کانتنت مارکتینگ

کانتنت مارکتینگ چیست؟

کانتنت مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب، مشارکت و حفظ مخاطب با ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات، فیلم ها، پادکست ها و سایر رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این رویکرد تخصص ایجاد می کند، آگاهی از نام تجاری را ترویج می دهد و کسب و کار شما را بهبود می بخشد.

کانتنت مارکتینگ توسعه و توزیع محتوای مناسب در وبلاگ های مرتبط و تولید پست برای رسانه های اجتماعی، مدیریت ایمیل ها، انتشار فیلم در وبسایت ها برای مشتریان فعلی و بالقوه است. هنگامی که کانتنت مارکتینگ به درستی انجام شود، تخصص یک مجموعه در تولید محتوا را نمایان می کند و نتیجه آن شناخته تر شدن و در نتیجه رسیدن به فروش بیشتر است.

اهمیت کانتنت مارکتینگ

کانتنت مارکتینگ یک تاکتیک تاثیرگذار است که مزیت رقابتی را برای هر مجموعه ای فراهم می کند. کانتنت مارکتینگ مهم است زیرا:

  1. کسب و کارهایی که در وبلاگ ها، محتوا منتشر می کنند، 67 درصد بیشتر از شرکت های دیگر نتیجه مثبت دریافت می کنند.
  2. 47 درصد از خریداران 3 تا 5 محتوا را قبل از برقراری ارتباط با نمایندگان فروش مطالعه می کنند.
  3. شرکت هایی که از کانتنت مارکتینگ استفاده می کنند، تقریبا 30 درصد رشد بیشتر از سایر کسب و کارها دارند.
  4. 72 درصد از کسب و کارها با به کارگیری بازاریابی B2B، تعامل مخاطب را افزایش می دهند.

کانتنت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

زمانی که مدیران مجموعه ای تحقیق می کنند که چه چیزی برای خرید و فروش مناسب است، کسب و کار شما می تواند از کانتنت مارکتینگ برای جذب آن ها استفاده کند. برای استفاده از کانتنت مارکتینگ به طور موثر، باید محتوای مناسبی را در هر مرحله از چرخه فروش ارائه دهید.

در ادامه چگونگی استفاده از کانتنت مارکتینگ در هر مرحله از چرخه فروش که برای تعامل و فروش محصول استفاده می شود را برای شما آورده ایم:

کانتنت مارکتینگ

  1. مرحله آگاهی

در مرحله اول فرآیند فروش، محتوای شما باید بر نگرانی های مخاطبانتان تمرکز کند. نوشتن در مورد نیازها، چالش ها و سوالات بهترین فرصت را برای مشارکت با آن ها می دهد. محتوا در مرحله آگاهی باید آموزشی باشد. بهترین محتوا برای این مرحله مقالات، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، فیلم ها و خبرنامه ها هستند.

  1. مرحله جلب توجه

در مرحله جلب توجه، محتوا باید ترکیبی از اطلاعات و بازاریابی مفید را ارائه دهد. محتوا باید به مخاطب در مورد ویژگی های محصولات و خدمات، اطلاعاتی ارائه دهد. بهترین محتوا برای این مرحله، مطالعات موردی و چک لیست ها هستند.

  1. مرحله نهایی فروش

زمانی که یک مشتری به خرید نزدیک می شود، کانتنت مارکتینگ نقش مهمی ایفا می کند. در این مرحله، شما می توانید بر فروش و تبلیغات تمرکز کنید. پیام مرکزی شما در اینجا باید بر پایه تخصص و دانش باشد. بهترین محتوا برای این مرحله مطالعات موردی، محتوای تولید شده توسط کاربر، راهنمای خریدار، ویدئوی محصول و گزارش تحقیقات است.

چگونه با کانتنت مارکتینگ شروع کنیم؟

کمپین کانتنت مارکتینگ موفق باید قابل کنترل و پایدار باشد. برای شروع این مراحل را انجام دهید:

  • ابتدا مخاطبان خود را شناسایی کنید. جهت تولید محتوا برای یک مخاطب خاص، شما باید درک روشنی از اولویت ها، چالش ها و ترجیحات آن ها داشته باشید.
  • در مرحله بعد، فرمت های مناسب را تعیین کنید. بررسی کنید که چه فرمتی در هر مرحله ای از چرخه فروش شما مناسب است. برای برخی این فرمت یک ویدیو خواهد بود؛ برای دیگران، چک لیست ها و غیره.
  • سپس تصمیم بگیرید که چه کسی باید به کپی ها، ویرایش و اصلاحات کپی ها دسترسی داشته باشد. یک مخاطب، محتوای شما را با توجه به معیارهای کیفی خود قضاوت می کند. برای تولید محتوای مناسب، منابع مناسب داخلی یا خارجی را شناسایی کنید.
  • در این مرحله تعیین کنید که می خواهید چگونه محتوای خود را منتشر کنید؟ آیا محتواها را در سایت خود منتشر می کنید یا آن را به مخاطب ایمیل می کنید یا اینکه آن را برای یک رویداد چاپ می کنید؟ با دقت فرمت هایی را انتخاب کنید که منطقی باشند.
  • یک برنامه پایدار را انتخاب کنید. هنگامی که مخاطبان خود و فرمت های مناسب را شناسایی کردید، یک برنامه کوتاه مدت 3 تا 6 ماهه ایجاد کنید تا تعداد واقعی از محتوا را که می توانید بر اساس بودجه و منابع خود تولید کنید، پیدا کنید. پیگیری کنید که این کار تا چه مدت طول می کشد؟ در مسیر این استراتژِی بهترین شیوه ها را دنبال کنید. محتوای شما باید شامل مشاوره و نحوه استفاده از محصول نیز باشد.

چگونه با کانتنت مارکتینگ شروع کنیم؟

سئو و رسانه های اجتماعی

 

  • سئو

کانتنت مارکتینگ باعث جذب مخاطب برای کسب و کار شما می شود. یکی از راه های جذب مخاطب توسط کانتنت مارکتینگ، استفاده از بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو است.

  • شناسایی کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی پایه مهم ترین تلاش برای ارتقا سئوی شما است. کلمات کلیدی همان اصطلاحات مهمی هستند که کاربران هنگام جستجوی یک محصول در موتور جستجو، از آن استفاده می کنند. هنگامی که شما کلمات کلیدی مناسبی را در محتوای خود قرار می دهید، ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود جذب خواهید کرد. کلمات کلیدی مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشند:

زبان ساده:  کلمه کلیدی باید به زبان مخاطبان شما نزدیک باشد.

مرتبط: کلمات کلیدی باید مطابق با تخصص، محصولات و خدمات شما انتخاب شوند.

خاص:  کلمه کلیدی باید ترکیبی از تخصص شما، نیاز مشتریان و سایر جزئیات مربوطه باشد.

  • رسانه های اجتماعی

 

استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، یوتیوب و توییتر یک روش اثبات شده و آسان برای تبلیغ محتوای شما است. شما می توانید به کارگیری رسانه های اجتماعی را از طریق 3 مرحله انجام دهید:

 

  1. تمرکز بر کانال های بالقوه

بهترین رسانه های اجتماعی برای شما آن هایی هستند که بیشتر توسط مخاطبان شما مورد استفاده قرار می گیرند. کانال های بزرگ و محبوب را مد نظر قرار دهید.

  1. کپی کردن محتوا در رسانه های مختلف

هر کانال رسانه های اجتماعی دارای سطح حرفه ای و سرگرم کننده ای است. از تک تک آنها برای تبلیغات بهینه استفاده کنید.

  1. تست و تغییر رویکرد

با ارتقاء رسانه های اجتماعی محبوب، بهترین استفاده را از این شبکه ها بکنید.

تخصص و ارزش منحصر به فرد خود را از طریق ایجاد محتوای مناسب برای جذب، تعامل و فروش به کار بگیرید. با برنامه ریزی مناسب و بازاریابی محتوای سیستماتیک، می توانید افراد زیادی را جذب خدمات و محصولات خود کنید.

نظرات کاربران