لحن و صدای برند چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

برند هایی که امروزه بسیار مشهور هستند، تنها یک نام معمولی نیستند؛ بلکه نشان دهنده ویژگی های مختلفی مانند ارزش ها، عقیده ها، باور ها و گاهی اوقات فلسفه یک محصول و بازار هستند. در تعریف موارد بالا، لحن و صدای برند بسیار موثر است و نحوه برقراری ارتباط آن ها با مشتریان را مشخص خواهد کرد. شخصیت برند های مختلف به تدریج ایجاد می شود و با ویژگی های متمایزی شناخته می شوند. قسمتی از این شخصیت را لحن و صدای برند می نامیم که در نحوه معرفی برند به مردم سراسر دنیا اهمیت ویژه ای دارد. ساختن لحن درست و مناسب، می تواند مخاطب را به استفاده از برند شما و انتخاب آن برای خود ترغیب کند. در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع به شما ارائه دهیم.

لحن و صدای برند چیست؟

درواقع هر برندی برای برقراری ارتباط با مخاطبانش یک سبک خاصی را انتخاب می کند و این سبک مشخص را در زمینه های مختلف در نظر می گیرد. برای مثال انتخاب کلمات مناسب، شخصیت برند، نحوه بروز احساسات و غیره جزء لحن و صدای برند محسوب می شوند. برای ساختن هر برندی، شما باید لحن آن را مشخص کنید تا در الگوهای گرافیکی، طرح‌ بندی‌ های تبلیغاتی، نحوه فروش و غیره مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که انتخاب این ویژگی جزء نکات بسیار پر اهمیت و ضروری شناسایی شده و برای داشتن برندی مطمئن و مشهور لازم است.

بررسی برند های بزرگ و لحنشان

برند های بزرگی که همچنان سر پا هستند و روز به روز موفقیت های بزرگی نصیبشان می شود، لحن و صدای مشخصی دارند که این پیشرفت ها را به دنبال دارد. در ادامه به بررسی برخی از این برند ها و آگاهی از برند ها و صدایشان خواهیم پرداخت.

لحن و صدای برند

1) نتفلیکس: برند نتفلیکس را همه شما به خوبی می شناسید. این برند از انتشار تصاویر، الگو های رفتاری و سایر موارد این چنینی که همگی برای سرگرمی مردم چیده شده اند، استفاده می کند تا ارتباطی روان، سرگرم کننده و دوستانه را با مخاطبان خود برقرار سازد و در نهایت پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

2) آمازون: لحن صدای آمازون جدی تر از نتفلکس است و کاربرد سرگرمی ندارد؛ بلکه برای رفع انواع نیاز مشتری و ارائه خدمات مورد نیاز آن ها تلاش می کند تا بهترین ارتباط را با مخاطبان برقرار سازد. لحن و صدای برند آمازون بسیار آموزنده، عینی و در عین جدی بودن، انعطاف پذیر است تا با آن به جذب مشتری های بسیاری بپردازد و با ارائه خدمات مناسب و کاربردی، بازگشت آن ها را تضمین می کند.

چرا توسعه و برقراری لحن و صدای مخصوص برند ضروری است؟

اگر برای شما ارتباط با مخاطب اهمیت دارد و دوست دارید که مخاطبانتان هر روز به یاد شما باشند و آشنایی کاملی با برندتان پیدا کنند، وقت آن رسیده است که به دنبال یک راه ارتباطی استاندارد به نام لحن و صدای برند باشید. لحن و صدای مناسب، شما را به راه ارتباطی استاندارد و مشخصی نزدیک می کند که امضای اصلی برندتان خواهد شد. بدون چنین ویژگی ای برند شما در میان رقبا هیچ حرفی برای گفتن ندارد و با مرور زمان قدرتش تضعیف و به سادگی فراموش خواهد شد.

در ادامه چند مورد از مهم ترین دلایل اهمیت بالای لحن و صدای برند را بررسی خواهیم کرد:

  • ثبات در برقراری ارتباط: فردی را تصور کنید که یک روز بسیار جدی و خشک است و روز دیگر با شوخ طبعی بسیار همه را می خنداند. چنین فردی ثبات شخصیت و رفتار ندارد. در نتیجه شما گیج می شوید که چگونه باید با او ارتباط برقرار کنید. در رابطه با برند ها نیز به همین شکل است. برندی که یک روز با سرگرمی ارتباط برقرار می کند و فردا کاملا جدی باشد، مخاطبان را گیج می کند و به هیچ عنوان شناخته نخواهد شد؛ زیرا شخصیت ثابت و مشخصی را دنبال نمی کند. حتی ممکن است مخاطبانی را از دست دهد و به تدریج فراموش شود. داشتن یک لحن و صدای برند مناسب می تواند به سادگی از این مشکل جلوگیری کند.
  • تشخیص برند میان عموم برند ها: فضای مجازی یک راه فوق العاده برای معرفی برند خود و ایجاد یک برند موفق است. هنگامی که برند های سرشناس توییت یا پست خاصی را منتشر می کنند، تمام طرفداران آن ها بدون نگاه کردن به نام برند، می توانند تشخیص دهند که توییت یا پست متعلق به برندی است. این ویژگی برند شما را نسبت به باقی برند ها متمایز و شناسایی لحنتان را برای طرفداران در سراسر دنیا ممکن می سازد.

نحوه ایجاد لحن و صدای برند مناسب

تشخیص برند میان عموم برند ها

قدم اول برای این کار این است که مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید. از نیاز ها و علاقه مندی هایشان اطلاع داشته باشید. در ادامه با توجه به محصول یا سرویسی که ارائه می دهید، چارتی مشخص برای ارائه محصولات و نحوه برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان و مشتریان ایجاد کنید. از این طریق همه چیز واضح است و راحت تر می توانید برند خود را به دنیا معرفی کنید. مراقب باشید که لحن و صدای برند شما همیشگی است. اگر آن را به درستی انتخاب نکنید و به سادگی تغییرش دهید، درواقع عملی کاملا غیر حرفه ای انجام داده اید و به اعتبار برند خود صدمه زده اید.

جمع بندی

داشتن یک لحن و صدای برند می تواند تاثیر شگفت انگیزی در گسترش شهرت برندتان داشته باشد. همچنین موجب ایجاد تعامل با مخاطبان خواهد شد تا در همه جای دنیا شناخته و مشهور شوید.

نظرات کاربران