نکات تخصصی سئو

آموزش کاربردی نکات تخصصی سئو

سئو یا بهینه سازی برای موتور های جست و جو، یک سری از فعالیت ها و کار هایی است که شما باید برای بهبود سایت خود و گرفتن نتیجه بهتر در صفحه نتایج گوگل انجام دهید. بهبود رتبه سایت کمک می کند تا محتوایی که تولید می کنید به افراد بیشتری نشان داده شود و احتمال کلیک روی لینک سایت شما بیشتر شود. در این مقاله، ما قصد داریم نکات تخصصی سئو را نام ببریم و در مورد آن ها توضیح دهیم تا شما به کمک آن ها بتوانید سئو سایت خود را بهبود دهید.

آشنایی با نکات تخصصی سئو

  • توجه به SERP

نکات تخصصی سئو

یکی از کار هایی که برای بهبود سئوی سایت خود باید انجام دهید، این است که به اندازه کافی برای SERP وقت بگذارید. شما می توانید با درک SERP کاری کنید که محتوا و لینک سایت شما رتبه بهتری در صفحه نتایج داشته باشد.

برای این کار لازم است که شما یک کلمه کلیدی را مشخص و آن را بررسی کنید. سعی کنید مشکلاتی که کاربران بیشتر با آن رو به رو می شوند را پیدا کنید و برای آن محتوا تولید کنید.

  • بررسی SERP

یکی دیگر از نکات تخصصی سئو، بررسی SERP است. برای این کار کافی است که یک جست و جوی سریع برای کلمه کلیدی A و یک جست و جوی جداگانه برای کلمه کلیدی B که برای آن محتوا نوشته اید را انجام دهید. کلمات کلیدی باید شبیه به هم باشند.

اگر با SERP متفاوتی رو به رو شدید، برای مثال اولین نتیجه برای کلمه کلیدی A نهمین نتیجه برای کلمه کلیدی B است، باید بدانید که گوگل این جست و جو ها را متفاوت از هم می داند؛ به همین دلیل بهتر است که برای بهبود آن اقدام کنید.

  • قسمت های برجسته SERP

برای آشنایی با نکات تخصصی سئو خوب است که در مورد قسمت برجسته SERP بیشتر بدانید. احتمالاً هنگامی که سؤالی را در گوگل جست و جو می کنید کادری را دیده اید که خود گوگل به صورت کوتاه و مختصر به آن سؤال پاسخ داده است. به همین دلیل فرد با دیدن جواب در بالای صفحه دیگر نیازی ندارد که وارد سایت خاصی شود تا جواب خود را بگیرد.

به همین دلیل است که این قطعه های برجسته می توانند روی ترافیک ورودی سایت تأثیر منفی بگذارند. در نکات تخصصی سئو باید گفت که شما برای پیشی گرفتن از این ویژگی باید محتوایی را تولید کنید که با کلمه کلیدی ارتباط داشته باشد و بتواند به سؤال کاربر خیلی ساده و کوتاه جواب دهد؛ زیرا الگوریتم های گوگل می توانند تشخیص دهند که محتوای مورد نظر شما به کلمه کلیدی ربط دارد یا خیر.

  • سئوی داخلی

سئوی داخلی

یکی از قسمت های بسیار مهمی که برای بهبود سئو باید به آن توجه کنید سئوی داخلی سایت است. بهبود سئوی داخلی سایت به شما کمک می کند تا نتایج بهتری در صفحه نتایج جست و جو داشته باشید. برای آشنایی با نکات تخصصی سئو خوب است بدانید که برخی از قسمت های مهم در سئوی داخلی شامل موارد زیر می شوند:

  • تولید محتوای با کیفیت
  • عنوان صفحات
  • توضیحات متا
  • متن جایگزین تصویر
  • آدرس صفحات
  • لینک سازی داخلی
  • بهینگی و زمان مورد نیاز برای بارگذاری سایت

برای اینکه بتوانید سئوی داخلی بهتری داشته باشید باید تمامی موارد بالا را رعایت کنید. برای مثال یک محتوای باکیفیت محتوایی است که به اندازه کافی کلمه کلیدی در آن به کار گرفته شده باشد. همچنین باید بتواند که به خوبی به سؤال های کاربر پاسخ دهد و چیزی را از قلم نیندازد.

  • توجه به کلمات کلیدی طولانی و کوتاه

کلمات کلیدی می توانند به دو دسته کلمات کلیدی کوتاه و طولانی تقسیم شوند. برای آشنایی با نکات تخصصی سئو بهتر است که از هر دو مورد در سایت خود استفاده کنید. به دست آوردن رتبه برتر برای کلمه کلیدی های کوتاه به دلیل محبوبیت، جست و جوی بیشتر و تعداد زیاد رقبا کار سختی است؛ اما نباید در استفاده از کلمه کلیدی های کوتاه هراس داشته باشید. شما می توانید برای کلمه کلیدی کوتاه محتوا تولید کنید و سعی کنید که رتبه خود را به مرور ارتقا دهید.

همچنین در کنار کلمه کلیدی های کوتاه خوب است که از کلمه کلیدی های طولانی نیز استفاده کنید. برای آشنایی با نکات تخصصی سئو باید بگوییم که استفاده خلاقانه و درست از کلمه کلیدی های طولانی می تواند به اندازه قابل توجهی ترافیک ورودی سایت شما را افزایش دهد.

توجه به کلمات کلیدی طولانی و کوتاه
  • هرس محتوا

اگر محتوا های زیادی تولید کرده باشید، احتمالاً محتوا هایی دارید که بازدید نمی خورند و کارایی آن ها پایین است. محتوا هایی که در حد انتظار شما عمل نکرده اند، بی کیفیت و قدیمی هستند و می توانند تأثیر منفی روی کل سایت بگذارند؛ به همین دلیل برای بهبود سئوی سایت خود بهتر است که گاهی اوقات کمی زمان برای برای حذف و هرس مقالات قدیمی خود بگذارید. یکی از نکات تخصصی سئو حذف کردن مقالات قدیمی و بی کیفیت است. حذف مقالات بی کیفیت می تواند باعث بهبود کلی سایت شما شود و رتبه سایت شما را بهبود دهد.

  • توسعه اتوریتی صفحه

اعتبار صفحه یا همان اتوریتی یکی از عواملی است که گوگل برای رتبه بندی سایت شما از آن استفاده می کند. برای مثال اگر شما یک وبلاگر باتجربه و متخصص در زمینه کاری خود هستید، قطعاً رتبه بهتری نسبت به سایت های دیگر کسب خواهید کرد؛ اما برای اینکه بتوانید اعتبار خود را افزایش دهید باید کار های مختلفی را انجام دهید. برای مثال وبلاگ نویسی منظم، ارسال پست در رسانه های اجتماعی، داشتن پست مهمان در سایت های دیگر و به طور کلی فعال بودن یکی از راه هایی است که می توانید به واسطه آن شهرت و اعتبار خود را افزایش دهید.

جمع بندی

سئو یکی از مهم ترین قسمت های سایت است. اگر کسب و کار آنلاینی دارید و می خواهید درآمد بیشتری داشته باشید و یا اینکه دارنده یک وبلاگ هستید و می خواهید بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید، باید سئوی سایت خود را بهبود دهید. برای بهبود سئو سایت نیز راه های بی شماری وجود دارد که استفاده از آن ها می تواند به کسب رتبه بهتر سایت شما در صفحه نتایج کمک کند. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با این زمینه برخی از نکات تخصصی سئو را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

نظرات کاربران