مدیریت مالی

7 نکته برای مدیریت امور مالی کسب و کارها

مدیریت امور مالی می تواند برای هر صاحب کسب و کاری یک چالش باشد. اغلب اوقات، دلیل موفقیت کسب و کار کوچک شما به دلیل مهارتهایی است که شما در ساخت محصول یا ارائه خدمات خود به وجود می آورید. اگر تجربه زیادی در زمینه مدیریت امور مالی کسب و کار نداشته باشید ، روند توسعه به سختی ادامه پیدا می کند و امکان دارد در دام عادت های مالی بدی گرفتار شوید که روزی می تواند به کسبب و کار شما آسیب برساند.

مهمترین قدم برای هر صاحب کسب و کاری، یاد گرفتن مدیریت امور مالی است. صاحبان کسب و کارها می توانند با درک مهارت های اساسی مورد نیاز برای اداره کسب و کار کوچک – مانند انجام کارهای ساده حسابداری ، تقاضای وام یا تهیه صورتهای مالی – آینده مالی پایداری را ایجاد کنند. علاوه بر آموزش ، سازماندهی مولفه اصلی مدیریت صحیح پول است.

در این مطلب از بیزون چند راهکار وجود دارد که شما باید به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک انجام دهید تا مدیریت امور مالی خود را در دست داشته باشید.

 

چند راهکار برای مدیریت مالی

  1. به خودتان حقوق بدهید.

اگر کسب و کار کوچکی را اداره می کنید، امتحان کردن همه کارها برای انجام کارهای روزمره آسان است. به هر حال ، این سرمایه اضافی اغلب می تواند کمک زیادی به رشد کسب و کار شما کند. الكساندر لوري ، استاد و مدير كارشناسي ارشد برنامه تحليل مالي دانشكده گوردون ، اظهار داشت: صاحبان کسب و کارهای كوچك نبايد از نقش خود در شركت غافل شوند و بايد خود را متناسب با آن تمرین بدهند. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار و امور مالی شخصی شما از وضعیت خوبی برخوردار است. در این راستا سعی کنید به خودتان هم به عنوان کسی که مشغول به کار است حقوق بدهید و دست خود را خالی نکنید. نباید برای پیشبرد کارها حسابتان را صفر کنید.

 

مدیریت مالی

  1. برای رشد سرمایه گذاری کنید.

علاوه بر پرداخت هزینه های خود ، کنار گذاشتن پول و بررسی فرصت های رشد نیز مهم است. این موضوع می تواند به کسب و کار شما امکان پیشرفت و حرکت در جهت مالی سالم را بدهد. ادگار کولادو ، مدیر ارشد مالی مشاوران مالی توبیاس ، گفت که صاحبان کسب و کارها باید همیشه چشم به آینده داشته باشند. باید دقیقا حواستان باشد که کجا وقت جذب نیروی جدید است، روی کدام بعد کسب و کار باید سرمایه گذاری کنید و چه مقدماتی برای رشد لازم است.

 

  1. استراتژی پرداخت خوبی داشته باشید.

هر صاحب کسب و کاری مشتری دارد که به طور مداوم فاکتورها و پرداخت های خود را تأخیر می اندازد. مدیریت امور مالی کسب و کارهای کوچک نیز به معنای مدیریت جریان وجوه نقد برای اطمینان از فعالیت روزمره کسب و کار شما در سطح سالم است. اگر در تلاش برای جذب مشتری یا افزایش وفاداری مشتری هستید، باید برای پرداخت هزینه این مشتری ها راهکار دیگری بچینید که به ادامه کار با شما تسویق شوند.

مدیریت مالی

  1. برای مدیریت مالی حساب و کتاب های خود را کنترل کنید.

اهمیت این موضوع کاملا واضح است، اما باز هم باید تاکید بیشتری روی این مورد داشت. تمام تلاش خود را بکنید که هر روز یا هر ماه زمانی را برای بررسی و نظارت بر حساب و کتابهای خود اختصاص دهید، حتی اگر حسابدار دارید. چک کردن دخل و خرج به شما این امکان را می دهد تا با امور اقتصادی کسب و کار خود بیشتر آشنا شوید و بدانید کجا از شما انرژی خواهد گرفت.

اگر از بررسی ورود و خروج پول غافل شوید و فقط به حسابدار بسپارید، راه را برای هزینه های بیهوده و حتی اختلاس باز کردید.

 

  1. تمرکز نه بر هزینه ها، بلکه بر بازگشت سرمایه.

اندازه گیری هزینه ها و بازده سرمایه گذاری می تواند تصویری واضح از معنای سرمایه گذاری ها به شما بدهد و ببینید کارتان ارزش ادامه را دارد. صاحبان کسب و کارها باید مراقب باشند که پول خود را کجا خرج می کنند.

تمام تلاش خود را بکنید که بر روی بازگشت سرمایه (ROI)  متمرکز شوید. عدم انجام این کار به این معنی است که احتمال خارج شدن مدیریت مالی از دستتان باشد. باید حواستان باشد که پولتان و چگونه سرمایه گذاری در حال بازده است. اگر نتیجه نداد ، مقداری بیشتر هزینه کنید و هزینه کنید در مورد ابتکاراتی که برای شما و کسب و کار شما مفید است. ”

 

  1. عادت های مالی خوب تنظیم کنید.

ایجاد پروتکل های مالی داخلی، حتی اگر به سادگی مسدود کردن زمان تعیین شده برای بررسی و به روزرسانی اطلاعات مالی باشد ، می تواند کمک زیادی به محافظت از سلامت مالی کسب و کار شما کند. همگام بودن با امور مالی می تواند به شما در کاهش تقلب یا خطر کمک کند.

كولادو گفت: “ما به عنوان یك كسب و كار كوچك ، غالباً از نظر وقت ، پول محروم هستیم و از توانایی های فنی بسیار فرومایه ای برخوردار هستیم ، اما این امر نباید مانع از اجرای نوعی كنترل داخلی از صاحبان مشاغل كوچك شود.” “این امر به ویژه در صورت داشتن کارمند بسیار مهم است. ضعف کنترل های داخلی می تواند منجر به کلاهبرداری یا سرقت از کارمندان شود و در صورت عدم رعایت قوانین خاص ، شما یا یک کارمند می تواند به طور بالقوه شما را دچار مشکلات حقوقی کند.”

مدیریت مالی

  1. برای مدیریت مالی از قبل برنامه ریزی کنید.

همیشه مسائل کاری وجود خواهد داشت که امروز باید به آنها توجه شود ، اما وقتی صحبت از امور مالی شما می شود ، باید برای آینده برنامه ریزی کنید. حداقل برای 5 سال برنامه داشته باشید.

 

 

 

 

نظرات کاربران