کسب و کار موفق

12 ویژگی کسب و کار موفق

کسب و کار موفق

صاحبان کسب و کارهای کوچک باید از کجا باید بفهمند که کسب و کارشان، کسب و کار موفقی است یا نه؟ چه علامتی نشان می دهد که کسب و کارشان در حال رونق است یا رو به ورشکستگی؟

اداره کردن یک کسب و کار کوچک عموما کار سختی است. بیشتر از صاحبان این کسب و کارها در حدی درآمد دارند که فقط بتوانند تا آخر ماه دوام بیاورند. این که تا چه کسب و کار موفقی هستند و قادر به ادامه راهشان هستند در هاله ای از ابهام قرار دارد. در واقع مسیر پیش روی مبهم و گنگی  دارند و نمی دانند که آنقدری موفق هستند که فکر تعطیلی به سرشان بزند یا  نه. برای هر کسب و کار کوچکی این بینش مهم است که از بقای شغلش بداند و بفهمد که روندش رو به موفقیت است یا در حال رکود. اینجا با هم یک سری از علائم را شرح می دهیم که اگر دیدید بلافاصله بدانید که کسب و کار موفقی را در پیش گرفتید.

کسب و کار موفق

1. شرکت شما حتی وقت تعطیلی هم کسب درآمد دارد.

اگر تعطیل باشید و همزمان درآمد داشته باشید این معنی را به دنبال دارد که شما یک کسب و کار واقعی درست کرده اید، نه صرفا فقط یک شغل.

صاحبان یکی از کسب و کارهای موفق به اسم پیج آرنوف فن تعریف می کند: “من 10 سال پیش کار خود را شروع کردم. برای تولد چهل سالگی ام من و همسرم یک ماه بی خیال کار شدیم و به تعظیلات رفتیم. رک و راست بگویم که واقعا نمی دانستم اگر برگردم همچنان کسب و کاری داری یا نه. وقتی برگشتم در کمال تعجب دیدم که کسب و کارم نه تنها سر پا مانده، بلکه حسابی هم شکوفا شده و سود داده است.”

2. اسم و رسم کارتان در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می شود

در دنیای امروزه، موتورهای جستجو اصلی ترین خیابانهایی هستند که به کسب و کار شما منتهی می شوند. منظورمان از موتورهای جستجو همان گوگل، یاهو، بینگ و امثالهم است.

بیل الوارد از جمله افراد موفق در این حیطه می گوید: “وقتی توانستم سایتم را در صفحه اول گوگل بالا بیاورم و دیدم که برای یک سری کلماتی که مرتبط با کارم بودند و خیلی هم سرچ می­ شدند، سایتم در صفحه اول گوگل معرفی می ­شد، فهمیدم که در مسیر موفقیت هستم.”

 

3. زندگی یک مشتری را تغییر می دهید

بیشتر صاحبان مشاغل کوچک به دنبال ایجاد تغییری هر چند کوچک از طریق کسب و کار خود در جهان هستند. وقتی یکی از مشتری های شما برایتان کامنت بگذارد که سایت یا محصول شما باعث شد که زندگی اش تغییر کند، یکی از همان لحظات طلایی شغلتان است.

دکتر گرگ مگیور صاحب سایت  BioRegenerative Science در این رابطه می گوید: ” ما محصولی داریم که برای درمان خشکی چشم استفاده می شود. یکی از مشتریانی که به طور طولانی مدتی از این بیماری رنج می برد به ما پیام داد و ضمن تشکر گفت که زندگی اش تغییر پیدا کرده است.”

 

4. مشتریان شما را پیدا می کنند

وقتی افرادی به سراغتان می آیند که از قبل با آنها مراوده نداشتید و نمی شناسیدشان، ولی از محصولات شما خرید می کنند این لحظه هم نوید بخش موفقیتی در آینده است.

شاون از افراد Stratus Prep  در این رابطه می گوید: “لحظه حقیقی پیشرفتی که حس کردم وقتی بود که برای اولین بار فردی از محصولات ما درخواست داد که با هیچ یک از اعضای تیم آشنا نبود. در این لحظه متقاعد شدم که در مسیر پیشرفت قرار داریم.”

 

5. متوجه می شوید که تنها نیستید

وقتی در نهایت متوجه شدید که بسیاری از دارندگان دیگر مشکلات مشابه شما را دارند. اگر همین مشکل را در بین طیفی از جامعه ببینید و در صدد حل این معضل باشید، مطمئن باشید که کسب و کار موفقی را دست و پا خواهید کرد، چرا که گره از یک مشکل عمومی  باز می کند.

 

6. مشتریان شما را ارجاع می دهند

بالاترین امتیازتان وقتی است که یک مشتری بعد از استفاده محصولتان، شما را به مشتری دیگری ارجاع می دهد ومحصولتان را معرفی می کند. در این حالت باید چشم به راه کسب و کار موفق خودتان باشید.

تاکر رابرسون از CDL Helpers می گوید: ” روزی که یکی از مدیران ارشد به عنوان یک مشتری به من گفت که ما بهترین راه حل حفظ راننده هستیم که او تا به حال دیده بود. در ادامه همین مشتری به ما گفت که مصرانه به اطرافیانش ما را معرفی می کند. در این نقطه خیالم بابت کسب و کار موفقی شدن، راحت شد.”

 

7. مسیر برگشت از شکست را طی می کنید

برای همه کسب و کارهای موفق هم پیش می آید که روزهای بدی را سپری کنند. مهم اینجاست که بتوانید این روزها را پشت سر بگذارید و به مسیر موفقیت برگردید.

لورن برگر از مجموعه ” The Intern Queen.” در مورد این گزینه می گوید: “من می دانستم که می توانم تجارتم را نجات دهم. شکست خوردم و تتوانستم خودم را بالا می کشم و حالا حواسم هست که قوی تر از گذشته هستم.”

 

8. رسانه های خبری به محصولتان توجه می کنند

وقتی یکی از رسانه ها از شما حرف می زند فیتیله موفقیت شما را روشن می کند.

بونی از برند Calico Juno Designs در این رابطه می گوید: “من شغل جواهر سازی را با سنگ های دست ساز اواخر سال 2002 شروع کردم، در اوایل سال 2004 ، پس از اینکه جواهراتم در یک مجله مد ملی به نمایش در آمد شغلم گرفت و یکی از کسب و کارهای موفق شدم و در دو ماه درآمدی بیشتر از دو سال اخیرم به دست آوردم. ”

 

9. بی خیال بعضی از مشتریان خود می شوید.

وقتی کسب و کار شما به سمت موفقیت می رود که بتوانید بی خیال مشتری هایی شوید که برایتان سودآور نیستند. اگر قصد دارید در راه کسب و کار موفق شدن قدم بردارید، یک دسته مشتریان آزار رسان و بی سود و ثمر را رها کنید.

جفری واینستاک از Rhodes & Weinstock  در رابطه با مشتری های بی فایده می گوید: “حدود سه ماه پس از راه اندازی شرکت، ما با مشتری جدیدی کار می کردیم که از سه موقعیت مختلف نیروی کار می خواست. اول از همه زنگ زد و گفت یادم رفت داخل پرونده ذکر کنم که حتما دختر جوان فقط برای کار بیاید. بعد از چند روز زنگ زد که حتما دین متقاضی را برای ما ذکر کنید و این دفعه جایی بود که تصمیم گرفتم بی خیال این مشتری شوم و کاری برایش انجام ندهم”

 

10. کسب و کارتان به سود می رسد

این لحظه رسیدن به سود، جام مقدسی است که در دستهای کسب و کار موفق قرار می گیرد و دقیقا اشاره به رشد آینده این کسب و کار دارد.

مایک اسکنلین، از Born to Sell در مورد لحظه سود آوری کسب و کارشان می گوید: “ما کار خود را در ژانویه سال 2009 راه اندازی کردیم. ساخت این محصول را که در ژوئیه 2010 راه اندازی کردیم و از این تاریخ 18 ماه طول کشید تا به جریان نقدی مثبت و سودآور برسیم. ”

 

11. ناشرها از شما می خواهند كه كتاب مرتبطی بنویسید

حتی در عصر دیجیتال، وقتی کتاب می نویسید، فوراً به ارزش و تخصص شرکت شما اضافه می شود و خودش یک راه تشخیص کسب و کار موفق است.

جیم اسمیت، از افراد بلارنستون در رابطه با این گزینه می گوید: “یک ناشر کتاب از من خواسته است که یک کتاب بنویسم که تجربه من را در مورد نحوه عمل کردن شغل طراحی وب توصیف کند. اینجا به خودم مطمئن شدم که حتما تخصص خوبی در این زمینه دارم و کارم رو به رشد است. ”

 

12. اولین مشتری دست به نقدتان را پیدا می کنید

وقتی برای اولین بار کسی از محصولتان استفاده می کند، هیچ لحظه ای برای توصیف زیبایی این وجود ندارد.

دیوید گرینبرگ، از تیم مربیان پارلمان در این رابطه می گوید: “لحظه هیجان انگیز و واقعی کارم وقتی بود که اولین دانش آموز برای ثبت نام جلو آمد. حالا در بیشتر از 20 ایالت و 80 شهر دارای 500 معلم و مربی هستیم.”

نظرات کاربران