نحوه نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس

نحوه نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس

 نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس در سایت یکی از کار های مهمی است که در سایت وردپرسی یا هر سایت دیگری باید آن را انجام داد. این گونه می توانید همیشه بهترین مطالب خود را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید. شما می توانید پر بازدید ترین مطالب خود را به صورت بهترین پست روز ، ماه و یا حتی سال تقسیم کنید تا کاربران بتوانند از آنها استفاده کنند.این کار در مواقعی که سایت تازه راه اندازی و تاسیس شده بسیار مفید است زیرا سایت در هنگام شروع از کمبود محتوا رنج می برد.

استراتژی نشان دادن محبوب ترین پست های شما یکی از بهترین روش های جذب مخاطب است. زیرا فرد پس از دیدن پست های محبوب احتمال این که از دیگر مطالب سایت بازدید کند و دوباره به سایت سر بزند بیشتر خواهد شد. حتی ممکن است فرد پس خواندن مقاله های شما آن ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. این کار برای شما بسیار مفید خواهد بود. ما امروز در این مقاله نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس در سایت را به شما آموزش خواهیم داد تا با آن بتوانید سایت را بهبود دهید.

فواید نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس

فواید نمایش پست های محبوب

یکی از سوالاتی که ایجاد می شود این است که اصلا نمایش محبوب ترین پست ها چه کمکی به شما می کند؟

در اول باید گفت که چرا بعضی از مطالب سایت نسبت به دیگر پست ها محبوب تر می شوند و بازدید بیشتری دریافت می کنند، توضیح آن کمی دشوار است. زیرا دلایل بسیار زیادی می تواند در آن دخیل باشد و تشخیص آن کمی سخت می شود. اگر پستی که در سایت های جدید بازدید بیشتری دریافت کرد و آن مطلب واقعا مفید و کاربردی بود، یعنی در آن از تیتر های زرد و دروغین برای جذب مخاطب استفاده نشده باشد، می تواند برای پیشرفت سایت های نوپا گزینه ای بسیار خوب باشد. همچنین می توان در آن پست کاربران را تشویق به اشتراک گذاری و نظر دادن در مورد آن کرد تا بتوان به این وسیله ترافیک ورودی سایت را افزایش داد.

نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس، طبق چیزی که گفته شد می تواند برای پیشرفت سایت بسیار مفید باشد. مثلا می توان آن را به یک رستوران تشبیه کرد. در یک رستوران حتی اگر همه غذا ها محبوب باشند، یک یا دو غذا هستند که نسبت به بقیه محبوب تر هستند و افراد همیشه بخاطر آن ها در رستوران شما حاضر می شوند. در سایت هایی که محتوا تولید می کنند نیز این مثال صدق می کند.

نحوه نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس

نحوه نمایش پر بازدید ترین مطالب سایت وردپرس

در این مقاله نحوه نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس را با استفاده از پلاگین Popular Posts آموزش خواهیم داد. این پلاگین محبوب بیش از سیصد هزار نصب فعال و قابلیت های کاربردی دارد. این پلاگین مبتنی بر ویجت است و برای نمایش بهترین پست های شما از آن استفاده می کند. با این پلاگین می توانید محبوب ترین پست ها را بر اساس روز، هفته و یا ماه تقسیم کنید. این پلاگین را می توان در ویجت های سایت استفاده کرد اما بنا بر دلایلی توصیه می شود از نوار کناری سایت برای نمایش محبوب ترین پست های خود استفاده کنید.

نصب پلاگین Popular Posts

برای نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس ابتدا باید پلاگین آن را نصب کنید. برای نصب پلاگین Popular Posts روی بخش پلاگین در وردپرس کلیک کنید و گزینه add new را انتخاب کنید.

در باکس جستجو که وجود دارد عبارت  Popular Posts را وارد و جستجو کنید. با این کار پلاگین های مفید دیگری که در این زمینه وجود دارند نیز نمایش داده می شوند اما پلاگین مورد نظر ما در اینجا Popular Posts است.

پلاگین Popular Posts را انتخاب کنید و سپس در آن روی دکمه Install Now کلیک کنید تا افزونه برای استفاده فعال شود.

حال در پنل مدیریت سمت چپ روی Appearance کلیک و گزینه Widgets را انتخاب کنید. با این کار ویجت های سایت به بالا می روند.

استفاده از پلاگین

استفاده از پلاگین

حال نوبت به استفاده از پلاگین برای نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس می رسد. در اولین مرحله باید ویجت پست های محبوب را پیدا کنید و آن را در قسمت ویجت مورد نظر در سایت قرار دهید. شما می توانید ویجت را در قسمتی از سایت قرار دهید اما پیشنهاد ما نوار کناری سایت است.

پس از این کار تقریبا به پایان کار نزدیک می شوید تا پست های محبوب سایت خود را نشان دهید. اما باید یک عنوان برای بهترین پست های خود نام گذاری کنید تا پلاگین در نمایش پست ها از آن استفاده کند. برای مثال این نام می تواند به سادگی “محبوب ترین پست ها” باشد یا کمی خلاقیت به آن اضافه کنید و بنویسید ” توصیه می کنیم” را انتخاب کنید.

اکنون می توانید انتخاب کنید که پلاگین نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس را با چه تعدادی انجام دهد. این مقدار از سوی پلاگین به صورت پیش فرض روی 10 پست قرار دارد. اما این مقدار برای بسیاری از سایت ها زیاد است و بسته به سایت و مقدار بازدیدی که دارید می توانید روی 3 تا 5 پست پلاگین را تنظیم کنید. سپس می توانید معیار اندازه گیری پلاگین برای تشخیص و نمایش بهترین پست ها را نیز مشخص کنید. برای مثال می تواند بر اساس تعداد نظرات یک پست، میزان بازدید یک پست به طور کل یا میزان بازدید آن نسبت به یک روز را مشخص کند. این مورد را باید خودتان تشخیص دهید که نسبت به سایت شما کدام فیلتر برای پیدا کردن بهترین پست ها بهتر است.

حال باید برای نمایش پر بازدید ترین مطالب وردپرس یک محدوده زمانی مشخص کنید. این یعنی این که بهترین پست های شما بر اساس چه معیار زمانی نمایش داده شوند. یعنی بهترین پست های روز، هفته یا ماه. در این قسمت نیز خود شما باید انتخاب کنید تا چه پست هایی بر چه اساس زمانی نمایش داده شوند. سعی کنید گزینه ای را انتخاب کنید که بهترین بازدهی را برای شما دارد. در آخر پس از مشخص کردن محدوده زمانی فراموش نکنید که روی گزینه ذخیره در پایین ویجت کلیک کنید.

نظرات کاربران