ابزار جست و جوی کلمات کلیدی

معرفی بهترین ابزار جست و جوی کلمات کلیدی

اگر می خواهید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود را حرفه ای تر انجام دهید، کلمات کلیدی ارزشمندی برای سایت خود بیابید و سئوی محتوای خود را تقویت کنید و آن را بهبود بخشید، باید از بهترین ابزار های این حوزه استفاده کنید؛ اما با ابزار جست و جوی کلمات کلیدی و الگوریتم های جدیدی که هر روز معرفی می شوند، چگونه می توانید بفهمید که کدام یک از این ابزار ها برای شما مناسب است؟ چگونه می خواهید متوجه آن شوید که ابزار مورد نیاز شما بر اساس نیاز هایتان کدام است و باید به سراغ چه ابزاری بروید؟ نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا در این مقاله شما را با بهترین ابزار جست و جوی کلمات کلیدی آشنا کنیم و ایده آل ترین آن ها را بر اساس نیاز های شما به شما معرفی کنیم. در ادامه ما تعدادی از ابزار های برتر این حوزه را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید از آن ها برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود و تقویت سئو سایت استفاده کنید. دقت داشته باشید که این ها بهترین ابزار های جست و جوی کلمات کلیدی هستند.

ابزار جست و جوی کلمات کلیدی

ابزار جست و جوی کلمات کلیدی
  1. Semrush

این ابزار جست و جوی کلمه کلیدی در واقع یک پایگاه داده بین المللی است که بیش از ۲۰ میلیارد کلمه کلیدی را در خود جای می دهد و آن ها را به بهترین شکل به شما ارائه می دهد. همچنین یک سیستم فیلترینگ بسیار قوی دارد که می تواند کلمات کلیدی مورد نیاز شما را بر اساس عواملی مانند موضوع، هدف جست و جو، نوع سوال، ویژگی های SERP و بسیاری از موارد دیگر فیلتر کند و بهترین کلمه کلیدی مناسب شما را در اختیارتان قرار دهد. همچنین شامل سختی کلمات کلیدی و معیار های رقابتی نیز می شود که بسیار کاربردی هستند. برای مثال، فرض کنید که یک آژانس مسافرتی هستید و می خواهید در مورد تعطیلات استوایی یک محتوا را نگارش کنید و بنویسید. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که در قسمت جست و جوی این سایت، «تعطیلات استوایی» را جست و جو کنید و بهترین کلمات کلیدی مناسب خود را دریافت کنید. همچنین برای دریافت یک کلمه کلیدی حرفه ای تر می توانید از فیلتر های این سایت نیز استفاده کنید و کلمه کلیدی مورد نیاز خود را فیلتر نویسی کنید.

  1. Google Trendsgoogle trends

گوگل ترندز یک ابزار جست و جوی کلمات کلیدی است که رایگان است و می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود استفاده کنید. می توانید بر اساس داده های این پلتفرم عبارت های پر بازدید و جست و جو شده را در مناطق مختلف ببینید و از این طریق متوجه شوید که اکنون در کشور و شهر شما چه مباحثی پر جست و جو هستند و حجم جست و جوی آن ها بالاست. ایده پردازی، استراتژی تولید محتوا، نوع بینش و ساخت کمپین های فصلی از جمله امکانات و جذابیت های گوگل هستند که آن را با باقی ابزار جست و جوی کلمات کلیدی متفاوت می کند. همچنین گوگل ترندز به شما کمک می کند تا بتوانید روند ها و مباحث داغ جدید را دنبال کنید و بدانید که چه زمانی علاقه به آن ها کاهش می یابد و یا دوباره بالا می رود. گوگل ترندز معمولاً از داده های واقعی موجود در جست و جوی گوگل استفاده می کند و این داده ها به صورت گروه های ناشناس، منطقه و زمان تقسیم می شوند تا بتوانید آن ها را با دقت بسیار بیشتری بررسی کنید. از گوگل ترندز می توانید برای جست و جوی داده های خاص و یا یافتن موضوعات جدید و دریافت ایده هایی نو استفاده کنید که برخی از نمونه های داده های موجود در آن عبارتند از: بیشترین جست و جو ها در سال ۲۰۲۱، گرایش های خرید ۲۰۲۲ و فصل تعطیلات ۲۰۲۱ که هر کدام از این ها داده های مربوط به یک دوران و یا موضوع خاص را جمع آوری و تحلیل می کنند.

  1. QuestionDBکلمات کلیدی

وب سایت questiondb به جای تمرکز بر روی کلمات کلیدی به شما سوالاتی را که مردم سراسر جهان در وب سایت ها و انجمن ها پرسیده اند، نشان می دهد که برای ایده پردازی محتوا بسیار مفید است. این وب سایت و داده های موجود در آن به شما یک پایگاه عظیم داده می دهند که می تواند کار شما را راحت تر کند به دلیل اینکه با استفاده از این سایت شما بسیار آسان تر می توانید متوجه شوید که سوالات واقعی مردم چیست و آن ها دقیقاً چه چیزی را از محتوای شما می خواهند. داده ها و اطلاعات این سایت از پلتفرم هایی مانند ردیت و دیگر شبکه های اجتماعی می آیند و به این وب سایت اضافه می شوند. همان طور که از نام آن پیداست، بر روی سوالات مردم تمرکز دارد و این می تواند شما را با هدف مخاطب های شما آشنا کند و به شما بگوید که در هر حوزه ای، مخاطبان دقیقاً چه چیزی را می خواهند و سوالات آن ها از شما چیست. به این ترتیب شما می توانید یک محتوای دقیق را بر اساس سوالات مردم درست کنید تا به بهترین شکل در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد و نیاز های آن ها را رفع کند.

شما در این سایت می توانید نتیجه ۵۰ جست و جوی اول خود را به صورت رایگان مشاهده کنید که این طرح برای کاربران معمولی که می خواهند فقط کمی ایده بدست آورند بسیار مناسب است و می توان از آن برای توسعه ایده ها استفاده کرد و لذت برد.

جمع بندی

در نهایت، این شما هستید که بهتر از هر کس دیگری روش های تولید محتوا برای سایت خود را می شناسید، پس این تجزیه و تحلیل و هنر استفاده از ابزار جست و جوی کلمات کلیدی شما است که می تواند یک محتوای بسیار موفق را با کلمات کلیدی بی نظیر تولید کند و آن را به بهترین شکل در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. داشتن یک ابزار جست و جوی کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است؛ اما مهم تر از آن آموزش دیدن مداوم شما  در این حوزه است که می تواند شما را در این زمینه بسیار قدرت مند تر کند و شما را دقیق و تیز بین نگه دارد.

نظرات کاربران