هک رشد چیست

هک رشد چیست ؟ | هکر رشد چیست؟

هک رشد یکی از بزرگترین فعالیت های تاثیرگذار برای فروش محصول است. مشاوران، بازاریابان و کارآفرینان رشد را هک می کنند تا کسب و کار خود را ارتقا دهند و برخی حتی آن را آینده بازاریابی می نامند. در این مقاله تعریف روشنی را ارائه می دهیم که هک رشد چیست و چگونه کار می کند.

 

هک رشد چیست ؟

برای پاسخ به سوال هک رشد چیست می توان گفت هک رشد استراتژی های متمرکز برای رشد بازاریابی و فروش محصول است. هک رشد معمولا در شروع و در مرحله راه اندازی اولیه کسب و کارها که نیاز به رشد عظیم در کوتاه مدت و بودجه های کم دارند، استفاده می شود. هدف از رشد استراتژی های هک کردن به طور کلی به دست آوردن تعداد بالاتری از کاربران و مشتریان است.

هک رشد چیست ؟

هکر رشد چیست ؟

هکر رشد کسی است که از استراتژی های خلاق و کم هزینه برای کمک به کسب و کارها و به دست آوردن و حفظ مشتریان استفاده می کند. گاهی اوقات هکر رشدها نیز مانند بازاریابان عمل می کنند، اما کار هکر رشدها به سادگی کار بازاریابان نیست. هر فردی که در مسیر انجام فعالیت های یک شرکت حضور دارد، از جمله مدیران و مهندسان محصول می تواند یک هکر رشد باشد.

یک هکر رشد، فرصت های رشد جدیدی را به طور سیستماتیک در هر بخشی از جذب و خرید محصول توسط مشتری بررسی می کند. در این مسیر داشتن دانش از داده ها ضروری است، زیرا تنها راه یافتن مشکلات است. سپس خلاقیت می آید تا راه حل هایی برای رفع مشکلات مطرح کند و در نهایت هکر رشد نیاز به مهارت های فنی دارد تا این راه حل ها را عملی کند.

مهارت های یک هکر رشد

به عنوان یک هکر رشد شما باید قادر به انجام فعالیت ها با سرعت بالا باشید. به همین دلیل مهم است که یک هکر رشد توانایی برنامه ریزی، مدیریت داده ها و طراحی را در زمان مناسب داشته باشد. هکر رشدها مجبور نیستد در هر زمینه ای متخصص باشند، اما در هر صورت، باید مبنای کار خود را درک کنند و بتوانند بهترین عملکرد را در مناسبترین زمان داشته باشند.

هکر رشد چیست ؟

چگونه هک، رشد می کند؟

بسیاری از شرکت ها در مرحله راه اندازی از یک دستور العمل مشخص برای رشد استفاده می کنند. در هر صورت هدف هک رشد این است که ترافیک و بازدیدکنندگان را برای محصولات یا خدمات خود دریافت کنید، بازدیدکنندگان را به کاربران منتقل کنید و این کاربران را به عنوان مشتریان دائمی خود نگه دارید.

اول از همه محصول خود را تست کنید تا مطمئن شوید که محصول شما برای ارائه به مشتری مناسب است. این کار به شما کمک می کند تا اطلاعات را جمع آوری کرده و تاکتیک های بازاریابی هک رشد را بر اساس آن هدف انجام دهید.

به روز رسانی محصول در فواصل منظم و دریافت بازخورد مشتری از دیگر فعالیت های موثر در مسیر انجام هک رشد است. تست A / B و دیگر تکنیک های بهینه سازی تبدیل، برای هک رشد بسیار موثر هستند.

استراتژی های هک رشد

اکثر استراتژی های هک رشد به 3 بخش اصلی تقسیم می شوند:

  1. بازاریابی محتوا
  2. بازاریابی محصول
  3. تبلیغات

بسته به تاکتیک مورد استفاده، بازاریابی محتوا می تواند یک راه کم هزینه برای دریافت نظرات مثبت در مورد محصول شما باشد. فعالیت های بازاریابی محتوای معمولی عبارتند از:

  • راه اندازی یک وبلاگ و تولید محتوای ارزشمند
  • وبلاگ نویسی مهمان
  • ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی
  • نوشتن کتاب های الکترونیکی و انواع مقالات
  • پادکست
  • اجرای وبینارها
  • برگزاری مسابقات و دادن هدایا به کاربران
  • پیوستن به انجمن های مربوطه، گروه ها و subreddits
  • بازاریابی نفوذگر
  • استفاده از بازاریابی ایمیل برای ایجاد ارتباط قوی و موثرتر با کاربران
  • بهبود قابل مشاهده محتوا با سئو

چگونه با هک رشد شروع کنیم؟

قبل از شروع سوالات زیر را از خود بپرسید:

. آیا من محصول و بازار مناسب دارم؟ اگر پاسخ منفی بود، ابتدا بر بهبود محصول خود تمرکز کرده تا مخاطبان را به استفاده از محصولات یا خدمات خود مشتاق کنید. هک رشد نمی تواند مشکل کیفیت بد یک محصول را رفع کند.

. آیا به اندازه کافی روند فعالیت خود را تجزیه و تحلیل می کنم؟ آیا به طور منظم با مشتریان صحبت می کنم؟ بدون داشتن اطلاعات و مشاهده بازخورد مشتریان، شما نمی توانید رشد را هک کنید زیرا باید بدانید که چه چیزی باعث کاهش رشد شما می شود و در صدد بهبود آن باشید.

. آیا مهارت و دانش کافی را برای راه اندازی برخی از استراتژی های رشد ساده دارید؟ کسب و کار شما از تجزیه و تحلیل داده ها یا پیش رفتن با استراتژی ها رشد نمی کند، زیرا هیچ کس نمی داند چه استراتژی کار می کند و کدام یک کار نخواهد کرد.

خوب، حالا بیایید ببینیم چگونه می توان با هک رشد شروع کرد. انجام فعالیت های زیر برای شروع هک رشد ضروری است.

  1. کشف مواردی که باعث متوقف شدن رشد شما می شوند.
  2. آزمایشات رشد خود را با روندG.R.O.W.S. تنظیم کنید.
  3. تجزیه و تحلیل و پیاده سازی تصمیمات.
  4. روند g.r.o.w.s را تکرار کنید.

2 نمونه از فعالیت های هک رشد

برخی از نمونه های شناخته شده از فعالیت های موفقیت آمیز هک رشد عبارتند از:

  1. Dropbox که به کاربران موجود برای دعوت از افراد جدید، پاداش می دهد.
  2. Hotmail که مردم را تشویق می کند تا حساب جدید ایجاد کنند.

استراتژی های هک رشد

4 تفاوت بازاریابی و هک رشد

  1. یک هکر رشد بر روی فرصت های رشد بعدی تمرکز می کند، در حالی که بازاریابان اغلب با انجام فعالیت های بازاریابی به گسترش نام تجاری مشغول هستند.
  2. هکر رشدها آزمایش های کوچک انجام می دهند. آزمایش هایی که بر اساس دستورالعمل ها بهترین نتیجه را در بر دارند اما یک بازاریاب اغلب بر روی پروژه های بزرگ و بلند مدت کار می کند.
  3. هکر رشد نسبت به بازاریاب دارای مهارت های فنی بیشتری مانند برنامه نویسی، ابزار و اتوماسیون است.
  4. هکر رشد در تولید و ارائه محصول دخیل است و برای حفظ مشتریان بالقوه تلاش می کند.

 

کلام آخر

اصطلاح ” هک رشد ” توسط شان الیس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Growthhackers در سال 2010 به دلیل کمبود بودجه و منابع محدود ساخته شد و به محبوبیت رسید. در این مقاله سعی کردیم به موضوع هک رشد چیست بپردازیم هک رشد استراتژی جدیدی با تمرکز بر رشد کسب و کارها بر اساس فرآیند مبتنی بر داده ها است. امیدواریم با خواندن این مقاله به پاسخ هک رشد چیست رسیده باشید.

 

نظرات کاربران