چالش های سئو 2022

از چالش های سئو 2022 چه می دانید؟

در سال 1990 مهم ترین چیزی که می توانست سئوی سایت شما را بهبود دهد، کلمه کلیدی بود. اما امروز، یعنی سال 2022 همه چیز فرق دارد. امروزه سئو سایت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و موارد بسیار زیادی هستند که باید برای بهبود سئو سایت به کار گرفته شوند. ما در این مقاله مهم ترین چالش های سئو 2022 را نام برده ایم.

مهم ترین چالش های سئو 2022

  • ماندن در صدر تغییرات الگوریتم

چالش های سئو 2022

یکی از مهم ترین مسائل و چالش های سئو در سال 2022، ماندن در صدر تغییرات الگوریتم گوگل است. خوب است بدانید که گوگل در سال 2020 بیش از 50000 آزمایش و تغییرات انجام داد که در این تغییرات بیش از 4000 هزار مورد دچار تغییر شدند. برای بسیاری از بازاریابان، همراه و هماهنگ بودن با این تغییرات بسیار مهم است. اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنیم، باید بگوییم که افراد سئو کار همیشه در حال هدف گیری یک هدف متحرک هستند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد بازاریاب از خود می پرسند که چگونه می توانند با این تغییرات هماهنگ شوند. در واقع در بین چالش های سئو 2022، هماهنگ شدن با تغییرات چندان پیچیده نیست؛ زیرا اکثر تغییرات، تغییرات کوچکی هستند. نیازی نیست که کل استراتژی سئوی خود را هر دفعه برای هماهنگ شدن با تغییرات عوض کنید. اگر تغییرات بزرگی در راه باشد، صنعت سئو خودش به این موضوع اشاره خواهد کرد.

  • کسب نکردن رتبه بالا

بر خلاف جست و جوی پولی، سئوی معمولی برای نمایش نتایج به زمان نیاز دارد. سئو معمولاً نتیجه تلاش های کوچک شما است و بعد از مدتی نتیجه خواهد داد؛ به همین دلیل یکی از چالش های سئو 2022، کسب نکردن رتبه بالا است.

برای بالا آوردن رتبه سایت، کار های مختلفی در حوزه های سئوی فنی و بازاریابی محتوا سایت می توان انجام داد. به یاد داشته باشید که مهم ترین چیز برای بالا آوردن رتبه سایت داشتن یک استراتژی مؤثر برای بلند مدت است؛ زیرا سئو یک بازی طولانی مدت است. همیشه مطمئن باشید کاری که امروز برای سئوی سایت خود انجام می دهید، روزی نتیجه خواهد داد.

  • استفاده نادرست از کلمات کلیدی

استفاده نادرست از کلمات کلیدی

یکی از تنها مواردی که توانسته در دنیای سئو ثابت بماند، کلمات کلیدی بهبود سئو است. توجه داشته باشید که استفاده درست از کلمه کلیدی تنها یکی از چالش های سئو 2022 است؛ زیرا گوگل علاوه بر کلمه کلیدی، موارد بسیار زیاد دیگری را هم بررسی می کند. اگر شما برای سئوی سایت خود تنها به کلمه کلیدی متکی هستید، باید بدانید که شانسی ندارید.

هدف کلمه کلیدی در واقع درک هدف و نیاز کاربر است. به کمک کلمه کلیدی می توان مشکلات کاربر را حدس زد و تولید محتوا مناسب برای آن ارائه داد؛ به همین دلیل است که یکی از مواردی که برای تعیین رتبه سایت بررسی می شود، نحوه استفاده از کلمه کلیدی است.

علاوه بر این موارد، کلمات کلیدی می توانند کاری کنند که شما بهتر متوجه شوید چرا گاهی اوقات ترافیک ورودی سایت شما به شدت افزایش پیدا می کند و گاهی اوقات کاهش می یابد. در واقع شما می توانید با بررسی کلمات کلیدی، محتوا هایی که بیشتر بازدید خورده اند و به خود ترافیک جذب کرده اند را پیدا کنید و در مورد آن ها بیشتر بنویسید تا ترافیک بیشتری جذب کنید.

  • نوشتن موضوع و توضیحات متا

یکی از چالش های سئو 2022، نوشتن موضوع و توضیحات متا است. نوشتن متا و عناوین جذاب می تواند در جذب ترافیک و بهبود رتبه سئوی سایت تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع، خوب است که نگاهی به آمار ها داشته باشیم. طبق آمار های بررسی شده از 5 میلیون عنوان و نتیجه، سایت هایی که عنوان و توضیحات متای جذاب و احساسی ای (چه مثبت و چه منفی) انتخاب کرده بودند، نرخ کلیک بسیار بالا تری نسبت به عناوین ساده داشتند. در واقع استفاده از عنوان های جذاب باعث شده بود که سایت ها بتوانند 7 درصد نرخ کلیک بیشتری از حالت عادی داشته باشند.

  • بهینه سازی برای موبایل

بهینه سازی برای موبایل

یکی از چالش های سئو 2022 بهینه سازی سایت برای گوشی های همراه است. در واقع امروزه بخش بسیار بزرگی از ترافیک در گردش اینترنت، مربوط به تلفن های همراه است. این میزان به طور دقیق 41 درصد است؛ به همین دلیل سایت شما حتماً باید برای صفحات موبایل بهینه شود.

علاوه بر این مورد، گوگل برای فهرست سازی ابتدا بررسی سایت را از طریق نسخه موبایل شروع می کند. در واقع الگوریتم گوگل به نحوی است که ابتدا بررسی می کند سایت شما روی گوشی های همراه چگونه بارگذاری خواهد شد.

روند کاری بسیار واضح است. بهینه سازی برای نسخه موبایل سایت، می تواند باعث رشد ترافیک سایت، سئو و رابط کاربری آن شود؛ به همین دلیل اصلاً جای تعجب نیست که تقریباً 25 درصد از شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، روی نسخه موبایل سایت سرمایه گذاری می کنند و روی آن وقت می گذارند.

  • استفاده از ویدیو

یکی دیگر از چالش های سئو 2022 برای داشتن سئوی بهتر، استفاده از ویدیو برای مقالات است. در واقع گوگل محتوا هایی که ویدیوی آموزشی دارند را در اولویت قرار می دهد. این استراتژی رتبه بندی خیلی وقت است که انجام می شود و به نظر نمی آید که حداقل تا آینده ای نزدیک بخواهد تغییر کند.

درست مانند سایت، موتور بررسی گوگل، محتوای ویدیویی شما را نیز بررسی می کند. شما می توانید با کار های مختلفی، به موتور جست و جوی گوگل نشان دهید که ویدیوی مفیدی در رابطه با محتوای مورد نظر دارید. برای مثال می توانید از سرفصل ها استفاده کنید و در صورت وجود چندین ویدیو، آن ها را تقسیم بندی کنید. همچنین می توانید از برچسب ها و توضیحات بهینه نیز استفاده کنید.

جمع بندی

کار بر روی سئو در واقع یک فرایند طولانی مدت است. هر کار مفیدی که الان انجام می دهید، بعداً نتیجه آن را خواهید دید؛ به همین دلیل بسیار مهم است که یک استراتژی بلند مدت برای آن داشته باشید. برای داشتن یک استراتژی بهتر، برخی از چالش های سئو 2022 را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

نظرات کاربران