هوش مصنوعی در تولید محتوا

6 مورد از فواید هوش مصنوعی در تولید محتوا

همانطور که می دانید معمولا انسان ها کار تولید محتوا و به خصوص نوشتن آن را انجام می دهند. این کار به وسیله آن ها بهتر صورت می گیرد و کیفیت بهتری هم دارد. اما نویسندگان مجبور نیستند که تمام بار سختی این کار را به تنهایی به دوش بکشند و در این راه می توانند از کمک هوش مصنوعی هم بهره مند شوند. هوش مصنوعی در تولید محتوا تحول عظیمی به پا کرده است. ما در این مقاله به بررسی مواردی می پردازیم که در آن ها تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی باعث ایجاد تغییرات شگرفی در بازاریابی گام به گام شده است.

  • تغییر سطح شخصی سازی

امروزه برای تعامل هر چه بهتر با مشتری از شخصی سازی استفاده می شود. حال این سوال مطرح می شود که بازاریابان برای شخصی سازی چه کار هایی باید انجام دهند؟ پاسخ آن است که برای این کار باید خواسته ها و انتظارات مشتریان را به خوبی بدانند. در این زمان هوش مصنوعی در تولید محتوا وارد می شود و در انجام این کار کمک شایانی می کند. هوش مصنوعی اطلاعات مشتری را در ابتدا جمع و سپس تجزیه و تحلیل می کند تا بتواند از این طریق پروفایل های خاص هر مشتری را ایجاد کند.

امروزه بر خلاف گذشته دیگر از کمپین های بازاریابی ایمیلی عمومی استفاده نمی شود. بازاریابان با استفاده از ابزار هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند بازاریابی شخصی سازی شده ایمیلی را تولید می کنند.

  • ایجاد یک زبان طبیعی

هوش مصنوعی در تولید محتوا

شاید برایتان این نکته جالب باشد که یک حقیقت ثابت شده این است که ماشین ها توانایی یادگیری دارند. به این ماشین ها اطلاعاتی داده می شود، آن ها با توجه به آنچه که از این داده ها یاد می گیرند یک فرآیند نرم افزاری خودکار با عنوان ((تولید زبان طبیعی (NLG) )) را شکل می دهند.

 بسیار تعجب بر انگیز است که خانه های رسانه ای در جهان که بسیار هم مشهور و محبوب هستند برای تولید محتوا از NLG هم بهره می برند. خانه هایی مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، رویترز و … .

  • خودکار کردن نیاز های محتوا های کوچک

اغلب تصور می شود انسان ها در نوشتن از هر نظر بر هوش مصنوعی برتری دارند. اما انسان ها هرچقدر هم سریع باشند فقط می توانند با سرعت یکنواختی بنویسند. ابزار های هوش مصنوعی در تولید محتوا مانند QuillBot، Amazon Polly،  Google’s Text-to-Speech و … می توانند بدون اینکه از انسان ها به طرز قابل توجهی راهنمایی بگیرند، محتوای شخصی سازی شده تولید کنند. استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا عبارت اند از: تولید محتوای داده های خاص برای پست های شبکه های اجتماعی، گزارش های کوتاه و به روز رسانی های اخبار و اعلان ها.

  • بهتر کردن عملکرد رسانه های اجتماعی

بهتر کردن عملکرد رسانه های اجتماعی

استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا می تواند عملکرد رسانه های اجتماعی را بهتر کند و برای اینکه بفهمیم این امر چگونه اتفاق می افتد ابتدا باید از خود بپرسیم که هدف اصلی محتوای رسانه های اجتماعی چیست؟ هدف آن معرفی یک برند و جذب ترافیک بیشتر برای صفحه مورد نظر است. بازاریابان برای موفق شدن باید جمعیت شناسی خوبی داشته باشند. ابزار های هوش مصنوعی می توانند علاوه بر جمعیت شناسی ساده به تجزیه و تحلیل رفتار ها و احساسات مشتری هم بپردازند.

  • تولید کلمات کلیدی و موضوعات جدید

هوش مصنوعی برای پردازش داده ها ظرفیت های جدید و متفاوتی دارد و بینش هایی ترسیم می کند که با آنچه که انسان انجام می دهد متفاوت است. هوش مصنوعی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها بینش های تازه و ارزشمندی ارائه می دهد. همین بینش های تازه اطلاعات جالب و جدیدی درمورد علایق مخاطبان مورد نظر به شما می دهند در این صورت شما می توانید موضوع های جدیدی متناسب با سلیقه مخاطبانتان ارائه کنید.

ابزار های پیشرفته هوش مصنوعی می توانند سئوی سایت را هم بهبود ببخشند. آن ها این کار را از طریق اندازه گیری حجم جستجوی کلمات کلیدی و رقابت ارگانیک انجام می دهند و به بازاریابان در انتخاب کلمات کلیدی متناسب با اهداف سئو کمک می کنند. در این صورت به نویسندگان هم کمک می کنند تا محتوایی که تولید می کنند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

تولید کلمات کلیدی و موضوعات جدید
  • ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان

همانطور که مطلع هستید در نمایندگی های خدمات مشتری ربات های چت کمک های زیادی می کنند؛ اما به دلیل ربات بودن ممکن است که سوال های مشتری ها را آنگونه که باید درک نکنند. به همین دلیل هم هوش مصنوعی را در این ربات ها می گنجانند تا سوال ها و خواسته های مشتریان را بهتر متوجه شوند و به طبع بهتر هم پاسخ دهند. این امر یکی از خدمات مهمی است که هوش مصنوعی در تولید محتوا ارائه می دهد.

جمع بندی

همانطور که تا کنون متوجه شدید لازم نیست که برای هر کار کوچک و بزرگ بازاریابی محصولات و صنعت خود از نیروی انسانی بهره بگیرید. امروزه هوش مصنوعی در تولید محتوا کمک های زیادی می کند و اخیرا در این زمینه تحولات زیادی رخ داده است. ما در این مقاله درباره 6 مورد از آن ها و توضیحات هر یک مطالبی گرد آوری کردیم.

 

نظرات کاربران