کلمه کلیدی LSI

کلمه کلیدی LSI چیست و چرا باید از آن استفاده کرد ؟

یکی از مباحث مهم در سئو سایت کلمه کلیدی LSI است. اگر در زمینه سئو فعالیت می کنید یا قصد دارید به این حوزه وارد شوید، احتمالا این اصطلاح را زیاد شنیده اید. اما کلمات کلیدی LSI  چه کاربردی دارند؟ آیا این کلمات می توانند رتبه سایت شما را در گوگل بالاتر ببرند یا خیر؟

نمی توان انکار کرد که درمورد این کلمات تصورات غلط، بسیار است؛ به همین دلیل در مقاله پیش رو قصد داریم شما را یک بار برای همیشه از سردرگمی نجات دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلمه کلیدی LSI تا انتهای مقاله همراه ما باشید .

کلمه کلیدی LSI چیست؟

کلمه کلیدی LSI

LSI (Latent Semantic Indexing) کلماتی هستند که به یک کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند؛ به عبارت دیگر بین آن ها ارتباط معنایی وجود دارد. برای درک بهتر، این موضوع را با یک مثال توضیح می دهیم: فرض کنید کلمه کلیدی اصلی صفحه شما «کارت اعتباری» است، در این حالت کلمه کلیدی LSI صفحه شما می تواند مواردی مانند «پول»، «امتیاز اعتباری»، «محدودیت اعتبار» یا «نرخ بهره» باشد.

در واقع کلمات LSI با کلمه کلیدی مترادف نیستند اما از نظر معنایی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و به توضیح بهتر موضوع یک صفحه کمک می کنند. اگر می ‌خواهید صفحات وب سایت شما در SERP رتبه‌ بندی خوبی داشته باشد، نمی ‌توانید اهمیت گنجاندن این کلمات را در تولید محتوا خود نادیده بگیرید.

امروزه گوگل فراتر از ایندکس شدن یک صفحه بر اساس کلمات کلیدی منفرد (که قبلاً اتفاق می افتاد) عمل می کند. الگوریتم‌ های هوشمند گوگل از کلمات کلیدی نزدیک به هم برای مشخص کردن زمینه محتوا استفاده می‌ کنند، مخصوصا زمانی که محتوای تولید شده مبهم باشد.

کمی به عقب برمیگردیم و مثال بالا را مجددا بررسی می کنیم، اگر محتوای صفحه شما درباره کارت های اعتباری است، پس باید از این کلمه کلیدی برای تعیین ارتباط استفاده شود و هر چه تکرار آن بیشتر باشد، بهتر است.

هر چند انجام این کار در گذشته بسیار مرسوم بود، روش دقیق و بی نقصی برای تعیین ارتباط یک صفحه نبود و به پر کردن کلمات کلیدی و وسواس در مورد تراکم آن ها منجر می شد. در این حالت گوگل به فکر تکامل موتور جستجو برای درک بهتر محتوای صفحه افتاد و اعلام کرد استفاده از کلمات هم معنی به جای تکرار زیاد، بهتر است؛ بنابراین استفاده از جملات مرتبط کلمه کلیدی LSI می تواند تاثیر بسزایی در معرفی محتوای صفحه شما داشته باشد؛ اما یادتان باشد به کار بردن این کلمات به هر نحوی درست نیست و اصول و قواعد خاص خود را دارد.

حتی اگر کلمات LSI به معنای واقعی در محتوا وجود نداشته باشند، درک Indexing Semantic  و استفاده از آن مطمئنا می تواند به شما در ایجاد محتوای بهتر و کسب رتبه خوب در SERP  ها کمک کند.

نمایه سازی معنایی پنهان چیست؟

نمایه سازی معنایی پنهان چیست؟

به طور کلی LSI تحلیل معنایی پنهان شناخته می شود و یک تکنیک پردازش زبان طبیعی (NLP) است که در دهه 1980 برای شناسایی رابطه متنی بین کلمات توسعه یافت؛ به عبارت دیگر نمایه سازی معنایی پنهان، رابطه مخفی بین کلمات را پیدا می کند و به این ترتیب با معناشناسی، درک اطلاعات موجود در متن راحت تر می شود.

در حالت تئوری، این توضیح کاملا منطقی است که گوگل می تواند از این تکنیک برای درک بهتر مترادف ‌ها استفاده کند و وجود آن ها در یک محتوا به موتور جستجو کمک می ‌کند تا موضوع مقاله را بهتر بفهمد. اما مباحث استفاده از عبارت کلمه کلیدی LSI، آنطور که به نظر می رسد نیست. درست است که گوگل برای درک بهتر یک متن از نمایه سازی معانی پنهان استفاده می کند، ولی بهتر است بدانید LSI یک فناوری قدیمی است که برای مجموعه اسناد کوچک، نه کل وب، توسعه داده شده است. با این حال، معناشناسی روشی عالی برای درک محتوای یک صفحه وب است و نمی توان انکار کرد که یک محتوای خوب باید شامل کلمات و مترادف هایی باشد که از نظر معنا با هم مرتبط اند.

کلمات کلیدی گوگل در مقابل LSI

کلمات کلیدی گوگل در مقابل LSI

همانطور که قبلا اشاره کردیم، گوگل تأیید کرده است که کلمه کلیدی LSI رسما وجود ندارد و سایر اعضای انجمن SEO نیز این موضوع را تایید کرده اند.

 برای درک جزئیات بیشتر این نظر، اجازه دهید نگاهی به این پست بیل اسلاوسکی با موضوع استفاده کردن یا نکردن گوگل از LSI بیندازیم.

“از تحلیل بیل در مورد این موضوع می‌ توان فهمید، همانطور که در بالا گفته شد، LSI یک فناوری قدیمی است که در واقع قبل از اینترنت به وجود آمده است، اما دلیل صحبت کردن از آن در مباحث مربوط به سئو برای درک بهتر چگونگی تشخیص مترادف ها و ارتباط معنایی بین کلمات، گوگل است. “

در واقع، اگر نگاهی به پتنت اصلی LSI بیندازیم، متوجه می شویم که در تطبیق واژه های ساده کاستی های بسیاری دارد. از آنجایی که انسان ها در طول روز از کلمات مترادف و چند معنی به طور گسترده استفاده می کنند، این فناوری قادر به تشخیص تمام این معانی نیست و در شرایطی موارد نامربوط بازیابی می شود؛ بنابراین به این دلیل که گوگل به دنبال درک بهتر یک صفحه وب است، نمی توانیم بگوییم که صد در صد از فناوری نمایه سازی معنایی پنهان استفاده می کند.

از طرفی دیگر فقط به این دلیل که هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع در دست نیست که نشان دهد گوگل از نمایه سازی معنایی پنهان به عنوان فناوری برتر برای درک رابطه بین کلمات و کشف موضوع صفحه استفاده می کند، نمی توانیم بگوییم این کار به روش دیگری انجام نمی شود؛ به عبارت دیگر صرف نظر از اینکه استفاده از کلمه کلیدی LSI روش مناسبی برای درک راحت تر محتوا است یا خیر، همه ما به خوبی می دانیم استفاده از کلماتی که به گوگل برای درک بهتر موضوع محتوا کمک می کند، می تواند در افزایش رتبه صفحه شما موثر باشد.

همان طور که می دانید محتوایی که در بالای SERP ها قرار می گیرد، معمولا یک مقاله قوی و کامل در مورد موضوع مورد نظر است و می تواند حاوی اطلاعات مفیدی برای شما باشد.

جمع بندی

در این مقاله اینکه کلمه کلیدی LSI چیست را بررسی کردیم و متوجه شدیم این کلمه یا کلمات، با کلمه کلیدی ارتباط معنایی دارند و به عبارت دیگر آن را توصیف می کنند. همان طور که در مقاله گفته شد گوگل رسما استفاده از فناوری نمایه سازی معنایی پنهان را اعلام نکرده است؛ اما از آنجایی که وجود جملات و کلماتی که ارتباط معنایی با کلمه کلیدی دارند، می تواند درک موضوع محتوا را برای موتورهای جستجو راحت تر کند. پیشنهاد می کنیم در مقاله های سایت خود حتما از آن ها استفاده کنید.

نظرات کاربران