نیاز مشتری

با چند سوال، نیاز مشتری را بسنجید.  

موفقیت کسب و کار شما به این بستگی دارد که چقدر در برآورده کردن نیاز مشتری مهارت دارید و چطور نیازها و خواسته های مشتری را می شناسید و در جهت رشد قدم بر می دارید.

مشتریان شما انتظاری از شما دارند؟ آنها به چه محصولی نیاز دارند؟ نظرسنجی به شما امکان می دهد نیاز مشتری را واضح تر ببینید.

بیش از 15 سوال  را با شما مطرح می کنیم تا به این واسطه بتوانید نیازها و انتظارات مشتری را بشناسید و برآورده کنید.

نیاز مشتری

نیاز مشتری و انتظاراتش را هدفدار کنید: درباره چه چیزی صحبت می کنیم؟

بسیاری از کسب و کار ها با مشتریان خود آشنا نیستند. چرا؟ صرفاً به این دلیل که مشتری خودش نیاز و خواسته خود را مستقیم مطرح نمی کند. عموما مشتری هایی که خودشان در مورد خواسته هایشان صحبتت کنند خیلی کم پیدا می شوند.

اگر می خواهید در مورد مشتریان خود بیشتر بدانید و آنها را بهتر بشناسید، باید از آنها سوال بپرسید. نظرسنجی ها به شما این امکان را می دهد که با جزئیات بیشتری مشتری های خود را بشناسید ، همینطور بیشتر از هر چیز درباره نیاز مشتری و انتظارات آنها بیشتر بدانید. دانستن نیاز و انتظارات مشتریان به شما کمک می کند تا پیشنهاد خود را در مسیر صحیح تکامل بخشیده و فعالیت های بازاریابی خود را بیشتر شخصی سازی کنید.

 

قبل از اینکه یک سری سوال برای کمک به نظرسنجی در اختیارتان بگذاریم، اجازه دهید برخی از عناصر تعریف را به یاد آوریم. عنصر اولی که باید بدانیم این است که نیاز مشتری چیست؟ تفاوت بین نیاز و انتظار چیست؟ نیاز یک خواسته است برای برآوردن. همانطور که فلسفه به ما می آموزد ، نیاز آشکار کننده یک کمبود و یک نقص است. محصولات یا خدماتی که به بازار عرضه می کنید برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان شما طراحی شده اند.

انتظار برخلاف نیاز ، علامت کمبود نیست. این چیزی است که فرد آرزو می کند، بدون اینکه لزوماً “نیاز” داشته باشد ، آرزو می کند. انتظار در مورد یک محصول نیست بلکه در مورد همه چیزهای مربوط به عمل خرید و به ویژه کیفیت روابط شما با مشتریان است.

به طور کلی، انتظارات به همه تعاملات بین کسب و کار و مشتریان شما مربوط می شود. این انتظارها شامل ، به عنوان مثال ، سادگی مسیر خرید در سایت شما ، کیفیت خدمات به مشتری، مشتری مداری و غیره است.

نیاز و انتظار دو طرف “تقاضا” هستند. اگر می خواهید رضایت مشتریان خود را بهبود ببخشید ، باید این دو جنبه مکمل و تفکیک ناپذیر را در نظر بگیرید. سوالاتی که در مورد محصولات خود (و بنابراین بر اساس نیازهای مشتریان شما) می پرسید اگر با سوالات مربوط به انتظارات همراه نباشد ، نتیجه دلخواهی در بر ندارد و کافی نیست.

 

حالا که کمی این مفاهیم را مرور کردیم، به بخش چگونگی سوال پرسیدن برسیم. چگونه نیازها و انتظارات مشتریان خود را جامه عمل می پوشانید؟

 

نیاز مشتری

 

سوالاتی که باید برای تأیید نیاز مشتری و انتظارات مشتری بپرسید

چندین مرحله پیرامون خود عمل خرید است که از زمان تولد نیاز به خرید مجدد انجام می شود. برای درک نیازها و انتظارات مشتریان خود ، ما شما را تشویق می کنیم که در مورد مراحل مختلف سفرشان از آنها س questionsال کنید: قبل ، در حین و بعد از اقدام خرید.

 

انتظارات مشتری را قبل از خرید کامل بشناسید

در سایت ما به دنبال چه هستید؟

به چه نوع محصولاتی علاقه دارید؟

علایق شما چیست؟

به کدام مناسبت می خواهید این نوع محصولات را بخرید؟ ( سالگرد ، مهمانی خداحافظی ، عروسی و غیره)

چه چیزی توجه و علاقه شما را به پیشنهاد ما جلب کرد؟

چه چیزی باعث شد شما از وب سایت ما بازدید کنید؟

آیا محصولی را که به دنبال آن بودید به راحتی پیدا کردید؟

آیا برای انجام تحقیقات خود از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده اید؟ اگر بله ، نظر شما چیست؟ یا از طریق لینک اینستاگرام وارد شدید؟

نظرتان در مورد کاتالوگ ما چیست؟

 

البته ، این سوالات باید متناسب با کسب و کار و محل عرضه محصول شما باشد. پاسخ های به دست آمده به شما در مسیر رشد کمک می کند و با هر سوال می توانید داده های خوبی دست و پا کنید، نیاز مشتری را بسنجید و برای رشد اقدام کنید.

می توانید از سایت ها و اپلیکیشن های نظرسنجی هم برای جمع آوری و تحلیل داده ها استفاده کنید تا به مرحله خرید مشتری برسید.

 

نیاز مشتری

 

انتظارات مشتری را پس از خرید و قبل از تحویل بررسی کنید

چی شد که تصمیم گرفتید پیشنهاد / محصول ما را انتخاب کنید؟ (عوامل تعیین کننده تصمیم خرید)

نظر شما در مورد مراحل سفارش چیست؟ (ارزیابی تجربه خرید)

آیا هنگام سفارش خود با مشکلی روبرو شدید؟ اگر بله ، چه مشکلاتی بود؟

روش پرداخت ترجیحی شما چیست؟

 

انتظارات مشتری را پس از خرید یا برای چرخه جدید بررسی کنید

آیا از خرید خود راضی هستید؟

آیا محصولی که خریداری کرده اید انتظارات شما را برآورده می کند؟

آیا خرید خود را تمدید می کنید؟

چقدر تمایل دارید محصولات ما را به اطرافیان توصیه کنید؟ (بازاریابی دهان به دهان)

آیا قصد خرید محصولات جدید در آینده را دارید؟

چه زمانی محصولات جدیدی از ما خریداری می کنید؟

نظرات کاربران