فیلم کسب و کار

معرفی چند فیلم برتر حوزه کسب و کار

اگر می خواهید در دنیای کسب و کار موفق شوید، مسیرهای زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. کسب و کارها مسیرهای پیچیده ای را طی می کنند و گاهی چالش های عجیبی سر راهشان قرار می گیرد که هر کدام جذابیت های مخصوص به خودش را دارد. در این مطلب از بیزون می خواهیم چند فیلم کسب و کار را معرفی کنیم که هر کدام یکی از چالش های مرتبط به کارآفرینی را مطرح می کند.  از دل این فیلم کسب و کار می توانید راهکارهای خوبی برای شرایط پیش روی خودتان پیدا کنید و در کل این فیلم کسب و کار چه بر اساس واقعیت باشد و چه حاصل دست نویسنده و کارگردان، درس های زیادی برای ما دارند. در فیلم ها به دنبال غذاهای آماده باشید و از آنها در زندگی حرفه ای خود استفاده کنید. ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین فیلم های کسب و کار را برای تماشا معرفی کنیم.

 

فیلم کسب و کار

 

بهترین مشخصات شخصیتی: بازی تقلید

تریلیر فیلم بازی تقلید

اگر می خواهید در کسب و کار بهترین باشید، باید یاد بگیرید که چگونه تیم فعال و پویایی ایجاد کنید که بتواند چالش ها را یکی پس از دیگری حل کند. در این فیلم کسب و کار در حالی که شخصیت های فردی با ویژگی های متفاوتی وجود دارد، اما این افراد در نهایت یاد می گیرند که چطور باید کار تیمی انجام دهند و هر کدام از مهارت های خودشان استفاده کنند. این فیلم هیجان انگیز تولید سال 2014 در جریان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و داستان واقعی آلن تورینگ (با بازی بندیکت کامبربچ) ، یک ریاضیدان برجسته را به تصویر می کشد که توسط MI6 انگلیس برای شکستن یک کد شکست ناپذیر نازی، انیگما استخدام شد. تورینگ همراه با تیم خود، از جمله یک زن به اسم جوآن کلارک (با بازی کیرا نایتلی)، کد را می شکند و به یک قهرمان تبدیل می شود. این فیلم همینطور به موانع کسب و کار زنان در گذشته اشاراتی دارد. عناصر زیادی این فیلم – و تورینگ – را منحصر به فرد می کنند: تورینگ در طیف بیماران اوتیسم قرار دارد که این موضوع تعاملات انسانی او را پیچیده می کند اما او را در کارش درخشان می کند.

 

بهترین روند کاری: جولی و جولیا

فیلم

تریلر فیلم جولی و جولیا

جولیا چایلد به دلیل تسلط بر غذاهای فرانسوی و شوهای تلویزیونی جذابی که باعث می شد غذاهای فرانسوی برای مخاطبان آمریکایی قابل دسترسی باشد، در سراسر جهان شناخته شده است. این فیلم کسب و کار نیمی از داستان واقعی چگونگی پیشرفت جولیا چایلد است (و در این فیلم با بازی مریل استریپ) و نیمی از داستان تخیلی یک دختر نیویوركی ناامید به نام جولی پاول (با بازی امی آدامز) است كه از از کار و زندگی خسته است و تصمیم می گیرد هر 524 دستور العمل موجود در کتاب آشپزی “تسلط بر هنر آشپزی فرانسه” جولیا را تهیه کند.

در بخش “جولیا” ، می بینیم که چگونه همسر یک دیپلمات هنگامی که دوره های خود را در Le Cordon Bleu آغاز کرده است ، علاقه واقعی خود را کشف کرد. بزرگترین برداشت از این فیلم، که در زندگی شخصیت های هر دو عنوان به تصویر کشیده شده است ، این است که یک رابطه پایدار تا رسیدن به موفقیت رویاهای شما بسیار کمک می کند.

 

 

بهترین فیلم کسب و کار برای تساوی زن و مرد: نمی دانم او چگونه این کار را انجام می دهد

فیلم برای کسب و کار

تریلیر فیلم نمی دانم او چگونه این کار را انجام می دهد

اگر شما می خواهید یک مدیر خوب باشید، باید اول از همه درک کنید که کار زنانه و مردانه ندارد و همه با هم مساوی هستند. زنان هم باید بستر رشد را داشته باشند ولی در حقیقت چنین چیزی وجود ندارد. در این فیلم، سارا جسیکا پارکر نقش یک سرمایه دار مستقر در بوستون را بازی می کند که در تلاش است زندگی خانوادگی خود را به عنوان یک مادر و یک همسر با نیازها و سفرهای کاری خود مدیریت کند. هنگامی که یک همکار جدید، جک ابلهامر ، وارد شرکت او می شود ، او همچنین با چالش عاشقانه ای روبرو می شود که می تواند همه زندگی اش را خراب کند. رقابت در دنیای کسب و کار سخت است. مردم قضاوت می کنند و نسخه های جوانتر از شما وجود دارند که به عملکرد شما فشار می آورند. این فیلم برای خانواده هایی که زن و مرد با هم کار می کنند مناسب است تا به فشارهایی که به زنان در محیط کار وارد می شود آشنا شوند.

 

 

بهترین فیلم کسب و کار کلاسیک: پول هرگز نمی خوابد

فیلم برای کسب و کار

تریلر فیلم Money never sleeps

اگر می خواهید در وال استریت کار کنید، مطمئناً باید بر مفاهیم مالی تسلط داشته باشید، اما همچنین باید مراقب انواع افرادی باشید که به هیچ کس جز خودشان اهمیت نمی دهند و می توانند شما – یا کل افراد را دچار دردسر کنند. شاید همه شما اسم فیلم گرگ وال استریت با بازی دیکاپریو را شنیده باشید ولی اینجا فیلم دیگری در مورد وال استریت را می خواهیم به شما معرفی کنیم. در این فیلم ساخته 1987 بازیگر نقش برجسته گوردون گکو (با بازی مایکل داگلاس) نقش آفرینی می کند. این فیلم در مورد حرص و طمع زیاد است ، یک فیلم در مورد ظاهرسازی و در مورد اینکه چطور یک مرد حیله گر می تواند همه را در مسیر خود فریب دهد. این فیلم برای اینکه حواستان جمع باشد و هزینه ای که باید بابت اعتماد به افراد اشتباه بپردازید، فیلم مفیدی است.

 

بهترین فانتزی وال استریت: اتاق سهام

فیلم برای کسب و کار

 

تریلر فیلم اتاق سهام

اتاق سهام، یکی از فیلمهایی است که به موضوع اقتصاد، بورس و مسائل پیرامون آن می‌پردازد. روشهای غیرقانونی رسیدن به پول زیاد همواره الهام‌بخش نویسندگان و سازندگان فیلمهای سینمایی است. دور زدن قانون و به نوعی تمیز و قانونی نشان دادن کار بخشی از تلاش افرادی است که ازطریق غیرقانونی درآمد زیادی را کسب می‌کنند. این شرکت با تورم مصنوعی قیمت سهام و سپس فریب سرمایه گذاران به فکر درآمد بیشتر است. این فیلم وضعیت اقتصادی آن زمان و راه های دور زدن قانون را به‌خوبی نقد می‌کند. در فیلم با مؤسسه‌ای به ظاهر قانونی و فعال در زمینه بورس و معاملات روبرو هستیم.

 

 

بهترین همدست شیطان: شیطان پرادا می پوشد

فیلم برای کسب و کار

تریلر فیلم شیطان پرادا می پوشد

میراندا پریسلی که مریل استریپ نقشش را به عهده گرفته است رئیس قدرتمندی است که زندگی اش را فدای رسیدن به موفقیت کرده است. دختری به نام اندی ساچز (آن هاتاوی) که تازه در رشته روزنامه‌نگاری فارغ‌التحصیل شده و با زرنگی خودش را دستیار میراندا می کند تا بتواند به موفقیت برسد. این شغل می‌تواند درهای بی شماری را به روی او باز کند و سایر همکاران او مانند امیلی (امیلی بلانت) نیز به همین امید پا به این مجله گذاشته‌اند. اندی که از مد و دنیای آن سر درنمی‌آورد و سر و وضع خودش هم افتضاح است، به نظر نمی‌رسد آینده چندان نویدبخشی داشته باشد

اندی پیچ و خم، پستی و بلندی های زیادی را در کسب و کار و عشق تجربه می کند. فیلم درس بزرگی است که شما هرگز نباید چالش های یک شرکت ظاهراً سطحی را دست کم بگیرید – مخصوصاً اگر می خواهید در حین کار در آنجا موفق باشید. غلبه بر ناملایمات در کسب و کار برای پیشرفت ضروری است. عزم راسخ و استقامت بزرگترین اقداماتی است که می توانید از میراندا و اندی یاد بگیرید.

 

بهترین فیلم کسب و کار سبک قدیم: همشهری کین Citizen Kane

فیلم برای کسب و کار

تریلر همشهری کین

برخی از بازرگانان با کار سخت و صادقانه به جایی می رسند و برخی دیگر در مسیر رسیدن به اوج، اخلاقیات خود را از دست می دهند. این فیلم کسب و کار که در سال 1941 تولید شده است ، همچنان کلاسیک باقی مانده است زیرا زندگی یک سرمایه دار خارق العاده در کسب و کار را به شکلی برجسته می کند که هیچ کس قبلاً انجام نداده است و از آن زمان تاکنون چنین فیلم منسجمی ساخته نشده است. این فیلم تصویری کاملاً واقعی از زندگی ویلیام راندولف هرست است که در این فیلم چارلز فاستر کین نام دارد. کین پس از کشف تصادفی یک معدن طلا در زمین خانوادگی خود، کین از فقر به اوج ثروت و قدرت می رسد. او یک سرمایه دار روزنامه می شود، تقریباً به عنوان فرماندار انتخاب می شود و جنگ با اسپانیا را آغاز می کند. در طول راه ، او بسیار ثروتمند می شود، اما وجهه انسانی خود را در این راه از دست می دهد.

نظرات کاربران