نظرات آنلاین

چگونه نظرات آنلاین را به حداکثر برسانیم

خریداران عموما به همان اندازه ای که به توصیه دوستان و خانواده خود اعتماد دارند، به نظرات آنلاین هم اعتماد می کنند. به همین دلیل نظرات آنلاین یک نوع ابزار بازاریابی دهان به دهان مفید است. خریداران معمولاً به بررسی آن دسته نظرات آنلاین نمی پردازند که فقط افراد مشهور از محصول یا خدمات شما تعریف کرده است. در عوض، مشتری ها در پی این نکته هستند که ببیند آیا مردم عادی هم از شما خرید می کنند؟ نظرشان در مورد محصولتان چطور بوده؟ در این مطلب بیزون با هم بررسی می کنیم که ببینیم چگونه می توان نظرات آنلاین را برای جذب مشتری جدید به حداکثر رساند؟

نظرات آنلاین

جذب نظرات آنلاین

  1. ابتدا با نام های بزرگ شروع کنید

مکان های زیادی وجود دارد که مشتریان شما می توانند بازخوردشان را به اشتراک بگذارند، اما ابتدا به نام های بزرگی مثل گوگل و اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی توجه کنید. مصرف کنندگان به احتمال زیاد ابتدا این مکان ها را بررسی می کنند، بنابراین مطمئن شوید که نظرات آنلاین را در این فضاها کامل بررسی کرده اید.

اگر مشتری از طریق تلفن، شخصاً یا از طریق ایمیل به شما بازخورد مثبت داد، از او سوال کنید آیا مایل است نظرات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارد. گرفتن بازخورد همیشه یک گزینه عالی برای پیشرفت است، اما اگر به صورت عمومی به اشتراک گذاشته نشود، به خریداران کمک نمی کند تا تصمیم بگیرند که از شما خرید کنند.

نظرات آنلاین

  1. اگر بین نظرات آنلاین ، یک نظر منفی گرفتید وحشت نکنید

حذف نظرات منفی می تواند به نظر وسوسه انگیز باشد، اما این کار غیر حرفه ای و بر خلاف اصل صداقت است. حذف کامنت های منفی معمولاً برای کسب و کار بد است. اگر خریداران فقط نظرات مثبت و قربان صدقه ها را ببیند، ممکن است فکر کند کاسه ای زیر نیم کاسه است.  بعلاوه ، نظر منفی لزوماً به این معنی نیست که مشتریان بالقوه تصمیم می گیرند که از شما خرید نکنند. همه چیز بستگی به چگونگی پاسخ شما به این نظرات دارد. سریع به نظرات جواب دهید و سعی کنید در مقابل یک نظر منفی با آرامش جواب دهید و دلیل را ریشه یابی کنید. این واکنش می تواند به بهبود وفاداری مشتری شما کمک کند و حتی ممکن است خریداران بالقوه را متقاعد کند که از طریق فروشگاه شما مراجعه کنند.

 

 

  1. چیزی فراتر از رتبه بندی در نظر داشته باشید

رتبه بندی ستاره یک گزینه عالی است چرا که خریداران می توانند به سرعت ببینند که آیا کسب و کار شما ارزش بررسی دارد یا نه. خریداران می خواهند نظراتی را که در مورد محصول داده شده، نحوه استفاده و مزایا و معایب محصول را بخوانند. هنگامی که از مشتریان خود می خواهید درباره کسب و کار شما بازخورد بگذارند، به آنها فرصت دهید تا نظرات خود را بنویسند. در نظر داشته باشید که به آنها اجازه دهید تا برای شما یک تصویر بفرستند – به خصوص اگر شما کسب و کار اینترنتی دارید. با این راهکار به همه مخاطب های خود این فرصت را می دهید تا محصول شما را در زندگی واقعی ببینند.

 

  1. نظرات آنلاین برتر را به اشتراک بگذارید

هنگامی که مشتریان در هر فضایی، یک نظر خیلی خوب در مورد شما ارائه می دهند، این نظرات آنلاین را فقط برای خودتان نگه ندارید، بلکه این نظرات را از پشت بام فریاد بزنید! بازخوردها را در وب سایت خود و در حساب های شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

نظرات آنلاین

 

  1. کمیت را به جای کیفیت انتخاب کنید

هر چقدر کسب و کار شما نظرات آنلاین بیشتری داشته باشد، به خریداران قوت قلب بیشتری می دهد که می توانند به شما اعتماد کنند. اگر در حال حاضر هیچ نظر آنلاینی ندارید، فقط با گرفتن پنج یا 10 ستاره می توانید رشد چشم گیری داشته باشید. برای رسیدن به این نقطه، از هر مشتری سوال کنید که آیا نظری دارد که به صورت آنلاین منتشر کند؟ می توانید برای اینکه مخاطب را به گذاشتن کامنت و نظرات آنلاین تشویق کنید، یک سری تخفیف و امتیاز در نظر بگیرید. به مشتری خود این نوید را بدهید که اگر در مورد خریدشان نظری را در صفحه سایت یا اینستاگرام ثبت کنند، برای خرید مشتری در سری بعد چند درصد تخفیف می گیرند یا نمونه های دیگری از تخفیف و امتیاز را پیشنهاد بدهید.

 

 

  1. از نظرات آنلاین تشکر کنید

از هر شخصی که برای شما کامنت می گذارد، تشکر کنید. در جواب نظرات آنلاین و توصیه شان در خرید، برای اینکه در بین مشغله های زندگی وقتی برای شما گذاشته اند، از مخاطبتان تشکر کنید. این قدردانی ساده می تواند سایر مشتری های راضی را تشویق کند که  نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

نظرات کاربران