ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ : مزایا، چالش‌ها و بهترین روش برای یک کمپین موفق

استفاده از محتوای ویدیویی در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده است و کسب و کارهای زیادی به دنبال بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ هستند. از ویدیو مارکتینگ می توان برای همه موارد از ایجاد ارتباط با مشتری، تبلیغ برند، خدمات یا محصولات استفاده کرد. علاوه بر این، ویدیو مارکتینگ می‌تواند به عنوان رسانه‌ای برای ارائه راهکار، ترویج توصیفات مشتری، رویداد و ارائه محتوای سرگرم کننده باشد.

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ چگونه کار می کند

در ظاهر ویدیو مارکتینگ بسیار ساده به نظر می‌رسد: ویدیوها برند شما را رشد می‌دهند، فروش را افزایش می‌دهند ، آگاهی از محصولات یا خدمات شما را افزایش می‌دهند یا مشتریان خود را درگیر می‌کنند. در عمل اما کمی پیچیده‌تر است. مانند بسیاری از تلاش های بازاریابی شما، ویدیو مارکتینگ نیز مبتنی بر داده است، بنابراین شما می‌خواهید معیارهای مختلف را کنترل کرده و میزان مشارکت مشتری را پیگیری کنید.

برای توسعه استراتژی ویدیو مارکتینگ خود، چه چیزهایی لازم دارید:

  • تخصیص منابع. لازم است بودجه ای را برای ویدئو اختصاص دهید: حداقل تجهیزات مناسب ، نرم افزار ویرایش خوب و یک متخصص راهنمای ویدیو مارکتینگ (یا تیم) و همچنین زمان ایجاد آن.
  • داشتن موضوع و خط روایت ویدیو. کلیت و محتوای ویدیو را در نظر داشته باشید: چه ماجرا و روایتی را می‌خواهید بگویید؟ چگونه می گویید؟
  • بالا بردن اینگیجمنت. فقط تعریف روایت شما مهم نیست. شما باید مخاطبان خود را با محتوای خود درگیر کنید. چطور ویدیوهای جذابی داشته باشید؟ چه چیزی باعث می‌شود مخاطبان شما اینگیجمت داشته باشند؟
  • مختصر و مفید بودن. مدت زمان مشخصی برای ویدیوها وجود ندارد (اگرچه توصیه هایی وجود دارد)، اما قانون کلی این است که کوتاه ترها بهتر هستند. با ویرایش خود بی رحم باشید. برش ، برش ، برش هر چیز اضافی. دامنه توجه کوتاه است ، بنابراین از آنچه به دست می آورید بهترین استفاده را ببرید.
  • انتشار. ویدیوهای خود را به طور گسترده منتشر کنید. این ویدیوها را در یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و هر جای دیگری که فکر می کنید محیط مناسبی برای کسب و کار شماست بارگذاری کنید و بعد تبلیغ کنید.
  • تجزیه و تحلیل. معیارها و آمارها را پیگیری کنید تا مشخص کنید کدام ویدیوها بهترین عملکرد را دارند و چرا.

 

مزایای ویدیو مارکتینگ

فواید ویدیو مارکتینگ بسیار است. بیایید با موارد قابل سنجش شروع کنیم: آمار ، اعداد و داده ها

توجه داشته باشید: ویدیو به شما کمک می کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

امروزه بسیاری از تلاش های بازاریابی یک شرکت برای کمک به اعتماد سازی طراحی شده است.

ویدئو یک معدن طلای سئواست ، به ایجاد بک لینک در سایت شما ، افزایش لایک و اشتراک گذاری (که می تواند بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد) و ایجاد ترافیک به سایت شما کمک می کند. و فراموش نکنیم که YouTube متعلق به Google است ، بنابراین حتما فیلم های خود را به یوتیوب ارسال کرده و کلمات کلیدی / عبارات کلیدی، برچسب، هشتگ را در نظر بگیرید!

در سال اخیر، محتوای ویدیویی حدود 74٪ از کل بازدید آنلاین را تشکیل می دهد. مشتریان شما عاشق فیلم و ویدیو هستند. مشتریان احتمالی نیز عاشق فیلم هستند ، این بدان معنی است که بازاریابی ویدیویی خوب می تواند بازدیدکنندگان جدیدی را به خود جلب کند.

چهار برابر بیشتر مشتریان ترجیح می دهند یک ویدیوی محصول را تماشا کنند، تا مطالعه توضیحات محصول.

این موضوع را هم در نظر بگیرید: پس از تماشای یک فیلم، مشتریان 64-85٪ بیشتر احتمال خرید را دارند.

ویدیو مارکتینگ

چالش‌های ویدیو مارکتینگ

روزگاری، هزینه یک چالش جدی برای ویدیو مارکتینگ بود: هزینه تجهیزات، نرم افزار ویرایش و از دید کاربر نهایی، هزینه اینترنت برای بارگذاری فیلم آنلاین.

امروزه این چالش‌ها زیاد مطرح نیستند. بله، شما هنوز هم به صرف هزینه و بودجه نیاز دارید – تجهیزات خوب ، نرم افزار ویرایش و یک بستر تحویل مقرون به صرفه تر از گذشته است، اما رایگان نیستند – و شما به یک تیم بازاریابی با تجربه در فیلم نیاز دارید ، اما همه اینها موانع قابل عبور است .

در حقیقت، بزرگترین چالش‌های ویدیو مارکتینگ داشتن استراتژی است: چگونه می توان یک استراتژی ویدیو مارکتینگ محکم و موثر ایجاد کرد، چگونه می توان محتوایی را که افراد می خواهند ببینند ایجاد کنید و چگونه فیلم های جذابی را که به اشتراک گذاشته می شود، تبلیغ کنید. علاوه بر این ، بازاریابان محتوای ویدیویی باید درک درستی از معیارها و چگونگی موفقیت ویدئو و زمینه های بهبود داشته باشند.

 

بهترین روش ها برای ویدیو مارکتینگ

اگر می خواهید ویدیو مارکتینگ شما نتیجه بگیرد، پس باید دوباره برنامه ریزی ، آزمایش ، تجزیه و تحلیل و آزمایش کنید. بله ، هدف فیلم های شما روایت داستانی و درگیر کردن مشتریان است اما از منظر دیجیتال مارکتینگ، فیلم های شما باید با قیف فروش شما هم تراز شوند. هدف هر ویدئو چیست؟ مخاطب کیست؟ چگونه ویدیو اهداف بازاریابی شما را تقویت می کند؟

خط پایین، استراتژی کلی و داده ها باید استراتژی بازاریابی ویدیویی شما را هدایت کنند. ابتدا یک استراتژی محکم برای تولید ویدیو (ها) برای هر سطح از قیف فروش خود برنامه ریزی کنید. مطالب و اهداف هر ویدئو را مشخص کنید. تعیین کنید چه معیارهایی بهترین موفقیت ویدئو را تعیین می کنند. سپس ، تست کنید. تجزیه و تحلیل. در صورت لزوم فیلم های خود را (و مکان آپلود آنها را) تغییر دهید. برای تأثیرگذاری بیشتر آنها تلاش کنید.

 

 

نظرات کاربران