نامک در سئو چیست

نامک در سئو چیست؟

حتما می دانید که برای آن که بخواهید وب سایت خود را در دنیای اینترنت و وب معروف کنید و رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP بالا ببرید، باید سئو وب سایت خود را بهبود بخشید. به احتمال زیاد با روش های مختلف در بهبود سئو وب سایت و افزایش رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل، آشنا شده اید. در مسیر بهبود سئو وب سایت و راه هایی که با آن می توان نمرات سئو وب سایت را افزایش داد، به احتمال قوی با اصطلاح نامک در سئو یا SEO Slug، برخورد کرده اید. اگر نمی دانید که Slug یا نامک چیست، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید تا به شما توضیح دهیم که نامک در سئو چیست.

اساسی ترین و کلی ترین پاسخی که می توان به این سوال داد، این است که بگوییم، نامک بخش خاصی از URL در هر یک از صفحات وب سایت شما است. در واقع هدف نامک ها این است که صفحات مختلف یک وب سایت را به نحوی قابل تمایز و شناسایی کنند تا کاربران نیز بتوانند به راحتی از آن ها با خبر شوند. در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده، نامک در سئو را توضیح دهیم، باید بگوییم که بخش ساده و مرتبی که در URL هر یک از صفحات وب سایت وجود دارد و محتوای آن صفحه خاص را به طور کلی توضیح می دهد، نامک در سئو است.

دلیل اهمیت نامک در سئو چیست؟

دلیل اهمیت نامک در سئو چیست

همانطور که بیان کردیم، نامک بخشی از URL یک صفحه وب است که توضیح مختصری از محتوای صفحه به ما می دهد. به عبارتی عنوان محتوای صفحه، به نحو مختصری در نامک یا Slug قرار می گیرد. حال وقتی که شما بخشی از عنوان خود را درون نامک قرار می دهید، به نحوی در زمینه کلمات کلیدی نیز، سئو وب سایت خود را بهبود می بخشید. در واقع زمانی که شما از نامک مناسب برای وب سایت خود استفاده کنید، به موتور جستجوی گوگل می فهمانید که صفحه شما در رابطه با چیست. در نتیجه استفاده از نامک یا Slug مناسب، در افزایش رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP، بسیار اهمیت دارد.

خیلی اوقات می بینید که در قسمت نامک URL بعضی از وب سایت ها، از مقدار زیادی حرف، عدد و نشانه که هیچ معنای خاصی نمی دهند، استفاده شده است. چنین نامک هایی کاربران و حتی ربات های موتورهای جستجو را گیج می کند و کاربر اگر با چنین نامکی رو به رو شود، ممکن است از ورود به وب سایت خودداری کند.

یکی دیگر از مزیت های نامک در سئو این است که باعث می شود ربات های خزنده موتور جستجو گوگل بتوانند بهتر محتوای وب سایت شما را crawl کنند و آن را فهرست بندی و ایندکس کنند. بدیهی است که ایندکس شدن محتوای صفحات وب سایت شما به طور مناسب باعث می شود که سئو و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل افزایش یابد.

تاثیر نامک در رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل

تاثیر نامک در رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل

استفاده از نامک مناسب در تعیین رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بسیار اهمیت دارد. زمانی که شما از کلمات کلیدی مناسب برای بهبود سئو در نامکی که در URL وب سایت شما قرار دارد استفاده می کنید، احتمال این موضوع که وب سایت شما در نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی یا عبارت خاص در رتبه بالایی قرار بگیرد، افزایش می یابد.

گوگل در رتبه بندی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل به لینک و URL وب سایت ها نیز دقت می کند. در نتیجه اگر شما از نامکی در URL وب سایتتان استفاده کرده باشید که حاوی کلمات کلیدی مناسب باشد، احتمال این که رتبه قابل قبولی در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل کسب کنید، بالا می رود.

تفاوت بین URL Slug و URL چیست؟

تفاوت بین URL Slug و URL چیست

طبیعا همگی می دانید که به تمامی آدرس یک وب سایت در دنیای اینترنت، URL می گویند. اما بدیهی است که URL Slug با URL متفاوت است. URL Slug بخشی از آدرس یک وب سایت یا URL آن است. در واقع آخرین قسمت از یک URL که بعد از آخرین بک اسلش (/) می آید، یک URL Slug یا نامک است.

بهترین روش های ساختن URL

همانطور که بیان کردیم، URL یا آدرس یک وب سایت، نقش مهمی در تعیین رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP دارد که خیلی از اوقات، متخصصان سئو و صاحبان وب سایت ها، این نقش را نادیده می گیرند. به دلیل اهمیت زیاد آدرس یک وب سایت در سئو آن، ما در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین روش های ساختن آدرس یک وب سایت یا URL آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

  • آدرس وب سایت خود را با HTTPS یا HTTP شروع کنید.

به احتمال زیاد، همه شما با پروتکل های HTTP  و HTTPS آشنایی دارید. وظیفه این پروتکل های، ارائه اتصالات امن و کدگذاری شده است. اگر URL یا آدرس وب سایت شما با این پروتکل آغاز نشود، مرورگرهای وب به کاربر هشدار می دهند که در حال ورود به یک وب سایت نا امن است. طبیعی است که بسیاری از کاربرها با دیدن این هشدار از طرف مرورگر خود، از ورود به وب سایت خودداری می کنند. در نتیجه عدم استفاده از پروتکل HTTP یا  HTTPS در آدرس وب سایت، لطمه بزرگی به ترافیک و بازدید وب سایت شما می زند.

  • یک دامنه تمیز و مرتب انتخاب کنید.

دامنه یکی از مهمترین بخش های یک URL است. اگر نام دامنه ای که انتخاب می کنید پیچیده و غیر مرتبط با موضوع وب سایت باشد، احتمال این که کاربر نام دامنه شما را فراموش کند، بسیار بالاست. بهترین کار ممکن در انتخاب نام دامنه این است که نام تجاری خود را با نام دامنه منطبق کنید. این کار، به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی بفهمند که در چه وب سایتی قرار دارند.

نظرات کاربران