آیا محتوا در انتقال پیام خود به مخاطب موفق بوده است یا خیر. در واقع با ویرایش محتوا می توان متوجه شد که آیا نوشته به اندازه کافی برای مخاطب قابل فهم است یا باید تغییراتی در آن صورت بگیرد. کسانی که در حوزه بازاریابی مشغول به کار هستند، می توانند ویرایش کنندگان حرفه ای استخدام کنند تا به خوبی محتوا های تولید شده را بررسی نمایند.

3. درک عمیق از قیف فروش

در شغل تولید محتوا هدف بازاریاب ها از تولید این است که از بازدید کنندگان وب سایت بتوانند سرنخ هایی را دریافت کنند. برای رسیدن به این هدف، تمامی بازاریاب ها از قیف فروش استفاده می کنند. قیف فروش به سه قسمت اصلی دهانه بالایی، میانه و دهانه پایین تقسیم می شود که هر کدام از این قسمت ها خود به مراحل مختلفی تقسیم می شوند.

در تمامی مراحل قیف فروش بازاریاب سعی می کند تا نیاز های مخاطبان را درک نماید. هر کدام از این مراحل به یک سری محتوای مخصوص نیاز دارند. هنگامی که فرد تولید کننده محتوا درک عمیقی از قیف فروش داشته باشد، می تواند محتوا های مناسب تری را با توجه به نیاز کاربر تولید کند و از این راه سریع تر به سرنخ ها برسد.

قیف فروش

4. مهارت برنامه ریزی

یکی از مهارت های مورد نیاز شغل تولید محتوا مهارت برنامه ریزی است. یک تولید کننده محتوا برای این که به موفقیت برسد باید برنامه ریزی خوبی داشته باشد. بر خلاف سایر اشکال بازاریابی، بازاریابی محتوا برای این که نتایج مثبتی داشته باشد، نیازمند زمان، ثبات و برنامه ریزی صحیح است؛ بنابراین یک بازاریاب محتوا باید محتوا هایی متناسب با یک استراتژی مناسب ایجاد کند. برای ایجاد استراتژی نیز لازم است که فرد برنامه ریز صحیح و دقیقی باشد. هنگامی که فرد بتواند برنامه ریزی کند، می تواند نیاز های مخاطبان خود را بهتر درک کند. با این کار می توان محتوا هایی تولید کرد که بهتر بتواند پاسخگوی انواع نیاز مشتری باشد.

5. مهارت تحقیق

یکی از مهارت هایی که برای شغل تولید محتوا باید به آن مسلط بود، مهارت تحقیق است. برای تولید محتوا در هر مرحله از بازاریابی نیاز به تحقیقات فراوان است. فرد تولید کننده باید تحقیقات لازم را به درستی انجام دهد. اگر او می خواهد در هنگام تولید محتوا دید وسیعی داشته باشد، بهتر است مهارت های خود را در انجام تحقیقات تقویت کند.

6. مهارت های سئو

موتور جست و جو مهم ترین منبع جذب ترافیک برای وب سایت ها است؛ در نتیجه برای شغل تولید محتوا باید به مهارت های سئو تسلط داشت. تولید کننده محتوا برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر باید بتواند که محتوای خود را برای موتور های جست و جو و همچنین کلمه کلیدی بهینه کند تا صدر نتیجه های جست و جو قرار بگیرد.

برخی از وظایف یک تولید کننده محتوا در حوزه سئو عبارت اند از:

  • تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی مناسب
  • قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای تولید شده
  • سئو آن پیج
  • تحلیل رقبا
مهارت های سئو سایت

7. مهارت ترویج محتوا

تولید محتوا تنها بخش کوچکی از شغل تولید محتوا است و قسمت بزرگی از آن به دیگر مهارت ها از جمله مهارت تبلیغ اختصاص می یابد. طبق گفته افراد معتبر در این حوزه، تولید کنندگان محتوا باید 20 درصد از زمان خود را برای تولید محتوا صرف کنند و 80 درصد آن را برای تبلیغ و بهینه کردن آن بگذارند. همین موضوع مشخص می کند تبلیغ محتوا تا چه اندازه حائز اهمیت است. مهم نیست که محتوای شما چقدر کیفیت دارد. اگر کسی نباشد که آن را بخواند و ازش استقبال کند، ارزشی نخواهد داشت. در حال حاضر یکی از راه های مناسب برای تبلیغ محتوا نشر و تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتوب است.

جمع بندی

یکی از شغل هایی که تقاضای زیادی دارد، شغل تولید محتوا است؛ زیرا امروزه بازاریابی بر اساس محتوا در برنامه کاری بیشتر بازاریاب ها قرار گرفته است. بازاریاب ها نیز برای تولید محتوا به نیروی کاری متخصص نیاز دارند. برای آشنایی بیشتر با این شغل در این مقاله درمورد نکاتی که پیش از تولید محتوا باید به آن ها دقت کنید، مطالبی بیان نمودیم.

نظرات کاربران