نظرسنجی از مشتری

بهترین و بدترین زمان برای نظرسنجی از مشتری

داده ها برای کسب و کار شما عالی و ضروری هستند، اما زمان لازم برای جمع آوری داده های مناسب نیز مهم است. جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیلشان به شما کمک می کند که بهترین تصمیم را بگیرید و بیشترین بازدهی را داشته باشید، همچنین وقت و انرژی گرانبهایتان  را از دست ندهید. یکی از فاکتورهای مهم برای رشد نرخ تعامل و به دست آوردن مشتری بالقوه، نظرسنجی از مشتری در زمان درست است.

نظرسنجی از مشتری

شما برای جمع آوری داده ها از مشتریان خود، می توانید از نظرسنجی استفاده کنید ، که می تواند به بهترین دوست شما تبدیل شود یا اگر در وقت نامناسبی انجام دهید تبدیل به نقطه ضعف شما شود.

پاشنه آشیل اینجاست، نظرسنجی از مشتری ارتباط زیادی با زمان بندی شما دارد. نظرسنجی ها به دلایل بسیاری یک معدن طلای داده های بازاریابی هستند: نتایج نظرسنجی مشتری به شما امکان می دهند رضایت افراد را افزایش دهید ، ریزه کاری ها را کاهش دهید ، ایده های جدیدی برای تولید محتوای متنی و خدمات جدید بدست آورید و همچنین تلاش های بازاریابی خود را هدفمندتر کنید.

همانطور که گفته شد، باید مطمئن شوید که بیشترین اهمیت را به مشتریان خود می دهید، بنابراین اطلاعاتی که جمع آوری می کنید مفید و مرتبط هستند. در اینجا چند نکته در مورد زمان نظرسنجی مشتری و همچنین مواردی که باید حواستان باشد از آن دوری کنید صحبت می کنیم:

زمان نظرسنجی از مشتری

1- پس از ارتباط مشتری با شما، بازدید کنندگان را مستقیماً بررسی کنید

یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که می توانید به عنوان بازاریاب انجام دهید این است که مشتریان خود را مستقیماً بعد از تجربه کار با کسب و کار خود بررسی کنید.

وقتی تنور داغ است ، بازخورد بخواهید، به عبارتی ساعت مشتری را درست پس از ارائه خدمات در نظر بگیرید یا درست وقتی سبدش را رها کرده و از ادامه خرید منصرف شده است.

چرا؟ چون یکی از مهمترین جنبه های بازخورد مشتری جلوگیری از ریزش است. به همین دلیل سعی منید از یک مشتری ناراضی نظر بخواهید تا جزئیات مشکلات دستتان بیاد. در صورت برطرف شدن مشکل مشتری در زمان بروز ، حدود 67٪ از این مشکل مشتری قابل پیشگیری است ، اما برای رفع آن باید از مشکل مطلع شوید و نظرسنجی یک روش عالی برای اطمینان از این امر است.

 

نکته:

یک راه عالی برای انجام این کار ارائه نظرسنجی از مشتری در وب سایت کسب و کار شما است.

 

متأسفانه همین مرحله جایی است که اکثر کسب و کارها ساعت مشتری را نمی شناسند و در زمان مناسب از این مورد استفاده نمی کنند. اغلب پس از تعامل مشتری (چه خرید و چه رها کردن سبد) خیلی طولانی منتظر می مانند. برای پیگیری تجربه مشتری نباید چند روز صبر کنید: ممکن است دیگر خیلی دیر باشد. از طرف دیگر ، شما نباید آنها را با نظرسنجی بمباران کنید ، به موقع بودن رمز موفقیت است.

نظرسنجی از مشتری

2- زمان مناسب برای نظرسنجی از مشتریان درست قبل از ایجاد یک تغییر بزرگ است

ما همیشه به دنبال راه های ابتکاری برای رشد کسب و کار خود هستیم تا بتوانیم ایده ها را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم. با این حال ، مشتریان وفاداری که با کالای شما به همان شکلی راحت هستند، عموما از تغییرات استقبال نمی کنند.

ارسال نظرسنجی از مشتری قبل از یک تغییر بزرگ چندین فایده برایتان دارد. اول از همه، این کار به مشتری شما هشدار می دهد که یک تغییر در حال وقوع است و درک موضوع کمی به او احساس کنترل و قدرت می دهد.

 

 

در واقع، اگر از آنها در مورد نظر آنها درباره این تغییر سوال کنید، احساس مشارکت، درگیری و در نتیجه پذیرفتن تغییر بیشتر می شود.

مهم تر از همه اینکه با چنین نظرسنجی هایی در زمان درست ، تعامل شما با مشتری بالا رفته و فرصتی پیش می آید که در مورد یک تصمیم از همه جوانب فکر کنید و اصلا شاید بی خیال این تصمیم شدید.

 

نکته مفید:

وقتی نظرسنجی موثری از مشتری در باره تغییرات داشته باشید، می تواند به شما اطمینان خاطر بدهد که با انتظارات مشتری تطبیق دارد و در عمل هم تئوری موفقیت آمیزی خواهد بود.

 

3- پایان یک کارزار بازاریابی: زمان مناسب برای نظر سنجی از مشتری

پیگیری نتایج در بازاریابی ضروری است: انجام این کار اتلاف وقت و انرژی نیست.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار پیگیری رضایت مشتری است. نظرسنجی ها یکی از اصلی ترین راه هایی است که یک تیم بازاریابی می تواند موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین را تشخیص دهد و باید در پایان هر کمپین بازاریابی اجرا شود.

با ارسال ساده یک نظرسنجی، مشتری اجازه پیدا می کند که بازخورد مثبت یا منفی خود را اعلام کند. با این کار به تیم بازاریابی خود کمک بزرگی خواهید کرد. بدون نظرسنجی ، ممکن است شما در درک مخاطبان خود تلاش کنید ولی درک خوبی کارد و نحوه محتوا به دست نیاورید.

نظرسنجی از مشتری

4- هنگامي كه مشتريان شما را ترك مي كنند ، نظرسنجي از مشتری براي شناختن آنها ضروري است

بله منظورمان دقیقا همین است! نظرسنجی از مشتریانی که تصمیم گرفته اند دیگر از خدمات شما استفاده نکنند راهی عالی برای آگاهی از نقاط ضعف شرکت شما و جلوگیری از ایجاد مشکل در آینده است.

نظرسنجی از مشتری های ناراضی به شما این امکان را می دهد که بفهمید چه مشکلاتی سر راه مشتری بوده و چرا بی خیال خرید از شما شده است. با این راه می توانید جلوی از دست دادن مشتری را بگیرید.

 

نتیجه

جالا با اهمیت نظرسنجی از مشتری، مخصوصا در ساعت مشتری آشنا شدید.  نظرسنجی از مشتری به شما کمک می کند ابتکارات بازاریابی خود را هدایت کنید ، شما را از دست دادن مشتری نجات می دهد و همچنین به شما در مورد نوآوری ها و تغییرات کسب و کارتان راهنمایی می کند.

 

 

نظرات کاربران