محتوای یتیم

محتوای یتیم

اگر محتوای مفیدی نوشته اید و قصد دارید که محتوای شما در موتور جست و جو رتبه بندی شود، در ابتدا موتور جست و جو باید از وجود آن اطلاع داشته باشد. برای این کار لازم است تا شما به محتوای خود یک لینک دهید. گوگل هنگامی که به محتوای خود لینک می دهید می تواند آن را پیدا کند و محتوا را فهرست بندی کند؛ در غیر این صورت آن محتوا به عنوان محتوای یتیم شناخته خواهد شد.

به همین خاطر است که لینک هایی که به محتوای خود می دهید بسیار مهم است. این کار شاید برای شما بسیار ساده به نظر برسد. اما اگر زیاد تولید محتوا انجام می دهید ممکن است که ساختار محتوای شما در اولویت اصلی نباشد و هیچ لینکی دریافت نکند. به این محتوا، محتوای یتیم گفته می شود.

 

محتوای یتیم چیست؟

محتوای یتیم چیست؟

محتوای یتیم در واقع محتوایی است که هیچ لینکی از پست ها یا صفحات دیگر یک وب سایت دریافت نمی کند. به همین خاطر باعث می شود که پیدا کردن آن محتوا هم برای بازدید کنندگان سخت باشد و هم موتور های جست و جو. تمامی محتوا هایی که در سایت قرار دارند نیاز به دریافت لینک های داخلی دارند تا بتوانند در ساختار سایت دیده شوند.

البته باید توجه داشته باشید که این محتوا هر لینکی را نمی تواند دریافت کند. لینک دریافتی باید به صورت متنی باشد. اگر غیر از این باشد باز هم به عنوان یک محتوای یتیم حساب می شود. دلیل آن هم این است که لینک های متنی هم برای کاربران عادی بهتر هستند و هم برای موتور های جست و جو. بنابراین این گونه لینک ها امیتاز بیشتری را از موتور های جست و جو دریافت می کنند.

 

قدرت تاثیر محتوای یتیم در سئو سایت

قدرت تاثیر محتوای یتیم در سئو سایت

همان طور که همه می دانند برای رتبه بندی یک محتوا نیاز است تا گوگل در مورد آن اطلاعات داشته باشد. موتور های جست و جو با استفاده از لینک های مرتبط با مقاله می توانند محتوای سایت را پیدا کنند و آن را رتبه بندی کنند. یک محتوای یتیم لینک های داخلی معنا دار کمی دارد. به همین خاطر گوگل نیز به خاطر کم بودن لینک های داخلی آن محتوا، آن را یک محتوای کم اهیمت تر از بقیه مقاله های سایت حساب می کند.

بنابراین اگر محتوایی دارید که واقعا فکر می کنید مفید است و قصد دیده شدن آن را دارید، باید آن را دسترس بازدید کنندگان سایت و گوگل قرار دهید. باید برای این محتوا باید لینک های داخلی خوب و معنا داری را انتخاب کنید تا مقاله دیده شود. در این صورت به عنوان یک محتوای یتیم حساب می شود و می تواند بر سئوی سایت شما تاثیر بگذارد.

 

محتوای یتیم چگونه به وجود می آید؟

محتوای یتیم چگونه به وجود می آید؟

خیلی ساده است. اگر یک پست وبلاگ جدید بنویسید و آن را منتشر کنید و فراموش کنید که برای آن لینک های داخلی بگذارید، یا اصلا برای محتوا وقت نگذارید، آن پست به عنوان یک محتوای یتیم حساب خواهد شد. اما آیا فراموشی یک پست یا به اصطلاح یتیم شدن آن اتفاق بدی است؟

در واقع باید گفت که خوب یا بد بودن این اتفاق، تا حد زیادی به محتوای شما دارد. اگر واقعا محتوای مفیدی را تولید کرده باشید و یادتان برود که برای آن لینک های داخلی تولید کنید، آن محتوا تبدیل به یک محتوای یتیم می شود. به همین خاطر پیدا کردن آن برای موتور های جست و جو و سایر کاربران بسیار سخت می شود و نسبت به آن نیز بازدید ها از آن مقاله بسیار کاهش می یابد. این بر سئوی شما نیز تاثیر بدی خواهد گذاشت و به همین خاطر می توان این مورد را اتفاق بسیار بدی دانست.

 

چگونه می توان جلوی این اتفاق را گرفت؟

چگونه می توان جلوی این اتفاق را گرفت؟

اگر می خواهید که محتوای شما به یک محتوای یتیم تبدیل نشود، باید اطمینان پیدا کنید که به اندازه کافی به آن مقاله لینک داده اید. لینک دادن به محتوا چه از طریق سایت خود شما و چه سایت های خارجی باعث می شود که مخاطبان و موتور جست و جو راحت تر بتوانند محتوا را پیدا و از آن استفاده کنند.

همچنین لینک دادن از طریق محتوا های پر بازیدید شما می تواند باعث شود که محتوای مدنظر بازدید بسیار بالایی را دریافت کند. البته باید حواستان به محتوایی که قرار است در آن لینک می گذارید نیز باشد. زیرا لینک یک محتوا را نمی توان در هر مقاله ای قرار داد. زیرا مقاله ای که در آن قصد گذاشتن لینک را دارید باید با محتوای شما مرتبط باشد. نمی توان لینک یک محتوا را در یک مقاله نامرتبط گذاشت و انتظار داشت که نتیجه خوبی گرفت. حتی اگر مقاله ای که در آن لینک گذاشته اید، مقاله ای پر بازدید باشد.

 

چگونه می توان یک محتوای یتیم را پیدا کرد؟

چگونه می توان یک آن را پیدا کرد؟

به طور کلی پیدا کردن یک محتوای یتیم کار سختی نیست. شما می توانید به راحتی با به یاد آوردن مقاله هایی که فراموش کرده اید به آن ها لینک داخلی بدهید مقاله های یتیم را پیدا کنید. در صورتی که تعداد این مقاله ها زیاد باشد و یا این که به دنبال مقاله به خصوصی هستید باید از افزونه های مخصوص این کار کمک بگیرید.

 

آیا حتما باید محتوا های یتیم را بررسی کرد و به آن ها لینک داد؟

آیا حتما باید محتوا ها را بررسی کرد و به آن ها لینک داد؟

برای برخی از مقالات که اهیمت کمی دارند ، رفع مشکل آن ها ضروری نیست و لازم نیست تا برای آن ها زمان بگذارید. برای مثال برخی از پست ها و مقالاتی برای مناسبت های خاص می گذارید، می تواند به یک مقاله عالی تبدیل شود. اما فقط برای همان بازه زمانی خاص که مقاله مخصوص آن زمان نوشته شده است. این مقاله بعد ها برای کسی مفید نیست و فراموش کردن آن مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. در ضمن حتی می توانید آن محتوا را حذف کنید تا سایت خود را یک دست تر و تمیز تر کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد محتوای یتیم صحبت کردیم و گفتیم که محتوای یتیم چیست. متوجه شدیم که اصلی ترین دلیل یتیم شدن یک محتوا، نداشتن لینک داخلی معنا دار است که باعث ضربه خوردن به مقاله می شود. به همین خاطر برای جلوگیری از روی دادن این اتفاق ما در مورد روش های مخصوص این کار اشاره کردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

نظرات کاربران