نظرات منفی

6 نکته برای مدیریت نظرات منفی

فضای اینترنت فضایی عالی برای پیشرفت است. این محیط کمک می کند تا کسب و کار خود را ارتقاء داده و به افراد جامعه و کل دنیا دسترسی پیدا کنید.فضای دیجیتال اجازه می دهد تا مشتریان شما کسب و کارتان را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. مشتریان شما حتی می توانند به راحتی نظراتشان را در وب سایت ، اینستاگرام و باقی رسانه های اجتماعی بگذارند. اما باید حواستان به این موضوع هم باشد همان طور که مشتری ها می توانند به راحتی نظرات مثبت و تشویق کننده بگذارند، به همان راحتی هم می توانند نظرات منفی بگذارند.

اگر وارد صفحه اینستاگرام یا سایت خود شدید و متوجه شدید که نظرات منفی ثبت شده است، ترس برتان ندارد. نظرات منفی آنقدر هم که به نظر می آیند وحشتناک نیستند و می توانند تلنگری برای شما باشند که حواستان جمع باشد و پیشرفت کنید.

نظرات منفی

شاید عجیب به نظرتان برسد ولی گرفتن کامنت منفی به مشروعیت کسب و کار شما اضافه می کند. شما را از قالب ویترینی بودن در می آورد و وجهه ای انسانی تر به شما می دهد، چون همه که دوست ندارند عالم و آدم دوستشان داشته باشند. مخاطب فقط تمجید و تعریف از شما را انتظار ندارد و اتفاقا فقط بودن کامنت مثبت غیر واقعی به نظر می آید. کامنت منفی در بعضی حالات به شما در واقعی تر بودن سایت و پیجتان کمک می کند. کمی هیجان به کامنتهای شما اضافه می کند.

آنها همچنین به شما کمک می کنند بفهمید که چه نقاطی از کارتان  را بهبود ببخشید چرا که نطرات صادقانه و منتقدانه ای دارند. اما حواستان باشد اگر مشتری ناراضی بود به این کامنتها سریعا رسیدگی کنید تا باعث از دست دادن مشتری نشود.

بهرحال برای نظرات منفی باید وقت بگذارید و با آنها مناسب رفتار کنید. در اینجا شش نکته برای انجام همین کارها آورده شده است:

نظرات منفی

راه های مدیریت نظرات منفی

  1. شنونده خوبی باشید

گوش دادن به مشتریان شما می تواند خیلی طول بکشد. با خواندن هر نظر و توجه به آنچه خریداران می گویند، می توانید با آنها رابطه برقرار کنید. این روابط شانس اینکه مصرف کننده بتواند خرید با شما را ادامه دهد، افزایش می دهد، حتی اگر اولین تجربه آنها با کسب و کارتان تجربه خوبی نبوده است. ولی با پاسخ درست و به موقع می توانید دیجیتال برندینگ بهتری از خودتان بسازید.

 

  1. به نظرات منفی سریع پاسخ دهید

اگر اجازه دهید مخاطبتان روزها منتظر جوابتان باشد کاملا واضح این پیام را به او می رسانید که به نظراتش اهمیتی نمی دهید. بنابراین، در اسرع وقت به نطرات و کامنتها پاسخ دهید. اگر کسی کامنت منفی و بدی داشت، به این مخاطب جواب بدهید و به شخص بگویید که بخاطر تجربه بدش متاسفید و از این فرد بخواهید تا با شما تماس بگیرند تا بتوانید مشکلش را برطرف کنید. با پاسخگویی عمومی ، به مصرف کنندگان نشان می دهید که به همه کسانی که با شما کار می کنند اهمیت می دهید. اما صحبت کردن با مشتری ناراضی، خرابی دستگاهی که خریده یا خدماتی که دریافت کرده را جبران نمی کند. رفع مشکل و ایجاد ارتباط موثر از این طریق خیالی بهتر است. پاسخ به نظرات منفی می تواند در جذب مشتریان جدید به شما کمک کند.

 

  1. در نظرات منفی به دنبال الگوهای تکرارشونده باشید

اگر چند نظر منفی پیاپی داشتید، به دنبال الگوهای و شباهت ها باشید. اگر همه از همین موضوع شکایت دارند، احتمالاً این بین چیزی وجود دارد که شما باید آن را اصلاح کنید.

 

  1. بهبود

از آنجا که به دنبال الگوهای نقد و نظرات منفی خود هستید، یاد خواهید گرفت که مردم از محصولات ، خدمات ، تجربه مشتری و موارد دیگر چه چیزی را دوست ندارند و تمایل ندارند. شما می توانید این اطلاعاتی را که یاد می گیرید برای بهبود شغل خود استفاده کنید. با این دانش تجربه بهتری را برای همه ایجاد خواهید کرد که به رشد و پیشرفت شغلی شما کمک می کند.

 

  1. ارسال اشانتیون

اگر کسی تجربه بدی داشت و به تبع آن نظرات منفی خودش را کامنت کرد، برای دلجویی اش اقدام کنید. این دلجویی می تواند شامل ارسال یک بسته رایگان یا اشانتیون و یا کد تخفیف باشد. لازم نیست این کار را برای هر نظر منفی انجام دهید، مردم را عادت می دهید برای گرفتن این اشانتیون ها نظرات منفی بدهند.

 

  1. زمانی که باید نظرات منفی را نادیده بگیرید را بلد باشید

هر نقد و نظر منفی و بدی ارزش وقت گذاشتن را ندارد. ممکن است تصمیم بگیرید که یک نظر را نادیده بگیرید چرا که مشتری برا مثال با لحن و کلمات بدی صحبت کرده است.

اگر چنین اتفاقی افتاد نظرات منفی را حذف کنید. بسیاری از سیستم عامل ها و رسانه های اجتماعی راهکاری دارند تا نظر هایی را که قوانین این سیستم عامل را نقض می کند، حذف کنند. می توانید این شکل از پیام ها را ریپورت کنید. حواستان باشد همه نظرات منفی را قرار نیست پاک کنید.

نظرات کاربران