پروپوزال سئو سایت

نحوه صحیح ارائه پروپوزال سئو سایت

در صورتی که شما یک سئو کار باشید، احتمالاً در ارتباط با مشتریان خود متوجه شده اید که همیشه متقاعد کردن افراد برای لزوم ارتقاء سئو، کار راحتی نیست. ولی با ارائه یک پروپوزال مناسب معمولاً این کار راحت ‌تر انجام می شود. اما یک پروپوزال سئو سایت چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتواند مشتریان سخت گیر را قانع کند؟

اگر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و ده قدم گفته شده را دقیق اجرا کنید، تضمین می کنیم به یک مشاور حرفه ای سئو تبدیل خواهید شد.

قدم اول: از مشتری احتمالی خود سؤال بپرسید.

جالب اینجاست که اولین مرحله در پروپوزال نویسی ربطی به نوشتن ندارد. در عوض، شما باید تنها چند سؤال مهم از مشتری احتمالی خود بپرسید. مهم‌ ترین هدف این مرحله کشف نیاز های مشتری است.

در ادامه، تعدادی از سؤالات مهم و جواب های احتمالی ای که از مشتریان خواهید شنید را با یکدیگر بررسی می کنیم.

  • چرا می خواهید سئو سایت خود را ارتقاء دهید؟
  • رقبای برتر شما چه کسانی هستند؟
  • کلمه کلیدی مورد نظر شما چیست؟
  • آیا تاکنون، اقدامی برای ارتقاء سئو سایت خود کرده اید؟
  • چه انتظاری از مشتریان خود دارید؟

بهترین راه برای نوشتن پروپوزال سئو سایت، برای مشتری احتمالی این است که پیشنهادات خود را با نیاز های او مطابقت دهید.

پروپوزال سئو سایت

قدم دوم: هر بار یک پیشنهاد جدید ننویسید.

همه ما می دانیم که نوشتن یک پروپوزال سئو سایت در حد عالی به زمان زیادی احتیاج دارد، پس اگر بخواهید برای هر مشتری به صورت جداگانه و منحصر به ‌فرد پروپوزال بنویسید، به احتمال زیاد با کمبود وقت مواجه می شوید و در این کار موفق نخواهید شد.

در عوض باید برای نوشتن پیشنهادات خود بر روی یک قالب خاص تمرکز کنید. به این ترتیب برای هر مشتری جدید، کافی است به سرعت نوشته خود را ویرایش کنید.

قدم سوم : یک خلاصه کار قانع کننده و عالی بنویسید.

حالا که متوجه شدید نیازی نیست همه چیز در پروپوزال سئو سایت شما سفارشی نوشته شود، وقت آن رسیده یک خلاصه کامل و جامع برای پیشنهاد خود بنویسید.

در این قسمت از پروپوزال، مهم ترین کار هایی که قرار است برای ارتقاء سئو سایت مشتری انجام دهید را به صورت مختصر و مفید توضیح می دهید. ممکن است مشتریان شما فرصت مطالعه کل طرح پیشنهادی را نداشته باشند؛ بنابراین یک خلاصه اجرایی کامل، چشم انداز خوبی از آینده به آن ها می دهد و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

تیتر های مهم در خلاصه اجرایی

  • مشکل، نیاز، هدف
  • نتیجه مورد انتظار
  • مروری بر نحوه انجام کار
  • نحوه خرید و بستن قرارداد

قدم چهارم: خدمات ارائه شده خود را لیست کنید.

در این بخش، جزئیات فنی کار را بازگو کنید و به مشتری احتمالی ثابت کنید که مشکل آن ها را می دانید و برای حل مشکل راه حل دارید.

بهترین خدماتی که می توانید لیست کنید عبارت هستند از:

  • بررسی های اولیه: بررسی محتوا، پیوند، کلمات کلیدی، بررسی سایت و…
  • بازگو کردن فرایند و ابزار های تحقیق پیرامون کلمات کلیدی
  • توصیف فرایند ردیابی رقبای مشتری و استراتژی های سئو مناسب آن ها
  • بازنویسی محتوای سایت و بهینه سازی آن برای کلمات کلیدی
  • توضیح فرایند ایجاد لینک، ابزار های تجزیه و تحلیل پیوند ها و…
  • اعلام زمان دقیق ارسال گزارش های سئو برای مشتری توسط تیم کاری شما
خدمات ارائه شده خود را لیست کنید.

قدم پنجم: به مشتری ثابت کنید توانایی انجام سفارش او را دارید.

بهترین راه برای اثبات خود، این است که توضیح دهید چطور با پیاده سازی پروپوزال سئو سایت خود، اهداف تجاری آن ها را محقق می کنید. برای این کار، نمونه کار هایی که در گذشته انجام دادید را در اختیار مشتریان قرار دهید و نشان دهید تجربه شما چگونه می تواند به پیشرفت آن ها کمک کند.

قدم ششم: جدول زمانی داشته باشید.

زمان مشخصی برای بازدهی تاکتیک های خود اعلام کنید. رسیدن به نتایج واقعی و مطلوب در سئو به چند ماه زمان احتیاج دارد. ذهنیت مشتری خود را برای این موضوع آماده کنید.

تنظیم یک جدول زمانی واقع ‌بینانه در این زمینه به شما کمک شایانی می کند.

قدم هفتم: هزینه های اجرایی سئو را اعلام کنید.

پیشنهاد خود را به گونه ای ارائه کنید که مشتری نتواند آن را رد کند. به عنوان مثال به جای عنوان «قیمت» می توانید از عبارت سرمایه گذاری و یا هزینه های مشارکت استفاده کنید و ارزش خود را بالا تر ببرید. این بخش به اندازه خلاصه اجرایی اهمیت دارد.

همچنین با ارائه بسته های متفاوت خدماتی، با هزینه های مختلف، نظر مشتریان خود را جلب کنید.

هزینه های اجرایی سئو را اعلام کنید.

قدم هشتم : قوانین کاری شخصی داشته باشید.

حتما در پروپوزال سئو سایت خود، شرایط و ضوابط کاری خود را به مشتری اعلام کنید. این بخش به شما کمک می کند در طول کار مشکل قانونی پیدا نکنید. با تعیین این قوانین می توانید مطمئن باشید مشتری بدقولی نخواهد کرد و دستمزد خود را کامل دریافت می کنید.

قدم نهم: قرارداد را قطعی کنید و در مورد شرایط آن واضح صحبت کنید.

در صورتی که مشتری احتمالی تصمیم گرفت با شما قرارداد ببندد، با انجام مراحل زیر آن را  قطعی کنید.

  • ارسال پروپوزال سئو سایت به صورت الکترونیک
  • دریافت بخشی از هزینه
  • صحبت در مورد ادامه کار طی تماس تلفنی

قدم دهم: پیشنهاد خود را ارسال کنید.

شاید باورکردنی نباشد ولی بالاخره پس از طی این مراحل پیشنهاد شما آماده می شود و زمان ارسال آن فرا می رسد. حالا که می دانید پروپوزال سئو سایت عالی چیست، می توانید در عرض چند دقیقه آن را آماده کنید و برای مشتری احتمالی خود ارسال نمایید. وقت آن رسیده مهارت های خود را به مشتریانتان نشان دهید.

یک پروپوزال سئو سایت در واقع به مشتری توضیح می دهد که قرار است چه خدماتی در طول پروژه دریافت کند. این کاملا طبیعی است که کارفرما قبل از شروع همکاری با یک شرکت و یا سئو کار بخواهد توضیحات کاملی در مورد این همکاری، خدمات دریافتی، روند اجرای کار، شرایط، هزینه ها، قوانین و…  داشته باشد.

پیشنهاد خود را ارسال کنید.

نتیجه گیری

شما با ارائه یک پیشنهاد کاری کامل و جامع در زمینه پروپوزال سئو سایت می توانید نظر موافق مشتریان خود را جلب کنید. با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله به راحتی نتیجه دلخواه را کسب خواهید کرد. یک سئو کار حرفه ای ارزش کار خود را با نوشتن پروپوزال عالی و ناب به مشتری ثابت می کند.

نظرات کاربران