مارکتینگ با گوگل ترندز

روش های مارکتینگ با گوگل ترندز

تاریخچۀ جستجو های شما می تواند اطلاعات مهمی از شما، نحوۀ فکر کردنتان و آنچه به آن علاقه دارید نشان دهد. اما تحقیق درمورد سابقه جستجوی کاربر بدون اجازۀ خود کاربر غیر ممکن است. گوگل ترندز یکی از قابلیت های بسیار خوب گوگل است که به افرادی که در حوزۀ مارکتینگ مشغول به کار هستند کمک زیادی می کند. افرادی هستند که به گوگل ترندز اجازه داده اند که نتایج جستجو هایشان منتشر شود. ما در این مقاله درمورد مارکتینگ و آموزش بازاریابی با گوگل ترندز توضیح داده ایم.

گوگل ترندز چیست؟

یکی از مهم ترین کار ها برای مارکتینگ و بهبود سئو سایت پیدا کردن موضوعات داغ و کلمه کلیدی های مناسب است؛ اما این کار به سادگی قابل انجام نیست. به همین دلیل برای انجام این کار ابزار ها و راه های بسیار مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از گوگل ترندز است. گوگل ترندز موضوعات پر طرفدار را در صفحۀ نخست گوگل نشان می دهد. این موضوعات معمولا از اتفاقات ترند در یک هفتۀ گذشته است.

منبع داده های گوگل ترندز چیست؟

مارکتینگ با گوگل ترندز

قبل از اینکه مارکتینگ با گوگل ترندز را شروع کنید، باید بدانید که داده های این قابلیت کاربردی از کجا می آید. داده های گوگل ترندز در واقع از نتیجه جستجو های افراد ناشناسی به دست می آیند که ترجیح داده اند داده های خود را با گوگل در میان بگذارند.

به کمک این داده ها می توان دریافت که بیشترین حجم جستجو به چه موضوعاتی اختصاص دارد و چه مواردی بالاترین رتبه را دارند. برای مارکتینگ با گوگل ترندز باید بدانید گوگل برای عادی سازی داده ها آن ها را بر اساس نقاط جغرافیایی دسته بندی می کند. برای مثال داده های جستجو شده در اروپا قطعا با ایران فرق خواهد داشت. گوگل برای رتبه دادن به داده های برتر از مقیاس بندی استفاده می کند و از 0 تا 100 به آن ها نمره می دهد.

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

  • استفاده از گوگل ترندز برای تحقیقات

آیا می خواهید بدانید که مردم به چه موضوعاتی علاقه دارند و بیشتر به دنبال چه موضوعی هستند تا بتوانید همگام با این موضوعات پیش بروید؟

برای انجام این کار می توانید از گوگل ترندز استفاده کنید. به همین دلیل است که مارکتینگ با گوگل ترندز روشی فوق العاده است. گوگل ترندز به شما کمک می کند تا بفهمید در هر بازۀ زمانی مردم به چه چیز هایی علاقه دارند. برای اینکه بفهمید مردم کدام نقطۀ جغرافیایی به چه چیزی علاقه دارند، در پایین گوگل ترندز ویژگی فیلتر کردن قرار دارد که به کمک آن می توانید گوگل ترندز را روی یک منطقه یا شهر خاص فیلتر کنید. همچنین می توانید بازۀ زمانی را نیز تغییر دهید. توجه داشته باشید که بهتر است همیشه از موضوعات ترند در یک هفتۀ گذشته استفاده کنید.

نکته: برای اینکه بتوانید مارکتینگ با گوگل ترندز را بهتر پیش ببرید، باید هنگام جستجو در گوگل ترندز به گزینه هایی که خود گوگل به طور خودکار پر می کند توجه کنید؛ زیرا گاهی اوقت خود گوگل موضوعاتی را به شما پیشنهاد می دهد که می تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از گوگل ترندز برای تحقیقات
  • استفاده از گوگل ترندز برای استراتژی نیوز جکینگ (موج سواری خبری)

اگر قصد دارید که از استراتژی نیوزجکینگ برای تولید محتوا استفاده کنید، می توانید از گوگل ترندز برای انجام این کار کمک بگیرید. این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ اما برای اینکه بتوانید حداکثر استفاده از این روش را ببرید، بهتر است که از گوگل ترندز استفاده کنید. برای مارکتینگ با گوگل ترندز کافی است که به آن مراجعه کنید و از آخرین خبر های داغ به صورت هفتگی و روزانه مطلع شوید.

  • استفاده از گوگل ترندز برای پیدا کردن کلمات کلیدی

تقریبا تمامی ابزار های تحقیقات کلمات کلیدی نشان می دهند هر کلمه کلیدی چه مقدار جستجو در ماه داشته است. اگر این داده ها را ماه به ماه ردیابی نکرده باشید احتمالا تشخیص اینکه جستجو ها درمورد آن موضوع روندی صعودی یا نزولی دارد سخت خواهد شد. شما می توانید در این زمان از گوگل ترندز استفاده کنید.

در حالی که بر روی کلمات کلیدی ارزشمند تحقیق می کنید، می توانید از گوگل ترندز کمک بگیرید و موضوعات و کلماتی که حجم بیشتری از جستجو را به خود اختصاص داده اند پیدا کنید.

استفاده از گوگل ترندز برای پیدا کردن کلمات کلیدی

جمع بندی

گوگل ترندز یکی از قابلیت های بسیار خوب گوگل است که به افرادی که در حوزه مارکتینگ پلن مشغول به کار هستند کمک زیادی می کند. گوگل ترندز می تواند موضوعات داغ و برتر در بازه های زمانی مختلف و در موقعیت های جغرافیایی مختلف را به شما نشان دهد تا شما بتوانید با استفاده از آن ها محتوا های بهتری تولید کنید. ما در این مقاله برخی از مهم ترین نکاتی را که لازم است درمورد مارکتینگ با گوگل ترندز بدانید توضیح دادیم.

نظرات کاربران