لوگو چیست

لوگو چیست : معنی و تاریخچه لوگو

لوگو چیست

لوگو یا آرم نمادی با ترکیبی از متن و تصویر است که به کاربر یا مشتری کمک می کند برند کسب و کار را تشخیص داده و بین شرکت ها تفاوت ایجاد کند. لوگو بخشی از تاریخ چندین دهه ما هستند. از عصر حجر که اولین وسیله ساخت بشر برای اولین بار است ، او نیاز به شناخت دارد. تشخیص اینکه چه کسی و کجا آن ابزار خاص را ساخته است. این مطلب از بیزون را بخوانید تا کاملا بدانید لوگو چیست ، پیشینه لوگو چیست و چطور طراحی می شود.

 

در زندگی روزمره ، دسته ای از لوگو ها را می بینیم. لوگو ها در حال حاضر بخشی از زندگی ما هستند، روی برس ، روی سینک دستشویی ، رژ لب یا صابون ، روی تلفن همراه و ماشین مان … لوگو ها همه جا هستند. آرم و لوگوهای زیادی وجود دارد که اکنون بخشی از زندگی ما هستند. دقیقاً معنی یک لوگو چیست ؟

لوگو چیست

معنی لوگو چیست .

لوگو یک علامت گرافیکی ، آرم یا نمادی است که برای کمک و ترویج و شناخت استفاده می شود. ممکن است از یک طرح انتزاعی یا مجازی الهام گرفته باشد یا متن اسمی را که نشان می دهد و یا اختصار یک کلمه است- ویکیپدیا

ساده ترین راهی که می توان بدانیم لوگو چیست:

لوگو ها نمادهایی با ترکیبی از متن و تصاویر هستند که به کاربر یا مشتری کمک می کند مارک ها را تشخیص داده و بین شرکت ها تفاوت قائل شود. لوگو می تواند علامت یا نماد و نام شرکتی باشد که علامت تجاری یا شناسه یک کسب و کار یا سازمان است.

اما مفهوم لوگو خیلی بیشتر از اینهاست!

شروع مسیر یک کسب و کار با یک لوگوی خوب شروع می شود و هدف این است که روزی به یک برند بزرگ تبدیل شوید که یک روز به راحتی قابل تشخیص است. لوگو باعث می شود کاربران و مشتریان درک کنند شما مشغول به چه کسب و کاری هستید. شما چه خدمتی ارائه می دهید شما کی هستید و برای چه چیزی ارزش قائلید. برای لوگو چهره برند آسان نیست!

لوگو ها یکی از چالش برانگیزترین قسمت های طراحی گرافیک هستند. فقط یک متخصص می تواند با در نظر گرفتن قوانین تصویری و گرافیکی ، یک لوگوی حرفه ای و متناسب با نیازهای برند بسازد.

لوگو یکی از مهمترین عناصر یک کسب و کار و هویت کسب و کاری است دقیقاً مثل ویترین، چهره یا بارکد کاری شما. دقیقا به همین دلیل است که یک لوگو طراحی می شود. لوگو می خواهد در خلاصه ای کوتاه و ساده یاد آور شما باشد و وظیفه برندینگ کسب و کار را به دوش می کشد.

لوگو چیست

معیارهای طراحی لوگو چیست

 

سادگی: آیا شکل لوگو برای درک برند کافی است؟ قابل تشخیص است؟ به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتواند همراستا با نیازهای کسب و کار ارتقا پیدا کند؟ حواشی بیهوده ندارد؟

 

به یاد ماندنی: آیا قابل به خاطر سپردن است؟ در نگاه اول قابل تشخیص است؟ آیا طرح این لوگو در ذهن بیننده باقی می ماند؟

 

بی زمانی: در 10 ، 30 یا 50 سال آینده به همان اندازه تازه و خلاق باقی خواهد ماند؟

 

مقیاس پذیری: آیا در هر زمینه ای خوب عمل می کند؟ آیا آنقدر پاسخگو است که در اندازه های مختلف، بدون از دست دادن کیفیت قابل مقیاس باشد؟

 

مناسب بودن: آیا با توجه به کسب و کار مناسب است؟

 

تاریخچه لوگو ها: لوگو ها جدید نیستند!

لوگو ها بخشی از تاریخ دهه های متمادی ما هستند. حتی از عصر حجر که اولین انسان برای اولین بار ابزاری ساخت که به شناخت نیاز دارد. تشخیص اینکه چه کسی و کجا آن ابزار خاص را ساخته است.

بعد از آن پادشاهان ، آرتیست و هر گروه احتمالی جامعه به چنین چیزی احتیاج داشتند.

آنها نماد را بر روی برده ها ، حیوانات ، سکه ها و هر مکان دیگری که بتوانند درست کردند تا هویت متعلق به مالک را تشخیص دهند و اثبات کنند.

 

تاریخ

پادشاهان سالها از آرم و مهر به عنوان هویت استفاده می کرد. احتمالا نمونه این استفاده از مهر و موم ها را در فیلمهای مختلف دیده اید که چطور آرم مخصوص به خودشان روی انگشترشان حک شده بود و با این آرم و لوگو خودشان را معرفی می کردند و نامه نگاری ها انجام می شد.

لوگو چیست

برخی از الگوهای انتزاعی به عنوان نماد استفاده می کردند و برخی از حیوانات به عنوان آرم خود استفاده می کردند.

مهر به طور گسترده توسط سازندگان سفال در سراسر جهان استفاده می شود که نمادی از آن مکانهایی است که آن سفال ساخته شده یا کسانی که آن قطعه هنری را ساخته اند.

هنرمندان از امضای خود به عنوان لوگو استفاده می کنند.

لوگو ها روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند. حالا شاید شما معنی و اهمیت لوگو را برای یک کسب و کار خاص بدانید. برای مثال لوگوی اپل یا لوگوی بنز جزو مواردی هستند که هر جا ببینید فوری شناسایی می کنید.

به دلیل این اهمیت برای لوگوی خود وقت بگذارید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

نظرات کاربران