موتور جستجو بر اساس عکس

معرفی 11 موتور جستجو بر اساس عکس

این روزها که رسانه های تصویری طرفداران بسیاری پیدا کرده است نیاز مبرمی به استفاده از عکس های باکیفیت در مورد موضوعات مختلف داریم. به همین دلیل باید از موتورهای جستجو بر اساس عکس استفاده کنیم. خوشبختانه موتورهای جستجو بر اساس عکس در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری داشته اند، به عنوان مثال اگر به دنبال یک عکس بزرگ و زیبا به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ خود هستید باید آن را در موتور جستجوی مخصوص خود، جستجو کنید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم چندین موتور جستجو بر اساس عکس را به شما معرفی کنیم تا فرآیند جستجو را برای خود آسان تر کنید.

  1. موتور جستجوی عکس TinEye

موتور جستجو بر اساس عکس

TinEye یک موتور جستجوی عکس معکوس است که به شما کمک می کند اگر تصویری دارید و به دنبال منبع آن در فضای وب و یا نسخه باکیفیت تری از آن هستید بتوانید اقدام به جستجو آن کنید. این ابزار به شما امکان می دهد هم با آدرس URL عکس و هم با بارگذاری تصویر اقدام به جستجوی عکس کنید. برای این کار کافیست روی نماد پیکان مقابل جعبه جستجو کلیک کنید و هر تصویری را که می خواهید از رایانه خود بارگذاری کنید تا محل آن را به صورت آنلاین به شما نشان دهد.

علاوه بر این برای جستجوی سریعتر یک عکس می توانید از افزونه TinEye Chrome نیز استفاده کنید. این افزونه به شما این امکان را می دهد که بر روی هر تصویری که مایلید کلیک راست کرده و با استفاده از فناوری TinEye’s آن را جستجو کنید.

  1. Google Images

Google Images

Google Images یکی از بهترین موتورهای جستجو بر اساس عکس است که کافیست شما در آن یک کلمه کلیدی را وارد کرده و دکمه سرچ را بزنید. برای جستجوی دقیق تر فیلترهای زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال وقتی طوطی را جستجو می کنید می توانید عکس ها را فقط به کارتون ها، نقاشی ها و یا حتی طراحی آرم و لوگو محدود کنید.

علاوه بر این می توانید با کلیک بر روی گزینه ابزار به فیلترهای بیشتری دسترسی پیدا کنید، مانند اندازه، رنگ، نوع عکس و زمان بارگذاری آن. این موتور جستجو بر اساس عکس برای پیدا کردن دقیق نوع تصویری که مد نظر دارید و همچنین تصاویری که از حق امتیاز برخوردار نیستند بسیار مفید است. البته شما می توانید جستجوی عکس معکوس را نیز در Google Images انجام دهید. برای دسترسی به آن روی نماد دوربین در کادر جستجو کلیک کنید و عکس مورد نظر خود را از رایانه بارگیری کنید.

  1. جستجوی تصویر یاهو

جستجوی تصویر یاهو

گزینه دیگر در معرفی موتور جستجو بر اساس عکس، Yahoo Image Search است. این ابزار شبیه Google Images است اما نتایج آن کمی متفاوت است.

  1. جستجوی تصویر بینگ

آیا جایگزینی برای موتور جستجو بر اساس عکس Google می خواهید؟ طرح ها و ویژگی ها در Bing Image Search کاملا به Google نزدیک هستند و نتایج مشابهی را مشاهده خواهید کرد.

  1. Pinterest

Pinterest

Pinterest یک پلتفرم مبتنی بر تصویر است اما شما می توانید از آن به عنوان یک موتور جستجو بر اساس عکس استفاده کنید. استفاده از پینترست بسیار ساده است:

وارد حساب Pinterest خود شوید.

از قسمت جستجو یا home هر عکسی که مایل بودید را جستجو و ذخیره کنید.

Pinterest به لطف پین های ایجاد شده توسط کاربران دارای یک پایگاه داده کاملا بزرگ از تصاویر است و می توان آن را به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجو بر اساس عکس معرفی کرد.

  1. Picsearch

آیا به دنبال یک موتور جستجو بر اساس عکس با نتایج متنوع تر هستید؟ پیشنهاد می کنیم Picsearch را امتحان کنید. با استفاده از Picsearch به نتایج مشخصی که در Google ، Bing یا Yahoo وجود دارد دست پیدا نخواهید کرد اما اگر نیازی به آن نتایج نداشته باشید این موتور جستجو می تواند ابزار خوبی برای یافتن عکس های جالب باشد که به طور گسترده با کلمه کلیدی شما مطابقت دارند.

در Picsearch گزینه جستجوی پیشرفته نیز وجود دارد که به عنوان یک ویژگی خوب به شما امکان می دهد تصاویر را بر اساس اندازه فیلتر کنید.

  1. فلیکر

موتور جستجو بر اساس عکس

Flickr نوع متفاوتی از موتور جستجو بر اساس عکس است زیرا مجموعه ای از تصاویر عکاسان آماتور و حرفه ای که کارهای خود را در این سیستم عامل به اشتراک می گذارند، است. اگر از مرور و جستجو میان عکس های زیبا لذت می برید این موتور جستجو مناسب شماست. اگر به دنبال عکس برای استفاده در پروژه های تجاری یا بازاریابی هستید عکس های موجود در فلیکر می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

  1. گتی ایماژ (Getty Images)

Getty Images نیز یکی دیگر از موتورهای جستجو بر اساس عکس است که شما می توانید با استفاده از کلمه کلیدی یا با تصویر در آن اقدام به جستجو کنید و فقط کافیست روی نماد دوربین در کادر جستجو کلیک کنید.

Getty Images همچنین دارای مجموعه ای باورنکردنی از فیلترهای جستجو است بنابراین به راحتی می توانید در آن گزینه های مورد نظر خود را محدود و به دنبال عکسی که می خواهید بگردید.

  1. شاتر استوک (Shutterstock)

موتور جستجو بر اساس عکس دیگری که قصد داریم به شما معرفی کنیم Shutterstock است. منابع تصاویری Shutterstock به اندازه گتی ایماژ گسترده است و فیلترهای جستجوی آن نیز به همان اندازه کاربردی است.

  1. مجموعه دیجیتال کتابخانه عمومی نیویورک

آیا به دنبال تصاویر دیجیتالی با کیفیت بالا از جمله اسکن با کیفیت بالا از کتاب های تاریخی، نقشه ها، مقالات، کتاب های طراحی، عکس ها و موارد دیگر هستید؟ سایت The New York Public Library Digital Collections می تواند همانند یک موتور جستجو بر اساس عکس قوی به شما کمک کند. مجموعه های دیجیتال NYPL دارای بایگانی گسترده ای از تصاویر در حوزه های عمومی است و شما می توانید این تصاویر را به هر طریقی که دوست دارید ذخیره و استفاده کنید.

  1. Yandex

Yandex

موتور جستجوی روسی Yandex چند روش مختلف برای یافتن و مرور تصاویر به شما ارائه می دهد. در Yandex.Images می توانید مجموعه تصاویر را بر اساس موضوع آنها جستجو کنید. با کلیک کردن به راحتی به یک موتور جستجو بر اساس عکس قوی می رسید که در آن می توانید بر اساس اندازه، جهت، نوع تصویر، قالب پرونده و موارد دیگر آنها را فیلتر و مرتب کنید.

علاوه بر این شما می توانید از Similar Images که یکی دیگر از ابزارهای تصویری Yandex است استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند موارد مشابه تصاویر مورد نظر خود را پیدا کنید.

نظرات کاربران