کلمات کلیدی کم رقابت

کلمات کلیدی کم رقابت چه اثری بر کسب و کار اینترنتی می گذارند ؟

رتبه بندی کلمات کلیدی امری است که تمام سئو کاران و صاحبان سایت به آن تمایل دارند؛ زیرا برای کارشان امری نسبتا ضروری تلقی می شود. اما بسیار کم پیش می آید که این کار در مدت کوتاه صورت پذیرد؛ خصوصا اگر وب سایت شما تازه شروع به کار کرده باشد. اصلا جای نگرانی نیست. کاری که شما باید انجام دهید این است که در زمان کوتاه کلمات کلیدی با رقابت کمتر را جستجو کنید. خواندن این مقاله شما را در یافتن کلمات کلیدی کم رقابت کمک خواهد کرد.

کلمات کلیدی کم رقابت چه کلماتی هستند؟

کلمات کلیدی کم رقابت

همانطور که از اسم آن ها مشخص است، این نوع از کلمات کلیدی، کلماتی هستند که نسبت به کلمات کلیدی عمومی رقابت کمتری دارند. اکنون با مثالی منظور خود را واضح تر بیان می کنیم: «پیتزا» یک کلمه کلیدی بسیار رایج و پر کاربرد است که رقابت بالایی دارد. اگر بخواهیم برای اشاره به پیتزا فروشی شهر خود، به جای آن از کلمه کلیدی کم رقابت تر استفاده کنیم، « خرید و فروش پیتزای (نام شهر) » انتخاب بهتری است.

کلمات کلیدی کم رقابت، آن دسته از کلید واژه هایی هستند که برای رتبه بندی آن ها نیازی نیست کار جدی و سختی انجام دهید. برای رتبه بندی آن ها و گرفتن ترافیک ارگانیک، اصلا لازم نیست وب سایت شما اعتبار بالایی داشته باشد یا لینک های زیادی بسازید.

نحوه پیدا کردن کلمه کلیدی کم رقابت

نحوه پیدا کردن کلمه کلیدی کم رقابت

حال پرسیدن این سوال بسیار منطقی است که چگونه می توانیم کلمه کلیدی کم رقابت پیدا کنیم؟ پاسخ آن است که برای شروع به این کار بهتر است که به سایت های رقبای خود سر بزنید و به ارزیابی بلاگ ها و استراتژی تولید محتوا آن ها بپردازید. از این طریق میزان تلاش آن ها برای رتبه بندی سایت برای شما معلوم می شود.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت بهتر است که این سه مرحله را رعایت کنید:

  1. پرداختن به موضوعات فکری مردم

برای این کار نیاز است که زمانی را اختصاص دهید و فکر کنید به این که مخاطب مورد نظر شما ممکن است چه عناوینی بیشتر را در گوگل جستجو کند. هرچه به ذهنتان رسید را یادداشت کنید. در این مرحله نیازی نیست که عناوین را به طور دقیق حدس بزنید. فقط موضوعات کلی را یادداشت کنید کافی است.

برای مثال اگر صفحه شما به فروش کامپیوتر و قطعات آن اختصاص دارد، این کلمات کلی ممکن است این موارد باشند: کامپیوتر، لپ تاپ، مک بوک، هارد دیسک، imac. زمانی که کلمات مورد نظرتان به 5 تا 10 عدد رسید، به مرحله بعدی بروید.

  1. گسترش ایده ها با ابزار های جستجوی کلمه کلیدی

اکنون نوبت به این می رسد که ایده های مورد نظرتان را عملی کنید. دومین مرحله از پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت این است که برای این کار از ابزار تحقیق مانندAhrefs’ Keywords Explorer استفاده کنید. به قسمت گزارش مطابقت عبارت رجوع کنید و ایده هایتان را که یک یا چند کلمه است در آن وارد کنید. نتیجه به دست آمده نشان می دهد که کلمات وارد شده در ماه چقدر جستجو می شوند. همچنین معیار های دیگر سئو را نشان می دهند.

  1. فیلتر کردن کلمات کلیدی

در مرحله آخر از ساختن و تحلیل کلمات کلیدی کم رقابت، ابتدا باید شما را با اصطلاح سختی کلمات کلیدی یا KD  آشنا کنیم. این ابزار ها، ابزار هایی هستند که سختی این کلمات را با نمره نشان می دهند. اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما در گزارش مطابقت عبارت، امتیاز KD بین 0 تا 10 را کسب کند، جزو کلمات کلیدی کم رقابت محسوب می شود.

آیا پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت کار راحتی است؟

آیا پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت کار راحتی است

پاسخ به این سوال نسبی است یعنی هم می تواند سخت باشد و هم راحت.

سختی آن هم این است که گوگل به طور معمول از تعداد زیادی سیگنال رتبه بندی استفاده می کند؛ بنابراین هیچ یک از ابزار سئو نمی تواند همه آن ها را رمز گشایی کند یا یک معیار دقیق و بی عیب و نقص را برای سختی کلمه محاسبه کند. دشواری آن به حدی است که آن را تقریبا به کاری غیر ممکن بدل کرده است. این نکته را هم نباید فراموش کنید که بیشتر این ابزار های رتبه بندی قطعی و مورد تایید گوگل نیستند.

نکته دیگر قابل ذکر این است که فرمول مخصوصی که یک ابزار سئو سایت برای نمره سختی کلمه کلیدی استفاده می کند با ابزار دیگر متفاوت است و در مجموع فقط یک ابزار برای این کار در دسترس نیست. از این رو نمرات به دست آمده از ابزاری نسبت به ابزار دیگر بسیار متفاوت است.

جمع بندی

یکی از عواملی که بیشتر از آنچه فکر کنید بر کسب و کار  و تولید محتوا شما تاثیر مثبت می گذارد، یافتن کلمات کلیدی کم رقابت است. شما با این کار می توانید سریع تر و بهتر کسب و کار خود را به طرز چشم گیری گسترش دهید. ما در این مقاله سعی کردیم توضیح دهیم که این کلمات چه کلماتی هستند و نحوه یافتن آن ها را نیز به طور کامل بیان کردیم.

نظرات کاربران