نحوه بهبود سرعت سایت

آشنایی با نحوه بهبود سرعت سایت

اولین تجربه ای که کاربر در برخورد با سایت شما دارد، سرعت وبسایت شماست. سرعت پایین وب سایت یکی از دلایلی است که باعث می‌شود کاربر دیگر سایت شما را انتخاب نکند. امروزه روش گوگل برای رتبه ‌بندی سایت‌ها،‌ سرعت آن ها است، بنابراین زمان بارگذاری سایت شما اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید با نحوه بهبود سرعت سایت آشنا شوید، ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

چرا وبسایت من کند است؟

فرض کنید که شما یک آزمایش سرعت سایت انجام داده‌اید و متوجه شده‌اید که زمان بارگذاری وبسایت شما بسیار کند است. این که صفحات در سایت شما به‌کندی بارگذاری می‌شوند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. عوامل زیر ممکن است در کندی سایت شما تأثیرگذار باشد.

سرعت استاندارد برای یک سایت

قبل از شروع به کار بر روی سرعت سایت خود، می توانید هدفی را برای سرعت مدنظر خود تعیین کنید، اما نیاز اولیه برای تعیین هدف این است که بدانید سرعت قابل ‌قبول برای بارگذاری یک صفحه چقدر است.

به گفته گوگل، بهترین مدت ‌زمان بارگذاری یک صفحه، ۳ ثانیه است. متأسفانه بر اساس یافته‌های اخیر، اکثر سایت‌ها حتی به این عدد نزدیک هم نشده‌اند و با روش‌های نحوه بهبود سرعت سایت آشنا نیستند. در تجزیه و تحلیلی که از بین 90000 صفحه در 126 کشور انجام شد، گوگل دریافت که 70 درصد از صفحات تجزیه ‌و تحلیل شده تقریباً هفت ثانیه زمان می‌برند تا محتوای خود را نمایش دهند.

نحوه بهبود سرعت سایت

راه‌ های ارزیابی سرعت وبسایت شما

قبل از شروع بهینه‌سازی سرعت وبسایت خود، باید زمان بارگذاری فعلی خود را تعیین کرده و مشخص کنید که چه چیزی باعث شده است که بارگذاری محتوا در سایت شما زمان ببرد. نحوه بهبود سرعت سایت با عنصری که این مشکل را در سایت شما به وجود آورده‌ است، ارتباط مستقیم دارد. سپس باید برای خود هدفی تعیین کنید که قصد دارید به چه سرعتی در بارگذاری برسید. اگر سرعت وبسایت خود را در حد قابل قبولی بهینه کنید، سئو سایت شما بهبود خواهد یافت و از مزیت رتبه خوب در صفحه نتایج جستجو گوگل برخوردار خواهید شد. به همین دلیل بسیار مهم است که با نحوه بهبود سرعت سایت آشنا شوید.

روش‌ های بهینه ‌سازی سرعت وبسایت که در ادامه مقاله ذکر خواهیم کرد، بسیار مختلف است. به همین دلیل بعضی اوقات ممکن است راه‌ حل یک مشکل، تأثیر منفی بر جنبه دیگر سایت شما بگذارد. در نتیجه توصیه می‌کنیم سرعت وبسایت را پس از هر تغییر تجزیه ‌و تحلیل کنید تا مشخص شود دقیقاً مشکل از کدام بخش است و کدام اقدامات بهترین نتایج را ارائه می‌دهند. ما در زیر لیستی از راه‌هایی برای تعیین سرعت وبسایت تهیه کرده‌ایم.

  • Google Pagespeed Insights: این ابزار رایگان شرکت گوگل، یک تست عملکرد در سایت شما اجرا می‌کند و توصیه‌هایی در مورد چگونگی افزایش عملکرد ارائه می‌دهد. Google Pagespeed Insights برای نسخه ‌های دسکتاپ و تلفن همراه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • Pingdom: این ابزار عالی برای آزمایش سرعت وب‌سایت، تعدادی ویژگی مفید دارد. این برنامه تاریخچه وب‌سایت شما را ردیابی می‌کند و راه و روش‌هایی برای نحوه بهبود سرعت ‌سایت شما مبتنی بر مشکلی که دارید به شما معرفی می‌کند. از مزیت‌های این برنامه لحن ساده و قابل‌فهم آن است. پس اگر حتی با این مفاهیم به طور کامل آشنا نیستید، نترسید، زیرا گزارش ‌هایی که Pingdom از سرعت شما تهیه می‌کند، به‌آسانی قابل ‌فهم است. همچنین برنامه‌ هایی را برای آزمایش سرعت وبسایت برای Android و iOS ارائه می‌دهد.
  • YSlow: این ابزار توصیه‌هایی در مورد نحوه بهبود سرعت سایت در کنار ارزیابی آن، در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید داده‌های مربوط به‌سرعت سایت خود را در این ابزار به صورت نمودار مشاهده کنید.
  • :Performance Budget Calculator این ماشین‌حساب بودجه، یک ابزار رایگان است که به شما کمک می‌کند بفهمید از چه نوع روشی می‌توانید استفاده کنید تا سرعت سایتتان بالاتر رود.

6 راه برای آموزش نحوه بهبود سرعت سایت

عوامل متعددی بر مدت ‌زمان بارگیری هر صفحه در سایت شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین مراحل مختلفی را می‌توان به عنوان نحوه بهبود سرعت سایت و بهبود تجربه کاربر معرفی کرد.

در حالی ‌که همه این نکات می‌توانند جزو نحوه بهبود سرعت سایت به شمار آیند و به شما کمک کنند، نیازی به انجام همه آن‌ها ندارید. در واقع، اگر در گذشته روی سرعت سایت خود کار کرده‌اید و سعی کرده اید که ضعف‌های آن را برطرف کنید، ممکن است قبلاً برخی از این شیوه‌ها را روی سایت خود پیاده کرده باشید.

6 راه برای آموزش نحوه بهبود سرعت سایت

  1. درخواست‌های HTTP را به حداقل برسانید

یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود سایت شما کند به نظر برسد، قسمت‌های مختلف مثل تصاویر، اسکریپت‌ها، شیوه‌نامه‌ها و فونت‌ها است. برای این ‌‌که این قسمت‌ها در سایت شما بارگذاری شود، درخواست HTTP برای هرکدام ایجاد می‌شود. بدیهی است که هرچه صفحه از قسمت ‌های بیشتری ساخته شده‌ باشد، زمانی بیشتری لازم است تا این درخواست‌ها تایید شوند.

اولین قدم برای به‌حداقل‌ رساندن درخواست‌های شما این است که بفهمید چه تعداد درخواست HTTP سایت شما در حال حاضر برای هر بارگذاری ایجاد می‌کند و از آن به‌عنوان معیار استفاده کنید. اگر از Google Chrome استفاده می‌کنید، می‌توانید از Developer Tools مرورگر استفاده کنید تا ببینید سایت شما چه مقدار HTTP درخواست می‌کند.

  1. فایل‌ها را کوچک و ترکیب کنید

حالا که می‌دانید سایت شما چند درخواست دارد، می‌توانید برای کاهش این تعداد کار کنید. بهترین مکان برای شروع، استفاده از فایل‌های HTML ، CSS و JavaScript است.

این‌ها فایل‌ های بسیار مهمی هستند، زیرا ظاهر سایت شما را مشخص می‌کنند. این فایل‌ ها همچنین به تعداد درخواست‌هایی که سایت شما هر بار که یک کاربر از آن بازدید می‌کند می‌افزایند.

شما می‌توانید این تعداد را با “کوچک‌سازی” و ترکیب فایل‌های خود، کاهش دهید. این کار موجب می‌شود که حجم هر فایل کاهش یابد و همچنین تعداد کل فایل‌ها کمتر شوند. در نتیجه زمانی که کسی بخواهد وارد سایت شما شود، فایل ‌های کم‌ حجم‌ تری باید بارگذاری شوند و درخواست‌های کمتری نیز به وجود می‌آیند، در نتیجه سرعت سایت شما افزایش خواهد یافت.

  1. بارگذاری جاوا اسکریپت را به تعویق بیندازید

به تعویق انداختن یک فایل یعنی آن که یک فایل قبل از آن که بقیه عناصر کاملاً بارگذاری نشدند، شروع به بارگذاری نکند. اگر فایل‌های بزرگ‌تر، مانند جاوا اسکریپت را به تعویق اندازید، اطمینان حاصل می‌کنید که بقیه محتویات شما می‌تواند بدون تأخیر بارگذاری می شوند.

  1. کاهش زمان پاسخگویی سرور

یکی دیگر از روش‌هایی که نحوه بهبود سرعت سایت به شمار می‌آید، کاهش زمان پاسخگویی سرور یا بهبود DNS است. یکی از بزرگ‌ترین عوامل در سرعت پایین سایت شما، مدت‌زمان جستجوی DNS شما است.

اگر از DNS کند استفاده می‌کنید، مدت ‌زمان لازم برای مکان‌یابی سایت شما به‌وسیله مرورگرها بالا می‌رود. اگر ارائه دهنده DNS خود را عوض کنید و آن را با DNS سریع‌تری جایگزین کنید، سرعت سایت شما بالاتر خواهد رفت.

  1. هاست مناسب را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید

اشتباه اکثر صاحبان سایت‌های جدید این است که آن ها ارزان ترین گزینه ممکن را برای هاست انتخاب می‌کنند. ممکن است انتخاب هاست ضعیف در اوایل شروع کار مشکلی ایجاد نکند، اما به‌محض این که ترافیک سایت شما بیشتر شود، هاست ضعیف قادر به ارائه خدمات نخواهد بود.

  1. ممیزی فشرده سازی را اجرا کنید

به نفع شماست که فایل‌های خود را بدون کم کردن کیفیت به کوچک‌ترین حد ممکن برسانید. هرچه فایل‌های شما حجم کمتری داشته باشند، سریع‌تر بارگذاری می‌شوند و سرعت سایت شما بیشتر خواهد شد.

بدیهی است که روش‌های متفاوت ‌تر و بیشتری برای بهبود سرعت سایت وجود دارند. ما در این مقاله سعی کردیم به روش‌هایی بپردازیم که بیشترین تأثیر را در بهبود سرعت سایت شما خواهند داشت.

نظرات کاربران