پست مهمان

پست مهمان چیست؟

پست مهمان به پست هایی گفته می شود که از طریق وبلاگ نویسان مهمان برای وب سایت های شرکت های دیگر نوشته می شود. معمولا وبلاگ نویسان مهمان برای وبلاگ های مشابه در صنعت خود می نویسند. وب سایت های زیادی از محتوا مهمان استفاده می کنند. استفاده از پست یا محتوا مهمان مزیت های زیادی دارد و در بهبود سئو سایت شما بسیار موثر است.

زمانی که شما از محتوا مهمان در لا به لای محتوای خود استفاده می کنید، ترافیک را به وب سایت خود جلب می کنید. در ادامه استفاده از پست مهمان باعث افزایش authority سایت شما می شود. authority به معنی قدرت یک وب سایت در بالا بردن رتبه خود در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل است. زمانی که شما از محتوا مهمان استفاده کنید، قدرت یا authority سایت شما افزایش می یابد و این موضوع موجب می شود که رتبه شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP بالا رود.

همچنین از دیگر مزیت های محتوا مهمان این است که موجب می شود اعتبار و شهرت برند و شرکت شما بیشتر شود تا بتوانید راحت تر با همتایان خود در صنعت رقابت کنید. البته اگر به فکر شروع کار خود به عنوان وبلاگ نویسی مهمان هستید،‌ فکر نکنید که از پست مهمان تنها وب سایت هایی که میزبان پست مهمان هستند سود می کنند، بلکه وبلاگ نویسان مهمان نیز سود هنگفتی از این موضوع به دست می آورند. به زبان ساده اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم، می توانیم بگوییم که وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دو طرفه است.

 

چرا استفاده از پست مهمان برای تجارت شما ضروری است؟

پست مهمان

همانطور که بیان کردیم، استفاده از محتوا مهمان از مزایای متعددی برای هر شغلی برخوردار است. زمانی که بخواهید به نوشتن پست مهمان بپردازید، باید تخصص خود را در وب سایت شرکت های دیگر به اشتراک بگذارید. نتیجه این به اشتراک گذاری این خواهد شد که شما می توانید خود را به عنوان یک شخص معتبر در بازار حوزه خود معرفی کنید و در ادامه، نام تجاری خود را در معرض دید مخاطبان کاملا جدید قرار دهید.

یکی از معضلاتی که بسیاری از وب سایت ها دچار آن می شوند این است که پس از گذشت مدت زمانی از شروع وب سایت خود، دیگر مطالب و محتواهای جدید و نو در وب سایت آن ها پیدا نمی شود. همین قدیمی و کهنه شدن محتوا و مطالب باعث می شود که بسیاری از بازدید کنندگان و کاربران این سایت ها بعد از یک مدت از این سایت ها خسته شده و دیگر وارد این سایت ها نشوند. در این مواقع شما می توانید از قابلیت پست مهمان استفاده کنید. محتوا مهمان چون به وسیله افرادی خارج از تیم کاری شما نوشته و تولید شده است، طبیعتا نقطه نظرات و دیدگاه هایی در آن دیده می شود که در محتوا های قبلی شما نبوده است و معمولا پست های مهمان هیچ شباهتی به محتوا های قبلی شما ندارد. در نتیجه، استفاده از پست مهمان به نوعی باعث تنوع در محتوا سایت شما می شود و به نحوی باعث حفظ مخاطبان و کاربران وب سایت شما خواهد شد.

برخی از وبلاگ ها مثل OpenView بسیاری از محتواهایشان را با محتوا های مهمان پر می کنند. ممکن است خیلی اوقات شما نیروی کاری و وقت لازم برای قرار دادن محتوا به صورت روزمره و منظم را در وب سایتتان نداشته باشید. این مواقع پست وبلاگ می تواند به کمک شما بیاید و باعث شود که وب سایت شما دچار مسئله کمبود محتوا نشود.

 

اصول ایجاد پست مهمان

اصول ایجاد پست مهمان

با وجود این که پست های مهمان در واقع باید از همان اصول و ویژگی های محتواهای معمولی پیروی کنند، اما به بعضی اصول دیگر نیز برای نوشتن و تولید کردن پست های مهمان باید دقت کنید. ما در این بخش می خواهیم شما را با اصول و نکاتی که باید برای نوشتن یک محتوا مهمان بدانید، آشنا کنیم.

  • محتوا های مهمان باید به خوبی نوشته شوند و در نوشتن آن ها باید به تمامی مسائل و نکات نگارشی دقت کنید.
  • محتوا های مهمان باید در ارتباط نزدیک با دیگر موضوعات و محتواهای وب سایتی که در آن محتوا را قرار می دهید، باشند.
  • محتوا های مهمان باید به اندازه ای جذاب و جالب باشند که مردم جذب شوند و آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  • پیوندها خروجی و بک لینک ها باید مفید و مرتبط با مقاله باشند.
  • سعی کنید برای سایت هایی که معمولا تعداد زیادی از محتوا های مهمان استفاده می کنند،‌ محتوا مهمان تولید نکنید.

چه کسی می تواند یک پست مهمان بنویسد؟

چه کسی می تواند یک پست مهمان بنویسد؟

همانطور که بیان کردیم، اصول و نکات لازم برای نوشتن یک محتوا مهمان استاندارد و خوب، بسیار کلی و جامع هستند و تقریبا هر کسی می تواند یک پست مهمان بنویسد. اما تعداد کمی وجود دارند که بتوانند یک پست مهمانی بنویسند که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. البته حتما لازم نیست که قبل از نوشتن محتوا مهمان به این فکر کنید که چگونه پست خود را بنویسید که در شبکه های اجتماعی گسترش یابد. منظور ما این است که همه پست های مهمانی که در شبکه های اجتماعی معروف می شوند و به اشتراک قرار داده می شوند، جزو محتوا های مهمان خوب قرار نمی گیرند. اگر محتوا مهمانی که می نویسید مفید، کارآمد، در رابطه با موضوع و خلاقانه باشد، شما پست مهمان قوی و با کیفیتی تولید کرده اید.

یک محتوا مهمان خوب می تواند طول های مختلفی داشته باشد ولی مسئله مهمی که باید به آن دقت کنید این است که باید محتوای پست مهمان شما، به موضوع مقاله مرتبط باشد. اکثر محتوا های مهمان بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه هستند. البته به عقیده خیلی از افراد، محتوا های مهمان می تواند حتی به ۲۵۰۰ کلمه هم برسد. آمار نشان داده است که اگر پست ها، محتواهای طولانی تری داشته باشند، البته نه این که خیلی طولانی باشند، از شانس بالاتری برای قرار گرفتن در رتبه های بالا در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل برخوردارند.

نظرات کاربران